Jump to content

Prosjekt: Nordkapp 17 HT Prince


Brodern

Recommended Posts

Jeg fikk litt over 28 knop med 2 stykker, og 26.5 knop med 4 voksne + en unge og ei bikkje, målt med gps.

 

Trodde den skulle gå litt fortere, men har bare prøvd den en gang. Skal bytte plugger og sjekke litt mer til våren :)

 

På plata står det at den er godkjent med 140hk.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Båten virker ikke tung og kommer greit opp i fart, og den har stått lenge med hull i ræva slik at ev vann skal komme ut. Men det kan selvfølgelig være noe der. Men som sagt så virker den ikke tung. Har jo tatt den opp på hengeren etc. Den flyter lett også. Trodde faktisk at den skulle gjøre borti 35 knop, men kanskje motoren er litt lat. Skal prøve litt mer til sommeren.

 

Kan tenke med rødt mister litt farge ja, blir orange etter noen år ? :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Dagens update :)

 

Da er båten levert ogvi har fått til en kalesjeløsning jeg er fornøyd med. Et stikkord er kalesjebøyle på skinne, og litt andre morsomme løsninger ;)

 

Blå da :)

 

 

Ellers har jeg hentet "gulvet" og kjøpt mahognybeis og lakk, motorbrakett for dorgemotor ble også med hjem. Timetelleren kommer i dag, menhenter den over helga.

 

Har tatt litt bilder som jeg skal legge ut i kveld.

 

 

Må si tusen takk til TSG for all hjelp og tålmodighet, servicen der er helt i særklasse må jeg si :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Som nevnt ovenfor, bør du sjekke om den doble bunnen er tett.

 

Det er en svakhet med disse båtene at etter mange år oppstår det sprekker mm som gir lekkasje inn i dobbelbunnen. Det er ikke en uoverkommelig stor jobb å fikse det. Man må ha ut hele innredningen og skjære opp dørken innenfra. Så fjerner man skummet, legger inn noen avstivere og plaster tilbake dørken. Lurt å gjøre dette først!

 

Forøvrig: Gratulerer med fin båt. Det skroget er veldig bra!

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har den på henger. Siden jeg fisker mye er det mest praktisk og jeg slipper at den gror igjen under.

 

Synes disse båtene er fine, klassiske rene linjer, ikke spennende men helt ok liksom :) Leita lenge før jeg fikk kjøpt denne :)

 

Bilder kommer selvsagt etterhvert, men blir ikke noe fancy utstyr, bare litt oppgraderinger og utskiftning av elektrisk og styring + litt annet.

 

Gleder meg som en unge på julaften :cheers:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Da begynner det å skje litt igjen. Har kjøpt 2 nye bryterpaneler. Nytt ratt og søkelys hentes på Torsdag.

 

Skal måle opp til nye paneler styreposisjon, der blir det plater i vannfast finer som beises meg Mahognybeis og deretter lakkes. Blir vel det eneste "jåleriet" etter min mening :)

 

bryterpanel.jpg

bryterpanel_1.jpg

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært hos TSG og hentet litt mer.

 

Søkelyset og matter.

 

Rattet kommer i morra, så det henter jeg over helga. Og forhåpentligvis også en 3.5 Merc 4takt, håpe håpe.

 

Men må jo si mange takk til Petter i butikken da (TSG Strømmen) for de fine mattene jeg fikk.

 

Siden jeg har Mercury maskinist måtte jeg jo ha matte mente han, og jeg fikk ei matte. sleipe meg spurte i dag om få en til, jeg har jo TO Mercuryer snart (og en 50hk 4syl fra før da, må ikke glemme den) og da må jeg jo ha 2 :)

 

Og det fikk jeg :)

 

Skal sette de fast med borrelås i gulvet foran stolene, det blir antagelig veldig fint, tror jeg.

 

Søkelyset lyste kjempemega og var med fjernkontroll, 2 hastigheter og av og på via kontrollen, funker som f :cheers:

 

skelys.jpg

matter.jpg

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er jeg vel hjemme fra en deeeeeilig påskeferie (med vedhogst/kløy og maurutryddelse) med bøtter av øl og masse pølser, og sånt :)

 

Vel. Da har jeg Nordkappen atter i tankene (som jeg har glemt den) og fant ut at jeg skulle gjøre ferdig lanternemasta.

 

Orginalt er det bare en plass på toppen som er til lanterna, jeg trengte to, og det måtte jeg fikse.

 

Det var jo lett nok, bøyde bare "bakveggen" slik at jeg fikk ei lita hylle til ankerlanterna. Nå har jeg plass til lanterna som skal lyser forover også.

 

Ankerlanterna blei sprayet med felglakk da jeg syntes at den svarte platen så litt kjip ut. Skulle egentlig spraye den hvit, men boksen sa bare sprrrrrrrrrtzzzzzzzzzzzzzzz.....og det kom ikke en dritt ut av den. kan jo være fordi den har stått i skapet i over 4 år ??

 

Ankerlanterna skal få ei LEDpære selvfølgelig.

 

Syntes det blei fint jeg :flag:

 

I morra skal jeg opp til båten og begynne på utmontasje av gammel styring og lage maler til styrekonsollen som litt annet morsomt som det sikkert kommer bilder av :cool:

 

ankerlanterne.jpg

ankerlanterne_1.jpg

 

 

ankerlanterne_2.jpg

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...