Jump to content

Luksus? Må vi ha det?


FM 8-12

Recommended Posts

men han klarte og reparere den selv om han var en dust?hvis det var så enkelt ville jeg gjort det selv :lol:

Er nok lenge til jeg synker ned på det nivået gitt, nei sånt får de gjøre de som gidder å jobbe med sånn dritt


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Keep it simple and stupid. Merkelig og truffet visse mennsker blir. Greiene var og ikke tråkke på noen tær. Og svar til at dem straks får det selv så NEI! ferdig med større båter da dette ikke sømmer seg etter vanlig bruk på 4 til maks 5mnd bruk sommerhalvåret i norge. Dessuten blir man lei vedlikeholde viss man ikke setter dette bort

Link to post
Share on other sites

ja,hva skal man med dusj når serviceannleggene har flotte dusjer,og motor har jo man ikke bruk for..vi har da årer.

og flott skinnsofa er jo bare tull,det må da gå an å spikre seg noen krakker.

 

hvorfor er det ikke flere som kjøper gummibåter på ringo? billig og gode å sitte i!!

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Ha ha dere må da forstå at jeg har kødda med dere :cheers:, er bare så lei folk som bryr seg med hva andre har og ikke har. For noen er greia å ha ei gammal snekke, for andre er det å ha en kjempeyacht til mange millioner..


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Ha ha dere må da forstå at jeg har kødda med dere :cheers:, er bare så lei folk som bryr seg med hva andre har og ikke har. For noen er greia å ha ei gammal snekke, for andre er det å ha en kjempeyacht til mange millioner..

 

Hele greiene om du leser emne var og ikke gjøre noen sure men få meningene rundt dette. Ingen som har vert ufine bortsett fra....... :nono:

Link to post
Share on other sites

Tror vel kanskje de fleste båteiere allerede har gjort seg opp en mening om dette, er vel derfor de har den båten de har i dag. Tror du ikke?

 

Ja og hadde vert koselig og hørt hvorfor de tok de valgene. Blir for dumt og begynne og snakke om penger og osv før du kjenner personene :wink:

Hele greiene er at noen klarer seg med mindre og noen krever mer....Så nok en gang hvorfor? meningene? Osv

Link to post
Share on other sites

Må også bare legge til at jeg personlig syns det er synd at tråden skulle bli sånn som dette, for jeg er meget stolt og fornøyd med at servicemenn kommer ut til havarerte båter osv. Deres kunnskap redder feriene til mange. Hadde jeg vist at folk ville bli forbannet og gått til personangrep osv ville jeg aldrig startet den :nonod:

Link to post
Share on other sites

Joda fra spøk til alvor.. trodde dere skjønte jeg fleipa litt, men ok.. oppvaskmaskin har jeg ikke,(men kunne godt tenkt meg en) men jeg har en ok (men gammel) båt på drøye 40 fot. Har gått hele veien fra snekker med FM 4-6 og 8-12, og diverse større båter etterhvert. Vi bruker båten fra midt i mars til jul og er det isfritt i romjula er vi også ute. Reiser også på ferie 4 uker hvert år i båten. Derfor har jeg en "stor" båt med varme og toaletter etc.. Vi bruker altså båten hele året som mange andre bruker hytte, og med dette bruket føler vi at en åpen snekke på kanskje 22 uten toalett og vann blir litt snau for oss. Vi mener selv at vi ikke er omringet av luksus.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Salts 2.lov: Båtens størrelse er motsatt proposjonal med lykken og antall passasjerer.

Logikken er enkel:

 

Når vennegjengen er stor og barna er små og man i etableringsfasen er båten desverre liten og gammel selv om lykken er der.

 

Når potensen svinner, ungene flytter ut og vennegjengen får nok med sitt og fruen er blitt TV-slave.....ja da har man råd til den største og flotteste båten i havna.

 

Paradoksalt er ikke denne loven noe bevis på at man ikke bør ha stor båt......Tvert imot er jo poenget er jo at man i etableringsfasen burde hatt råd til den største og mest komfortable båten for seg selv venner , unger og bikkjer og heller redusert størrelsen når barna seiler på egen kjøl.

 

Det er jo heldigvis noen unge som har økonomisk handlefrihet til stor båt....men ofte må de vel låne svigerfars kjempebåt...med dertil medfølgende mas og formaninger.

 

Så ja til luksus..og sikre sjøsterke båter..spesielt for de mellom 20 og 40 år.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hele greiene om du leser emne var og ikke gjøre noen sure men få meningene rundt dette. Ingen som har vert ufine bortsett fra....... :nono:

Hvis du starter en tråd med en slik tittel, så blir tråden slik - da kan du beklage deg så mye du bare orker i ettertid at tråden ble slik. Det var DU som startet den og valgte tittelen. :smash:

Link to post
Share on other sites

Hva er egentlig en stor bobåt for en familie en regnfull kveld i uthavn ?

