Jump to content

"Tenkegruppe" for prosjektering av fremtidens "folkebåt"


avmønstret5

Recommended Posts

Jepp...bravo ulysses :smiley::smiley:

 

tror man skall ha en inredning slik denne, på en båt runt 30-31 fot....

:flag_sw:

Egentlig veldig bra plassutnyttelse i denne båten, spesielt med tanke på at den kom i 1986. Med dagens brede og mindre skrå hekkpartier, kunne man trukket innredningen noe lenger bak og fått bedre benplass i forpiggen. Da tror jeg behovet til mange er dekket. Ellers har jeg stor tro på at fremdrift av båter basert på vind har kommet for å bli :lol: Og med bedre batteriteknologi blir det spennende å se hva som kommer av hybriddrift. Synes HP1030 gutta var tøffe som satset på elmotor.

Link to post
Share on other sites

Med dagens brede og mindre skrå hekkpartier, kunne man trukket innredningen noe lenger bak og fått bedre benplass i forpiggen.

enig......

 

föredrar en "classic hekk" :lol: på en mindre båt....dumt o integrera badeplattform etc, det blir på bekostnad av inombordsvolymen....

 

en seilbåtskonstruksjon er ganske vansklig.....det er mye som skall funke samtidl..

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Tror ikke man skal førsøke å revolusjonere noe.

Jeg derimot, tror at det ar akkurat det vi skal prøve;

tenke på utsiden av boksen, den ene av tusen ideèr som er "helt sjenial"

 

Månen hadde forsatt vært en gul ost, og vi hadde ikke engang vært der om det ikke var for folk med "sprø" ideer.

I umiddelbar fortid kan vi jo bare tenke på bærbare mobiltelefoner, det sier jo litt om effektforbruk og batterikapasitet.

 

:-)

Link to post
Share on other sites

Visit My WebsiteJeg ble skikkelig gira på "Far Harbour 39". Depl bare 5700 kg, 29 kw motor som gie en god marsfart. Litt større vannbeholdning vil ha gjort seg, men en liten evaporator vil vel hjelp på langtur.

Klart at en bredde på 2,3 m er ikke all verden, dette er ikke en volumbåt med med luft i innredningen. Noen kommentarer.

Link to post
Share on other sites

En trailbar båt kan være kjekt, men jeg tviler vel på at den kan bli en folkebåt når en i dag ser hvilken krav en stiller til en turbåt. Jeg synes FH39

har inne mange av de ønsker en kan stille til en framtidig turbåt, men folkebåt kan den aldri bli her til lands, til det er den for spesiell, + at den er en seilbåt.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Norsk «folkebåt» er årets beste båtkjøp 2010.Båtmessen pågår ut denne uken. Båtliv har brukt mange dager på årets båtmesse for å vurdere det vi mener er årets beste båtkjøp.Vi har vurdert båtene som står på messa etter kriteriene pris, popularitet og håndverksmessige kvaliteter.

Blant båtene som står på båtmessa «Sjøen for alle», er «folkebåten» fra Hansvik den aller beste

 

Kilde mer info..... http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=587557

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...