Jump to content

Var du på båt-tur i helga?


fs

Recommended Posts

Å ja da !

 

Var på tur både fredag, lørdag og søndag !

 

Fredag ble benyttet til en liten Demo-tur for min svoger. Mye kastevind i Mossesundet den ettermiddagen. Håpløst når vinden kommer fra Nord-Øst ! - Er jo helt uvant med vindretning fra den kanten i Mossesundet.... - Men det gikk fint. Rundt Bevøya - gjennom sundet og tilbake til Kambo.

 

Lørdag ble det guttetur ALENE igjen. Seilte fra Kambo ca. 1500 - rundt Bevøya og satte ny gjennomsnitts fartsrekord for i år ! - 6,5 knop fra Bevøya til Kollen. Dro innom noen venner som holder til på Oven. Tror det var første gang en seilbåt hadde vært helt inne i den vika (litt sør for Kurefjorden). Grunt vann... - Men nå har de lagt ut en ny flytebrygge der. Det var for smale båser, så jeg fortøyde med anker akter og baugen til en utligger.... - ca. 1,7 meter klaring til bånn...

 

Retur på Søndag. Opp med seil før jeg var ute av Kurefjorden - like før "Danmark". Selvsagt ble det motvind ! - "Jukset" med litt motor til jeg var nord om "midtre" Sletter - dro deretter direkte mot Medfjordbåen - så et j..... langt kryss og kom omtrent opp til Fuglevik..  - Deretter nytt kryss over til sørenden av Bastøya og et nytt forsøk direkte mot Moss.... - Nådde nesten til Revlingen... (Ikke særlig imponerende vel... ?) - Vinden avtok og dermed var det bare å starte jerngenuaen og benytte sjansen til å lade batterier. (Ikke lett å lade batterier når motoren normalt brukes inn/ut av båsen .....)

 

En kjempehelg !!!!

 

:yesnod:

Mvh

Lars Røksund

Radioinspektør

Telenor Kystradio

Link to post
Share on other sites

Kjørte forbi og langsmed sjøen både Lørdag og Søndag :yesnod: :yesnod:

Noe så vakkert er sjeldet å se, blikk stille hav og 24 grader.  Kom meg i båten en tur utpå kvelden på Søndag, fixet pantry pumpen og kokte meg en deilig kopp kaffe  og fylte vann på tanken,, men den siste båtturen jeg var på var med "brigg" her på båtplassen som viste meg sin Halco...   Takk igjen Brigg.. :yesnod:

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Er litt forundret over alle burkabåtene på land. Selv om man ikke er klar for sjøsetting bør vel burkaen få fri for i år?

Vi snakket også om at det var utrolig mange båter med burkaen på ennå, ikke bare på land men også ved bryggene. I det fine været som har vært den siste uken er det utrolig mange som ikke har kommet igang ennå. :confused:

 

Lørdag var det jobb i det fine været, :confused: men søndag var det det jobb på båten. Rederinnen vasket siste rest innvendig mens jeg vasket og gjorde i stand gummijolla. Har i kveld vært i båten og skiftet olje og en del andre småting. Venter på ny kalesje og neste uke skal båten på land et par dager for stoffing, så er det klart for helgeturer igjen. Gleder oss veldig til første tur :drink:

 

 

 

   

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Konge helg

Hadde en flott tur fra Langesund til Valle og vidre til Portør, og tilbake søndag sammen med M/YEllen Marie og M/BMånestråle i pærlevær. Alle nye prosjekter som var foretatt av utbedringer i vinter fungerte perfekt. Men da kvelden kom, og jeg skulle fyre WALLAS3200 som var prøvd utallige ganger på land og etter sjøsetting, ville den ikke gå i oppstart (hurtig tikking og gløding). Hva gjør jeg??

 

Ellers en konge tur

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt meg ut en tur etter å ha fikset litt på drevet, men da jeg kom ned til båthavnen var det en båttyv igang der! Han satte avgårde da jeg kom, men politiet var raskt på plass, og ble med i båten til en av de andre i havnen og fikk tatt jæ..... :cheers:

Etter ytterligere 3 (!) besøk av politiet med forklaringer osv., var klokken blitt for mye.

 

Men, jeg syns dagen var vellykket fordèt. Èn mindre av den sorten den dagen, ihvertfall. Og forhåpentligvis en stund til han dukker opp hos oss igjen   :seeya:

Link to post
Share on other sites

Bra jobbet. Burde nesten hengt ut vedkommende med bilde her på baatplassen i de tilfellene man har mulighet til å ta bilde. Slik at vi andre kan kjenne igjen pakket når det dukker opp. :smiley: Dette blir litt OT i forhold til tråden, men jeg oppfordrer alle til å hjelpe til når båter og utstyr er forsvunnet. Bruk "Stjålet" forumet her på baatplassen for det det er verdt. Når du hører eller leser om noen som har fått et eller annet stjålet - tips om muligheten til å etterlyse ting her på baatplassen. Hjelp gjerne vedkommende ved å legge inn etterlysning for vedkommende i "Stjålet" forumet, i de tilfellene gjenstanden og kontaktinformasjon er tilstrekkelig oppgitt. Hold utkikk i havnene og vær mistenksom til alt og alle. Sjekk heller en gang for mye enn en gang for lite, hvis du ser noe som er mistenkelig. Kan vi avverge bare et tilfelle av forsøk på tyveri ved å være litt ekstra på hugget, er det verdt det. Neste gang kan det være du selv eller et annet medlem som står for tur.