Selv båter på 40-50 fot er jo egentlig som koier å regne sammenlignet størrelsen på vanlige hytter på landjorda. Jeg har derfor i viss forståelse at for at mange har oppgradert størrelsen i forhold til bobåtene på 70-80 tallet som vel ofte var under 30 fot.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du starter en tråd med en slik tittel, så blir tråden slik - da kan du beklage deg så mye du bare orker i ettertid at tråden ble slik. Det var DU som startet den og valgte tittelen. :smash:

 

Ja klart starter en tråd men folk har vel hørt om folkeskikk slik jeg startet tråden! JEG skrev også at jeg bare var ute etter meninger og ikke noe om og kalle servicefolk duster osv! Vanskelig og tro at folk ikke kan ytre meninger på en koselig måte i 2009? Respekt for andres valg og meninger er noe jeg bærer med meg! Hele tråden ble lagt ut som en morsom ting folk kunne svare på slik mine tråder pleier. Men lenge leve Ola normann med stor O. fullstendig barnslig og egentlig litt flaut når man drar ting helt ut på viddene. Men for all del føler folk seg truffet så er det vel noe sannhet i alt

Link to post
Share on other sites

Ja klart starter en tråd men folk har vel hørt om folkeskikk slik jeg startet tråden! JEG skrev også at jeg bare var ute etter meninger og ikke noe om og kalle servicefolk duster osv! Vanskelig og tro at folk ikke kan ytre meninger på en koselig måte i 2009? Respekt for andres valg og meninger er noe jeg bærer med meg! Hele tråden ble lagt ut som en morsom ting folk kunne svare på slik mine tråder pleier. Men lenge leve Ola normann med stor O. fullstendig barnslig og egentlig litt flaut når man drar ting helt ut på viddene. Men for all del føler folk seg truffet så er det vel noe sannhet i alt

Sitter du hjemme og drikker?? jeg har skrevet til deg to ganger nå at jeg tulla med deg.. Altså: jeg har ikke irritert meg over å ha ventet på en dust av en servicemann i mange timer, og jeg har ikke engang oppvaskmaskin. JEG FLEIPET. Men jeg ga deg også et helt ryddig svar på det du lurte på. På hvorfor jeg har den båten jeg har, selvom jeg i ettertid føler at du skal drite i hvordan båt jeg har og hvorfor jeg har den, men det svaret gadd du ikke kommentere


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

For oss er baaten hytta ved sjoen. Vi bruker den 4 uker i strekk. Klart at komfort er viktig. Med lavere hyttepriser kunen det vaert at vi hadde hatt hytte ved vannet og en liten baat i stedet.

 

Stoerre baat gir mindre vaeravhengighet og dermed mer brukstid for oss.

 

Komfortsaker som kjoeleskap, varmtvann, stroem ombord etc gjoer at vi kan ligge ute lenge av gangen. For oss er det en viktig del av kosen

Link to post
Share on other sites

Ja jeg måtte dra på smilebåndet da jeg så trådstarter sitt første innlegg....... tenkte at her kom det til å bli fart og gjenstand til mange misforståelser. Dette er mat for de som liker en hissig diskusjon, det tok ikke lange tiden før innleggene haglet inn. Se på klokkeslettene på de første innleggene, ikke ofte det er en slik aktivitet. Som flere her inne sier så avhenger det av hva båten skal brukes til, dernest så er den økonomiske situasjonen helt avgjørende for båtvalget. Dersom en ikke er opptatt av å ta vare på gammle klassikere, så skulle jeg tro de aller fleste ville bestille seg en ny båt, som de kunne være med på å bestemme utstyr og detaljer på. Driftsikkerhet er med på å skape trygghet og trivsel.

Det er noen som påstår at den største hyttekosen er på ei hytte uten vann og strøm og helst med utedo. Når de kommer til ei slik nedsnødd hytte og det er 20 kalde.......... ja da kjenner en at en lykkelig og virkelig lever.

Jeg for min del trives jeg bedre med noe mer luksus både på hytta og på vannet. :cheers_wine: :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Mange snakker om at båten er deres hytte på sjøen? Og jeg som trodde at en båt var en båt og ikke en hytte ...jeg har tenkt på hva som menes med det. Kan det bety at ei luksus campingvogn være et like bra alternativ?

obs: dersom du setter den ned i fjæra. :confused:

Redigert av pettersand (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...