Jump to content

KAD 42A i dobbelinstallasjon 6 tonn planende båt, våge å handle?


Thorlyn

Recommended Posts

Må legge til at jeg har klausul i kontrakt om at hvis påfløgende test og rep ikke er ok så står jeg fritt til og ikke ta båten. Eier måtte ta disse omkostingene uannsett så det var ok for ham. jeg krysser self fingrene om at alt blir bra :yesnod:

 

Alt blir jo spørsmål om pris til slutt.. motorer ikke ok betyr ikke salg. Så eier er kean på og få dette i orden.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Da gratulerer jeg med ny båt......... :cheers:

Håper alt blir i vater............. som en annen her inne pleier å si.

 

Har vært inne på finn og sett, ser ganske fin ut, akkurat en sånn båttype som jeg kunne tenke meg.

 

Var det noen alternative båt-typer dere kikket på ?

Jeg mener du har sagt til meg en gang tidligere, at denne er ganske så lik Sciroccoen, men denne må være ganske så mye større. Kjenner dere til denne båttypen fra tidligere ?

Link to post
Share on other sites

Takker :smiley: Vi kikket på fairline og sealine også.

Men i den pris og årsklassen vi ligger i er det ingen som kommer opp til P32R hva gjelder moderne linjer/layout.plass

 

Båten er en 1993 mod så den er noget forut for sin tid synes vi. Windy 31/32sc er har nøyaktig lik layout som p32r.

 

P32r ble bare prod 92-94 da princess kuttet ut de mindre modellene. Windy kom vel 95-96 med 31 foteren og har nok skulet mye på p32r da ting som luke ned i cabin. Stikkabin med dør inn til toalett, sofaløsning ute/inne og fører plass etc er påfallende likt. Forskjellen er som du sier størelsen. Windy er vel 3.25 bred P32r er 3.48. skroglengde er ca 1 meter mer på P32r. LOA 10,49

 

Ang den på finn så synes jeg den er priset ca 200-300 for høyt .

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder forbruk så kan jeg si at min drikker 55-60 liter i timen på marsjfart 23 knop, Nå har jeg noe større og tyngre båt, 36 fot (37 fot-11,28m og 3.85m bredde) og ca 8 tonn men jeg tror nok at du skal overberegne litt i stedenfor underberegne.

 

-Xlnt

Redigert av Xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Den på finn.no står det at har en bredde på hele 375 cm er ikke det riktig ?

 

 

Princess oppgir bredde til 3,48 meter så det er nok trykkleif.

 

Xlnt: ok takk. Da kan jeg legge opp til 8-9 timer om dagen uten og rape tom som igjen vil si drøye 200nm+-

(tar med 100L spare uannsett)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Takk Svenning :smiley: forstår at du liker den layouten ja :wink:

 

Får engasjere co piloten til oppdateringer :lol:

 

Båten blir alt hva vi har ønsket oss. Litt faik teak ute samt 25 cm lenger plattform (makan blir 35 LOA da jo :lol: ) og nye farver på tepper og salong nede så er den up to date :yesnod:

 

Ny kalesje i Sunbrella navy blue med bimini er under bestilling :smash:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Takker :smiley: Vi kikket på fairline og sealine også.

Men i den pris og årsklassen vi ligger i er det ingen som kommer opp til P32R hva gjelder moderne linjer/layout.plass

 

Ang den på finn så synes jeg den er priset ca 200-300 for høyt .

 

Da begynner det å bli mye båt for pengene, ikke mange så moderne båter å se på i den størelsen til under 1 mill.

Liker ikke helt bordplatene, men det er jo enkelt å gjøre noe med.

 

PS! Har du noen bilder å dele med oss?

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grattla med ny skute Thorlyn..!!! skikkelig flott skute det der, håper du poster en del bilder når du får muligheten!

 

Svar til Finn Erik: Bimini er en parasoll montert på båten ved hjelp av kallesjebøyler, kallesje uten sidevegger kan vi vel kansje si. Har faktisk sett bilde av en W7800 med bimini så det finnes vel kansje til W8000 også.

Link to post
Share on other sites

Grattla med ny skute Thorlyn..!!! skikkelig flott skute det der, håper du poster en del bilder når du får muligheten!

 

Svar til Finn Erik: Bimini er en parasoll montert på båten ved hjelp av kallesjebøyler, kallesje uten sidevegger kan vi vel kansje si. Har faktisk sett bilde av en W7800 med bimini så det finnes vel kansje til W8000 også.

 

Takk for fine svar, jeg regnet med at en bimini var netopp det. Når det gjelder min W8000 så er nok den til salgs (selv om den ikke er avertert ennå) så noen bimini på den blir det nok ikke fra min side.

Link to post
Share on other sites

Ville ikke ha tenkt på blå, da det blir mørkt under samt varmt. Syns heller det er finere med lys, men det er en smak sak. Eg har mørk blå kalesje nå, men når den skal fornyes blir det beige pga det eg har nevnt.

 

Helt uenig............. Jeg ville ha valgt mørkblå, det kler båten. Det finnes jo mørkblå som er lys på undersiden også.

Link to post
Share on other sites

Ble lysten på bytte nå finn erik :wink: Den båten din må jo være et kupp i seg selv :yesnod: Det er den mest strøkne og pene eldre båten jeg noen gang har sett.. tror ikke du vil slite med og selge den :smiley:

 

Takker for det, håper jo at det skal bli greit å selge den. Holder for tiden på med å pusse opp hekagregatet så det også blir strøkent. Men båten er altså til salgs, ønsker oss egentlig en Scirocco 32. Men den var jo strøken den båten din også da, må jo si at det er utrolig mye båt for pengene, også med de motorene da...................... de er jo helt topp :cheers:

Link to post
Share on other sites

KAD og kvalitet.

 

Har 2 x KAD 43 2000 modeller problemfritt bruk fram til 2300 timer da totalhavarerte den ene motoren. Men dette var ikke selve motorkonstruksjonen som sviktet, men påhengt mariniseringsutstyr.

Lekkasje på intercooler - med resultat sjøvann på cylindrene og full skjæring.

Godt fornøyd med KAD 43. Motorene står i en Mørejet 30 6500 kg ferielast kjører på 3100 o/min 30 knop. 3900 gir 43 knop.

:flag: Auriga 30

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...