Jump to content

Beising og lakkering av mahogny overbygg


Woody

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Benar-olje UVR til mahogny. Jeg vet at den først og fremst er beregnet på ytterdører og liknende, men jeg har selv brukt den på selve skroget (furu) på en tidligere båt. -ble en fin gylden farge på treverket, synes jeg. og den var utrolig holdbar og holdt glansen godt.-og den inneholder vel lysfilter som skulle fungere positivt mot bleking av mahogny også.... :rolleyes:rama1.jpg

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har erfaring med Benar-olje UVR til mahogny. Jeg vet at den først og fremst er beregnet på ytterdører og liknende, men jeg har selv brukt den på selve skroget (furu) på en tidligere båt. -ble en fin gylden farge på treverket, synes jeg. og den var utrolig holdbar og holdt glansen godt.-og den inneholder vel lysfilter som skulle fungere positivt mot bleking av mahogny også.... :rolleyes:rama1.jpg

 

Har god erfaring med benarolje blank på mahogni etter først å beise med teakbeis

Link to post
Share on other sites

Biltema nr 30-500 Klebe-duk kr 49,-

Ligger ikke noe bilde på BT-siden enda, men det er en liten eske med 8-10 stk duker. Har kjøpt slike før i malerforretning, og de til BT er akkurat like klebrige og laget på samme måte. Men BT sine er mye rimeligere.

Bruk hansker, hvis ikke får du en litt "klebrig" følelse på fingrene etterpå, akkurat som når du får kvae på dem. Men dekk og dollbord ble støvfrie hos meg :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...