Nils1 Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Fant denne på Youtube - må da være samme båt vel ? Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Nydelig når styrmannen behersker sidekreftene i en stor saktegående propell. Han hadde nok slitt betydelig med å legge til med babord side like elegant... Det er ikke like lett å legge til med babord side hvis han ikke har gear i tillegg til vribart. Han greier lett å bakke ut fra styrbord side, jfr. video, men har antagelig bare høyeredreiende propell. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 "Greier lett" er vel å ta litt i. Muskelkraft for å få båten første stykket ut og så litt forover med roret helt i styrbord for å få hekken enda mer mot babord. Ikke noe å si på den manøveren men litt pålandsvind så hadde han slitt en del, burde nok gått i spring for å få hekken tilstrekkelig ut. Så lenge en stor propell hele tiden går mot høyre vil den dra hekken mot høyre. Slik er naturlovene og så lenge du har de på din side er det glimrende men når du må kjempe mot så er det greit å kunne triksene Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
arnbr0 Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Ja. Lett var det fordi det ikke var vind mot brygga. Han kunne dytte ifra som du sier. Jeg har også vribart med ganske stor propell ( 105 cm. dia.), og kuttern vandrer en del på propellen. Det blir valget kval om en vill legge til på en enkel måte, eller prøve legge til med babord side for så å ha det litt lettere ut igjen. Kan bruke spring, men det er ikke altid lett hvis man er alene og det er trangt i havna. Sitér dette innlegget Link to post
Fin båt Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Polarulv; hvilket verft brukte du i danmark? Flott mast du har, er kanskje noe for "Henne" Sitér dette innlegget Link to post
Peter Thybo Svart 17.November.2016 Link til dette innlegget Svart 17.November.2016 Er du interesseret i at sælge båden. Mvh Peter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.