Jon_R Startet 22.Desember.2002 Del på Facebook Startet 22.Desember.2002 Er det noen Ozi-brukere der ute?? Jeg kjører Ozi Explorer med Navtechs BSB-kart med stor tilfredshet og topp nøyaktighet, men nå som jeg har begynt å utforske bruk av Ozi under Windows CE, har jeg fått en utfordring. Kartene skal migreres til OZF2-format, greit nok, men da skjer det en forskyvning av kalibreringen så alle Waypoints, Routes og Tracks blir ca. 35 meter feil. Har noen gjort samme erfaring? -og kanskje funnet en løsning?? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Desember.2002 Del på Facebook Svart 22.Desember.2002 Hei Jeg er gammel ozi bruker, og har holdt på med ozi siden tidenes morgen. Har ikke erfaring med CE, men mener jeg leste noe om det du beskriver på supportsidene til oziexplorer. Har hverfall lest om det et sted. Sitér dette innlegget Link to post
CAT Svart 23.Desember.2002 Del på Facebook Svart 23.Desember.2002 Har du feilen når du kjører det konverterte kartet på pc'en eller bare på CE devicen. Jeg har OZF2 ver 2.04 og kart fra 935 og sydover dvs sydsverige, tyskland og noe danmark Ønsker du konkrete tester / sammenligninger stiller jeg gjerne opp . Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 26.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2002 Problemet var både på CE-devicen og på PC, men jeg har nå hatt kontakt med forfatteren av programmet. Svar som følger, løste problemet: Hi Jon, Thanks for sending the file. 1. The BSB map is correct because OziExplorer is using the calibration equations supplied in the header of the image. 2. When converted to OZF2 OziExplorer uses its own calibration (from the individual calibration points supplied in the header) which gives incorrect positions. The reason is that when Importing the BSB OziExplorer cannot decode the correct map projection from the header of the file so assumes a Mercator projection but this is not correct. The Fix Change the map projection of the map file for the ozf2 image to (UTM) Universal Transverse Mercator and the map calibration will be correct. You use the File / Check Calibration of Map option to do this. Let me know if this has not fixed the problem for you. I will see if I can modify OziExplorer to be able to decode the correct map projection when importing these maps in the future. Regards Des Newman Sitér dette innlegget Link to post
CAT Svart 26.Desember.2002 Del på Facebook Svart 26.Desember.2002 Betyr det at dersom det er en Mercator projection på orginal kartet så vil konverteringen bli korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Per Atle Svart 27.Desember.2002 Del på Facebook Svart 27.Desember.2002 Jon_R: Problemet var både på CE-devicen og på PC, men jeg har nå hatt kontakt med forfatteren av programmet. Svar som følger, løste problemet: Takk for at du poster fixen tilbake her og ! Jeg har akkurat kjøpt ozi selv, og venter på en Navman sleeve til Ipaq'n. Blir spennende å prøve dette greiene..... Sitér dette innlegget Link to post
Jon_R Svart 27.Desember.2002 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2002 CAT: Betyr det at dersom det er en Mercator projection på orginal kartet så vil konverteringen bli korrekt. Det er min forståelse. Feilen var ikke unøyaktig konvertering, men at konverteringsprogrammet ikke sjekket projeksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.Mars.2004 Del på Facebook Svart 10.Mars.2004 Hekter meg på denne tråden, jeg. De av dere som bruker OziExplorer kan det hende finner det jeg har lagt ut i Dokumentarkivet i dag interessant. 4 filer. Ta en titt og let's hear what you think. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.