Jump to content

Var du på båt-tur i helga?


fs

Recommended Posts

Var ute en tur igår også,bare en tur rundt i skjærgården i kragerø.Må si jeg gleder meg til varmen kommer for fullt.

 

Hadde det bare ikke vært for den j.... vinden.

 

Her et bilde av kapteinen.... Som også skal være med på baatplassentreffet i Valle..

Bilde

 

Her er et til av minstejenta.Forøvrig første turen for henne i år....

Bilde

 

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Har vært ute på tur hver helg siden månedskiftet april/mai. Har vært på Missingen, rundt i Mossedistriktet/Jeløya, Kommersøy og nå sist helg tur til Hankø-Strømstad-Skjærhalden-Mærrapanna og tilbake til Moss. Jeg har enda ikke observert en annen båt med Baatplassen-vimpel! Hvor er dere?  :lol: Jeg bare lurer? :lol: Det var en som tutet på meg når jeg gikk ute i Breidangen forrige helg, men vet ikke hvem det var. Han hadde en flott trebåt!

Det nærmeste jeg har kommet er passering av Båten til Walter S på lørdag ettermiddag. (Ja, det var jeg som tutet Walter. Bare måtte, siden jeg så det var folk i båten  :lol: )

Ellers har det vært et par som lurte på hva vimpelen betydde, og det fikk de selvfølgelig greie på. Virker som det fortsatt er mange båteiere som aldri har hørt om Baatplassen. Skjønner ikke det :sailing:  :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg har enda ikke observert en annen båt med Baatplassen-vimpel! Hvor er dere?  :sailing: Jeg bare lurer?

Vel, Trudelutt har da vært i farvannet. Har tatt turen Son Kommersøy 4 av de 6 helgene som har vært etter påske, med vimpel!  :wink:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en flott båttur i helga. Tre båter, 6 voksne og 8 unger. Det blåste kraftig i Ryfylke fredag og lørdag, men natt til søndag roet det seg ned og søndags morgen var det bare nydelig.

Bilde

(Klikk på bildet for full størrelse). Ta gjerne en titt på dette panoramebildet som viser hvor flott det er i Ryfylke  :sleep: (Panorer ved å klikke og dra med musa, bruk pil opp/ned for å zoome).

Link to post
Share on other sites

Kanskje litt sent for akkurat den helgen, men jeg synes erfaringene fra vennelagets "tirsdagstur" til Oksebåsen fortjener å bli delt med andre.

 

Vi la oss godt til rette, totalt 4 båter. Da var det "fullt"

 

Etter noen minutter, grillen begynte såvidt å bli varm, hører vi umiskjennelig maskinlyd, og en seilskute kommer til syne rundt neset. De ser at kaien er fullt belagt, og legger inn full fart akterover. Eier av den største båten, som forskriftsmessig ligger innerst, reagerer lynkjapt og vinker til seilskuten at "her er det plass, "the more, the merrier"". Litt kjappe øvelser, de 4 båtene er skjøvet fra kai, seilskuten får plass innerst, og vi fortøyer til den.

Seilskuten fra Fitjar var på tur med en klasse fra Steinerskolen i Haugesund, barna lekte i skogen, vi grillet ved kaien, alle hadde det kjekt, og alle fikk plass.

 

Resultat: To selskap hadde det kjekt, ingen behøvde å bruke kvelden til å lete etter ny havn.

 

(og hvis jeg hadde klart å redusere bildestørrelsen ned til 50kb skulle dere fått sett det også!

Laholm

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
Fantastisk flott 16. og 17. mai i båten på Aker Brygge midt i Oslo sentrum.

Anskaffet festflagg for anlendingen. Bare blide og hyggelige mennesker å se.  :smiley:

 

17mai.jpg

 

Jeg løfter denne tråden fra 2004 da jeg har følgende spørsmål:

 

Slike festflagg som Bliss har på HR båten sin, observeres ofte på erværdige/flotte trebåter, seilbåter, skip.

 

Det er ikke så ofte disse observeres på motorbåter.

 

Jeg vurderer allikevel å anskaffe meg slike for bruk i spesielle situasjoner, som eksempelvis 17/5, selskaper, annet.

 

Hvor fåes det tak i slike? Jeg synes å erindre at jeg har sett slike på QXL tidligere, men når jeg bruker søkeord "festflagg" som Bliss har gjort, så får jeg ingen treff........hverken på QXL eller google.no (utover henvisninger hit på BP/generell info)

 

Noen som kan hjelpe meg videre ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...