Champagne Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 (redigert) Med hensyn til Hardt Le som den heter, vet jeg ikke hvem det er som sitter på den nå. Artnet Du kan kontakte Nasjonalgaleriet og høre om de har noe trykk\plakat\foto's av Hardt Le. Du kan høre om Sjøfartsmuseet har noe materiale av Hardt Le (relevant etter at RS14 Stavanger er ankommet museet) men jeg kjenner ikke deres kunstsamling i detalj. Mvh Champagne Redigert 21.September.2009 av Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Takk skal du ha... OT...viste forresten ikke at Munchs Syke Pike, var et "plagiat" av Krohg Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Champagne Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 (redigert) Tror ikke det var plagiat det var 4 - 5 år mellom de to bildene Syk Pike [C.K 1881] og Det Syke Barn [E.M 1885-6] Dessuten var jo CK lærern til EM.. Mvh Champagne Redigert 21.September.2009 av Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Ja, men da malte jo Munch sitt bilde etter at Krogh hadde malt sitt... Og det kan vel ikke være noen tvil om at det i hvert fall var en innspirasjon Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
S/Y Gyda Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 SY Gyda, vet du hvem det er som har malt reproduksjonen og når? Forrige eier av bildet reiste mye i forbindelse med jobb på 90 tallett. I Manila kom han over en "maler" som han syntes var veldig flink. En gang han var hjemme tok han bilde av av Ckristian Krohg's maleri som henger på sjøfartsmuseet og fikk "maleren" i Manila til å lage denne reproduksjonen. Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Champagne Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 (redigert) Forrige eier av bildet reiste mye i forbindelse med jobb på 90 tallett. I Manila kom han over en "maler" som han syntes var veldig flink. En gang han var hjemme tok han bilde av av Ckristian Krohg's maleri som henger på sjøfartsmuseet og fikk "maleren" i Manila til å lage denne reproduksjonen. Det var jo kult da! Leiv Eriksson oppdager Amerika i Manila version Mvh Champagne Redigert 22.September.2009 av Champagne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Hei, hvor kan jeg få "hekkleoppskrifta" til denn? http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php?id=810 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Wasco Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Tusen takk.... Nå har jeg noe å pussle med i mørke vinterkvelder Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Denne må da kunne brukes utenpå plastfendere også om en ikke ønsker lage vanlige taufendere? Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Wasco Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 (redigert) Denne må da kunne brukes utenpå plastfendere også om en ikke ønsker lage vanlige taufendere? Nemlig...det er akkurat det jeg har tenkt å prøve meg på Redigert 22.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Gunga Din Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Tusen takk....Nå har jeg noe å pussle med i mørke vinterkvelder det er ganske enkelt men tidskrævande..så ta god tid på deg......o ha tålamod Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sparrow Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Joda... ser at den absolutt kan bli bra til f.eks å legge utenpå hvite plastfendere... men hvordan knyter man denne her? Det var litt sparsomt med opplysninger på akkurat det synes jeg. Eller kanskje jeg ikke fikk lastet ned hele sida? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Stemmer det.. Det var svært sparsomt med opplysninger.. Må nesten bare studere bildet og prøve å forstå systemet Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Wasco Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 det er ganske enkelt men tidskrævande..såta god tid på deg......o ha tålamod Men har du noen mer nøyaktig beskrivelse? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Gunga Din Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 nix... jeg lånte en bok på biblioteket første gang...... men litt enkelt, en øyespleis som du gjør til en snare......som du legger runt halsen på flasken... sen gjør du en enkel knut som låser snaren.....etter det fortsetter du med enkle knuter varvet runt.... når du sen kommit runt ett varv, så slår du en knut under den første knuten osv...... når halsen vidger seg da slår du 2 knuter i knuten ovanfør........og når du kommer till bunn av flasken da slår du knut i varannen knut ovan....... det blir litt o prøve o beskrive det i ord Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sparrow Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 det blir litt o prøve o beskrive det i ord DET har du sannelig rett i Gunga!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.