Bearded Beast Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 det er min erfaring at det alltid er lønt å ordne ting før salg så lenge en ikkje må sette bort arbeid. da går det gjerne opp i opp eller i minus alt ettersom. det er nå engang slik at fratrekket i en salgspris blir større enn kostnaden med å fikse det.. ellers kan man likegodt kjøpe noe som er i stand i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Var ikke meninga å fornærme deg ovehenning. Men ut ifra bildene så den for jæv... ut. Tror vel at 10 timer kanskje er i minste laget her om man skal "hente" den oppatt til akseptabelt utseende for alderen... Pluss at ingenting til båt er gratis. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret1 Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 bildene forteller meg har at det ikke har vert brukt 2 min på nødvendig vedlikehold på båt og motor siden den va ny ! Forøvrig helt enig med pudding ! Jeg hadde hoppa til neste anonnse ! Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 24.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Tror litt av problemet er at mye av prosjektet her, rett og slett er en grundig vask. samt montere noen luker. Og da treffer man hverken de med lite penger, som vil legge mye tid i prosjektet, og de som har penger, finner en som de slipper og jobbe med. Så jeg hadde nok også hoppet videre, om jeg var ute etter en slik type båt, siden det er mye i den prisklassen. Men ellers synes jeg folk har en tendens til og overdrive glansen i ting, bare det er rent og skinner er det bra, men slik er mange båtkjøpere, og bruktbilkjøpere for den saks skyld Så en solid vask hadde jeg ivertfall spandert. Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 24.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2009 Jeg har kjøpt og solgt endel båter opp i gjennom, men er overrasket over de til dels kraftige reaksjonene på denne her. Endel kommentarer her oppfatter jeg som vel sarkastiske. Jeg er selv av den oppfatning at båten er bra, men trenger litt pleie. Prisen mener jeg gjenspeiler dette. Har aldri vurdert verdien av at "det skinner bra" så sterkt som tydeligvis mange andre her.. Når det gjelder vedlikehold, så var platene "beyond repair" når jeg fikk båten. Ny hyd styring montert for et år siden. Motor har fått super oppfølging og går som en klokke. (-tiltrele) Igjen: Merkelig at ikke folk ser litt mer enn de defekte platene og teak som må pusses. Herrejemini.. Hva får en for 65000 i dag da? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 For 65k idag mye!... Tro meg. Prob. her er ikke bare shining,det mangler jo ting! kanskje kan di kjøpes ferdig eller må lages ikke hvet jeg men 10 timer og 5k henger nok ikke på greip i min verden. har jeep på samme str. og bruker mer enn 10 t. bare på vask/polering.Mulig jeg er treig men dog... Du virker litt sår vedr. emne. Vel... du spurte! Fortsatt lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
sveinh04 Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jeg vet lite om prisleiet på denne typen båt, så det skal jeg ikke blande meg opp i. Men uannsett er det førsteinntrykket annonsen gir som avgjør om folk ringer eller ei. I kombinasjon med pris selvsagt. Folk lurer nok på hvorfor du ikke bare har fikset det som er ødelagt og de bryr seg katta om man bygger hus eller er på bingo..... Men jeg er ikke enig i at dette er et vrak. Det er ikke alvorlig mye som skal til før denne er fin igjen, men ti timer kan du bruke alene på vask og polering. Så er det ti timer med treverk og ti timer med motor pluss div. Hvis det er slik at du ikke vil ta disse tingene burde du spyle ut av båten før du tar bilder og lage en ryddig liste over mangler. Og hvis du vil ha ekstra penger for hengeren må du lage en egen annonse til den, ellers virker det bare smålig. Synes du har fått altfor mange spydige kommenterer her, men samtidig sier det litt om hvilket førsteinntrykk annonsen gir. Men jeg tror du lett vil få solgt den om du tar jobben, og prisen er rett. Hvis du skal selge den slik den er nå må du nok beregne å få ca to tredeler av normal pris, man taper veldig mye på å selge ting som er i ustand osv. Håper du får solgt den og at tapene ikke blir for store. Lykke til i hvertfall Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
