Jump to content

Luksus? Må vi ha det?


FM 8-12

Recommended Posts

Kan det bety at ei luksus campingvogn være et like bra alternativ?

Aldri i verden for oss. Har ikke sans for campinglivet. En hel del havner ligner mer og mer paa camping plasser. Derfor ligger vi mer og mer paa svai og gaar til steder ikke alle andre gaar til

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mange snakker om at båten er deres hytte på sjøen? Og jeg som trodde at en båt var en båt og ikke en hytte ...jeg har tenkt på hva som menes med det. Kan det bety at ei luksus campingvogn være et like bra alternativ?

obs: dersom du setter den ned i fjæra. :confused:

Selvfølgelig - men ikke hvis du vil ha hytte på sjøen :cheers:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Hvorfor fryse når du kan sette på varmen.

Hvorfor drite på ei bøtte når du kan gå på dass.

Hvorfor spise svett gulost og drikke lunken pils når du har kjøleskap.

Hvorfor ikke ta seg en dusj istedenfor kattevask.

Noen har det! Andre ikke! Vi er alle forskjellige og godt er det. Det betyr mangfold.

For meg er ikke dette luksus, men en bedre og lengere båtsesong.

Noen liker mora og andre dattra....jeg liker dem begge :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg har turteller... er det luksus? :lol:

 

På den forrige 15 fots jolla/skjærdgårdsjeepen syntes jeg den første luksusen var når jeg fikk sydd puter til å sitte på..

Den andre luksusen kom når jeg handlet større, mer stillegående motor med el. til og el. start.

 

På Joda'en kommer luksusen når jeg får lydisolert motorrommet skikkelig, og montert inverteren og varmtvannstanken.

 

Når man er ung så er fungerende manuelle vindusheiser flott, når man er bedre vant så er elektriske vinduer en selvfølge.

 

En ferierendes største luksus er tid, og en reisendes største luksus er plass.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Jada---det betyr det for noen, pettersand, og de er sikkert happy med det!

 

Ellers så synes jeg du fikk fram mange greie meldinger i tråden din FM 8-12.

Ingen grunn til å være lei deg for det! Er det ikke egentlig herlig at vi er så forskjellige?

 

( Minner bare eksempelvis om et land, ikke nært oss, der alle gikk i samme dressen for noen få år siden)

Og forøvrig er det min mening at navigasjonsutstyr ikke er "luksus", åkke som.

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Dwet er så utrolig deilig og ha litt luksus når du er ute på båten gå i kjøleskapet hente kald drikke sette lage frokost ombord

sette panna på komyren steike egg og bacon og varme runstykkene i steikovnen +++++++ ja hva mer kan en ellers ønske seg

det er bare helt utrolig behagelig. :cheers::flag::sailing::sailing:

Link to post
Share on other sites

Beste båtminne er i åpen 20" tresnekke med 1syl FM bensin fra 1955, også den båten som ble brukt mest i all slags vær også lengre turer.

Vi starter båtsessongen i Påska hvert år. I fjor var det 10 minus og kuling når vi lå på Koster i påskeuka. Vi rundet 100 overnattinger i fjor og avslutter sessongen i slutten av oktober. Ikke mye idyll da med ei 20 fot åpen tresnekke fra 1955.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...