Link to post
Share on other sites

Selvsagt  var FLIII på tur i helgen. Etter tre uker på land, gikk turen til Borøya i Bærum på lørdag.  Våknet til strålende sol på søndag.  Tuslet litt rundt omkring i Vestfjorden.  Herlig tur.  Sjøtemperatur på ettermiddagen,  17 grader.  Utrolig.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Guest Sparky

Hjertelig takk for fine bilder fra Missingen.

 

Har aldri vært der, men det blir antakeligvis den første plassen vi setter kursen mot på vår første tur.

 

mvh jan

 

Var på tur både forrige helg og denne helgen. Overnatting fra lørdag til søndag begge turer. Denne helgen ble turen bare i nærområdet rundt Jeløya, grunnet varsel om kuling fra NØ, men den kom jo aldri. Istedet ble det knallvær!  

Forrige helg var vi på Missingen. Fjorden lå helt blank begge dager, så det ble litt ekstra kjøring hit og dit før vi la oss til land. I bukta på Missingen var det 10-12 båter, + flere som var innom og tittet. Tok jolla en runde for å se etter spor fra det berømte forliset, og vi så da noe vrakgods ligge på land, ja. Det er begrenset hvor mye en kan bevege seg rundt på øya ennå grunnet fuglereservat, så vi fikk ikke sett så mye der. Men det går an å gå opp til toppen av øya der hvor signalmasta står. Er virkelig en flott utsikt over Oslofjorden derfra! Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert hvis jeg får tid. En fantastisk start på sesongen hittil! :cool:

Her kommer et par bilder fra Missinghavna:Hadde sjefsplassen ved brygga!

Link to post
Share on other sites

Det har jo værten knallstart på sesongen - iallefall langs sørlandskysten! Pleier å sette ut båten til 1. mai, men i fjor var det ikke mye valuta for slitet, men i år har det jo blitt full uttelling! De to siste helgene har vært som flotte dager i juni eller juli!! Kan det bli bedre! Ble tur til Kr.sand - Lillesand forrige helg gjennom blindleia - en tur som er ekstra fin nå før "køkjøringen" og turistmaset begynner. Jammen ikke mye båter ute - nesten utrolig at så mange venter til St.Hans før båten blir satt ut. Det ligger jo ann til ei nok ei fin helg nå før 17.mai også! :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei

Det ble en aldri så liten prøvetur på Søndag. :rolleyes:

De nye motorkontrollene må justeres, fikk bare gitt

halv gass. Det og den nye komfyren skal være klar

til helgen. :lol:

mvh

giver :lol:

Nå er komfyren på plass, jeg monterte den på skinner så den

er utrekkbar for rengjøring bak og under.

Bilde  Bilde

 

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Nydelig kveld og solnedgang på Lera (Fredrikstad) på søndag (i går) kveld!

:flag:

show_image_stream.php?bid=10234470&dx=527&dy=344

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:flag:

Jojomennsann!!

Var på båttur hele uka og det var en flott opplevelse. Anbefales varmt hvis man vil bli bortskjemt .

Admiralinnen /kokken var som dere ser kjempefornøyd! Neste helg blir det også tur, men med gode gamle Gygra denne gang. Det er fint det også da! :flag:

Bilde

 

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Fikk årets første tur fra lørdag til søndag. Gikk en kort tur en times tid utover Trondheimsfjorden og overnattet i marinanen til Stadsbygd Båtlag. Flott marina med alle nødvendige fasiliteter for oss som har lettmatros som såvidt er passert ett år.

 

Etter å ha jobbet utover våren med endel utbedringer inne i kabinen ble det skikkelig rundvask på fredag. I løpet av turen gjorde vi siste finpuss som opphenging av gardiner og sånt. Maskineri og alt teknisk utstyr ser ut til å virke, med unntak av en vinduspussermotor som ser ut til å ha tatt kvelden.

 

Det er godt å være igang med sesongen!

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Såklart! Her er et bilde fra jolleheiseprosjektet i naboens daviter!

 

Bilde

 

Årsak? Jo jeg har hull i duken mellom pontongene og den oppblåsbare kjølen slik at det kommer vann i Zodiacen. Måtte heise den opp og fylle vann for å finne lekasjen! Kjedelig hvis det ikke hadde vært noe å finne på......

 

Jon_P

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Var ute fra fredag til lørdag(Langesund gjestehavn) :cool:

og fra lørdag til søndag(kragerø gjestehavn) :wink:

Merker at ikke sommeren er kommet for fullt,var en kald vind begge dager.

Men,med mye god mat og drikke gjør det ikke så mye...   :smiley:

Var også ute en liten tur i båten i dag for å rydde,utrolig hvor mye man klarer og rote i løpet av 2 dager.

mvh

frank v.

Link to post
Share on other sites

:smiley:  

Joda var jo på båtur i helga med den første overnattingen i år

Litt vind var det her nede på "Sørlandet" dvs. si i Søgneskjærgården

 

har lagt ut litt bilder og en snutt av loggboken på "Båtens Hjemmeside"og den finner dere her

http://rhulthin.com/LALUNA/

 

HURRA sesongen har så vidt begynt

 

Mvh Berit og Robert

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...