ollebolle2 Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Du virker litt sår vedr. emne. Vel... du spurte! Ja jeg spurte, men føler det ble vel mye sarkasme her. Flere av innleggene antyder 25-30 og at det er et vrak, Motoren full av rust Bittegrann på svinghjulet!! Hvor er gangsynet til folk? Og jeg har fått en ca pris på skifte av platene kr 3000. Ser at jeg må benytte meg av det tilbudet og vaske/polere for så å legge ut nye bilder. Kanskje lyver bildene slik at alt oppfattes verre enn d er, men tar til meg at folk generelt er veldig opptatt av at det visuelle er prfekt. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Hva får en for 65000 i dag da?/quote] Sorry, ovehenning, men nå er du på feil jorde. Se f.eks.#8! Du er ærlig nok, bilder lyver ikke så veldig ihvertfall. Men du bør ta et "hint" --- dette er på viddene med tanke på pris. Du har fått flere gode råd her ovenfor, les dem en gang til---- Lykke til. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
sap_2000 Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 slik eg anser det vil båten bli strøken dersom en bruker ca 10 timer og 6-7000kr. Jeg har dessverre ikke denne tiden tilgjengelig nå, men ser vel ut til at eg må vente til våren og ta jobben før salg. Det er kanskje ikke så lurt å være så "ærlig" i annonsen.? Ærligheten i annonsen er kjempepositivt , men prisen er "noe optimistisk" for å si det forsiktig IMO. Tror også 10 timer på å få den strøken er noe optimistisk også. Jeg ville brukt mer enn 10 timer bare på en vask og nøye polering på en allerede strøken båt i samme størelse. Men jeg er nok noe treg Det blir antydet 30-40K slik den står nå. Jeg tror det er maks av det folk er villige til å betale. Personlig ville jeg ikke gitt nærheten av det da jeg mener at en båt/ motor som ser slik ut sier noe om hvordan den er blitt behandlet for å se slik ut og byggekvaliteten... -men jeg får stadig høre at jeg er noe over gjennomsnittetpirkete også, da... Slik det er i dag, er det nok av strøkne båter som går på billigsalg. Jeg ville heller gått for en av de... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
beauty of aqua Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 å kalle båten for ett vrak er bare tull! Men jeg må si det er litt rart at selger ikke har tatt seg tid til å bruke ca 10 timer effektivt på båten før han la den ut for salg. å si at man ikke har de 10 timene blir for meg vanskelig å forstå.det er lenge siden jeg hadde en månde med under 300 timer,men jeg skulle helt sikkert klart å lure inn de 10 timene fordi om.. båten slik som den er nå er SELVFØLGELIG mye mer verdt enn de 25000 som noen her inne prøver å antyde.blir bare for dumt å anslå en slik pris,og dette sier vel mere om dem enn om selger. realistisk sett så mener jeg båten er verdt 50 + slik som den ser ut nå. får du den shipshape så kan du sikkert slenge på 30000 til hvis du venter ett par mnd med salget.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
puddingen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Ingen sarkasme fra meg! håper du for en god (riktig) pris for båten jeg,men i dagens marked må du nok gjøre noe med pris eller finish. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Kanskje lyver bildene slik at alt oppfattes verre enn d er, men tar til meg at folk generelt er veldig opptatt av at det visuelle er prfekt. Vi begynner og bli veldig amerkanske, kjøpte uten sammenligning forøvrig, noe senger der, det var det mest lugubre jeg har sett av møbler, men var designet for og stå mpt en vegg så slik skulle det bare være. Lgger i tiden utseende betyr mer enn andre ting. V er alle forskjellige på hva vi vektlegger, men at utseende betyr mye for mange er helt klart. Og som det var nevnt tidligere, man får faktisk en del for 65000 selv i dag. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Beauty of agua! gi`n et bud da vel... Sitér dette innlegget Link to post
