Trulte37 Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 finn.no Denne så jeg på trebåtfestivalen i Halden i fjor! Jeg kan ikke huske akkurat DEN fra rølpefestivalen Halden i fjor, men jeg husker denne her. Den synes jeg er fin. Og alle skvatt høyt når den starta opp maskin med en helt enorm lyd Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Moas-ark Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Hmm.. du tenker kanskje på min gamle M/K Trygg?? men den er det ikke, men er det den som lå i Akersælva tro.. har den maskinen framme? Den heter Trygg! Så da kan det være samme båt! Jeg kan ikke huske akkurat DEN fra rølpefestivalen Halden i fjor, men jeg husker denne her. Den synes jeg er fin. Og alle skvatt høyt når den starta opp maskin med en helt enorm lyd Nei det er ikke samme nei, Jeg husker også denne, fantastisk fin lyd! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Gurba Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Jeg har tenkt litt på det jeg skrev tidligere i denne tråden her. Om denne båten har liggi på land i over 2 år og du aldri har hatt trebåt før så tror jeg muligens jeg skifter side i dette temaet. Ser rett som det er bra skøyter på finn som flyter og er veldig mye mer braere emner. :-) Jeg hadde i alle fall ikke betalt noe for denne båten, etter å ha lest Halden avisa. Eieren av båten har nok kniven på strupen og det er langt fra gratis å kvitte seg med den båten om han må ordne det sjøl. Det står at båten flyter i annonsen, men det er nok med vannlinjen i vinduene på styrhuset ... Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Den heter Trygg! Så da kan det være samme båt! Ser i ettertid at dette var et unødvendig innlegg! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Jan_Erik Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 har nå ringt og pratet med eier av denneskøyte. hun viste ikke noe om denne båten bortsett fra at hun skjente forgje eier og at den har gått i farevannet der. hun viste ikke at all naten var tatt ut under vann linjen og ikke at kjølen hadde gitt etter. mente også at den kun hadde stått uten presening et halvt år. Det er råtte i dekket også. vedkommene som eier denne trygg har aldri hatt den på vannet. tokk vist over den der den lå. Tror nok kansje at trygg blir et fint bål :( Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Det er synd om hun havner på bålet! Så fine linjer da gitt! En får bare håpe at noen med litt penger forbarmer seg over den! Men jeg forstår skepsisen meget godt. Det er lett å romantisere seg helt bort. Jeg har en kompis som har hatt mange prosjektbåter, dog i noe mindre størresle enn denne og de fleste av dem har endt opp som peisved. Men slik går det når optimismen er større enn evnene. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
EiSvIn Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Med tanke på at du kan ta all råte du ser og gange med i hvert fall 5, så må jeg nok dessverre si at det er for sent for denne båten. Bytte av kjøl er ikke noen lett jobb, og absolutt ikke en billig en. Så det er mye som taler for at løpet er kjørt for akkurat denne båten. Det syntes jeg er veldig trist, for den hadde flotte linjer; jeg skulle gjerne sett denne på sjøen igjen. Dessverre er det mange trebåter som lider denne sjebnen, så om du har lyst på trebåt så ikke gi deg. Det finnes mange flotte prosjekter der ute, da får du en fin hobby og en mulighet til å ta vare på en del av kystens kulturhistorie. Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Siden dette prosjektet ikke ble noe lurer jeg på om noen rundt østfold har ett mindre prosjekt til donasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Sett på denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde må jo være helt konge ingen som kan leie meg billig båt plass i sandnes fra morgen og noen mnd frem over hehe Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Jeg var på nære vippen til å overta denne i høst. Tror det kan være en god båt for dem med tid og plass. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Jan_Erik Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 da magler jeg plass, værtfall der opp til og få fikset det som må fikses før den kan ta ferden til østfod Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) let it burn jeg liker trebåter men som det blir sagt har det liggi brakk på land blir det et h........................................./&%/¤)=)&%¤........... - ,,e det finnes nok av andre båter å redde .. han som eier den har nesten godt av at det blir smoke on the water - når man har slikt i eie og gir f..... Redigert 20.Januar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
MB/WINNIE Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Å da ble det skøyte på deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 ikke helt får jeg ordnet båt plass der bort og ingen henter den før meg så ja. men det var det med båtplass da Sitér dette innlegget Link to post
MB/WINNIE Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 det ordner seg nok skal du se. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) Har ikke eier mulighet til å låne deg plassen da????? Den i Halden ser da ut som et sykt bra alternativ da... Spørs hva som er rimelig betalt for utstyret??? Redigert 20.Januar.2009 av vivvi (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Seilaren Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Selgeren i Halden er medlem her på forumet. Men han får dukke opp og fortelle ting selv hvis han vil at det skal skrives her... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
vivvi Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Selgeren i Halden er medlem her på forumet. Men han får dukke opp og fortelle ting selv hvis han vil at det skal skrives her... Er vel forsåvidt enig i det... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Jan_Erik Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Har sett litt på denne hva tror dere som har peiling om og fortsette på dette prosjektet.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...;WT.svl=Bilde??? denne er riktig nok 54 fot Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 (redigert) Jeg har en tresnekke på 30 fot du kan overta? Redigert 25.Januar.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Sent IM Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg kikka såvidt bortom den i forbindelse med en jobb jeg gjorde på Skjerkøya i fjor vår. Prosjektet som sådan er oversiktlig, og jeg tror ikke det er mange overraskelser for en som vet hva han ser etter. Omfanget måles i årsverk, ikke timer. Jeg blir heller ikke overrasket om også den er ønsket fjernet. Uten erfaring og verktøy/maskiner evt lommebok til å la andre gjøre jobben, vil jeg på det sterkeste fraråde å gå løs på prosjekter i den størrelseorden. Min anbefaling er å kjøpe en mindre båt i rimelig god bruksstand og pådra seg erfaring før en brenner seg ut i en båt på land. Sitér dette innlegget Link to post
Jan_Erik Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg blir heller ikke overrasket om også den er ønsket fjernet. Hørtes ikke slik ut han bet. nå får og ha den stående der og da må det vel være i orden skulle en tro? Sitér dette innlegget Link to post
Lindes Rederi Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hvis noen kommer over et styrehus som kan passe på denne (ca 40 fot), så gi et pip. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Fornæs i Danmark har forskjellig stående. De øverste på listen er kanskje små nok til å passe ombord hos deg? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.