ollebolle2 Svart 25.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Sorry, ovehenning, men nå er du på feil jorde.Se f.eks.#8! Du er ærlig nok, bilder lyver ikke så veldig ihvertfall. Men du bør ta et "hint" --- dette er på viddene med tanke på pris. Du har fått flere gode råd her ovenfor, les dem en gang til---- Lykke til. mvh JanS Nå ser båten på #8 ut som en mindre båt da, men for all del. Den ser flott ut. Det som irriterer meg her nå er usaklighet, sarkasme og voldsomt fokus på luker (som koster 3000 for nye i plast)og barnåler. Båten er jo uskadet i plasten bortsett fra noen striper.. En 55 HK brukt Yamaha som dette koster vel rundt 20`alene. (og den er veldig bra bortsett fra releet) Jeg så identiske båter som min tilsalgs tidligere for 90 - 110, og det var på bakgrunn av det jeg satte prisen 65`. Forstår her det er for mye, men det er en båt som koster 100 lapper mer som ny.. Nå skal ikke jeg krangle med gud og hvermann her og takker for gode råd som noen av dere har kommet med. Det blir å omprioritere neste uke, og ta en shining. Får se om eg får det gjort før eg skal på jobb for 4 uker, men skal legge ut en oppdatering her når båten er fikset så får diskusjonen gå videre da Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Fint! Husk å kos deg mens du gjør det! Igjen .... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Skippern1980 Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Må nok si meg enig med de fleste her..Jeg har pusset opp båter i værre tilstand en den der men til en myyyye lavere pris.. Greit at du er ærlig med det du selger..men den prisen du forlanger er latterlig.. 10 timer for og få den bra ??? Da tror jeg du bør prøve og pusse opp en båt..Utifra bildene tenger du langt mere enn ti timer på den.. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 kan vurdere å ta den slik den er nå for 50000 inkl. henger Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Herr Felle Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Se der! Hvis budet fra beauty of aqua er reelt, ville jeg sugd tak i det for alt det er verdt. Jeg har ikke ment å si noe vondt om båten din - lang ifra - men det er viktig å ha en noenlunde bevisst holdning hva gjelder verdien på det man har. Så om du velger å selge den "på rot", eller du vil pusse litt på den før salg, ønsker jeg deg lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 kan vurdere å ta den slik den er nå for 50000 inkl. henger Sjenerøst bud spør du meg Står 'beauty of aqua' for budet hadde jeg solgt fortere enn svint Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
puddingen Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Jepp! Der ser du.... Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 fikk du nesten 70000 for den jolla der med en såpass gammel motor.. imponerendes,for det er den IKKE verdt!! Helt enig, skjærdgårdsjeeper er kunstig overpriset, de er alt for dyre i forhold til snekker. Men, ingenting koster det det er verdt, alt koster det markedet er villig til å betale. Importøren www.blesser.no tar 44.000,- for en ny sånn båt. Motoren er vel verdt 25.000,- hvis den er 8 år gammel, ferskvannskjørt i 5 og saltvannskjørt i 3 sesonger. Tilhengeren har solide 13" hjul, tror den kostet 13.000,- ca. Det blir 82.000,- nypris, pluss jeg hadde fått laget puter for 2000,- til den: Den var ganske bred til å være så liten, kunne sitte tre voksne bak, ingen foran, og alikevel gikk den rett i plan. Heldigvis betalte jeg bare 17.000,- for båten ny på originalkrybba. Det var det JEG syntes den var verdt. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
beauty of aqua Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Sjenerøst bud spør du meg Står 'beauty of aqua' for budet hadde jeg solgt fortere enn svint vurderer er viktig å få med seg!! først får vi se om selger er interresert.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Herr Felle Svart 25.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2009 Amen, Kodvaag! Du har så rett - markedet bestemmer. Så selv om man kan bli litt sår, så er det kjøper som bestemmer pris. Det bare er sånn! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.