Jump to content

Luksus? Må vi ha det?


FM 8-12

Recommended Posts

Servostyring er luksus på en ford fiesta, men helt nødvendig på et vogntog.

 

Jeg har ei 20 fots snekke i tillegg til seilbåten, og den snekka har hverken selvstarter,lanterner, eller dynamo. Den har rett og slett ingenting annet enn et fiskesnøre, 5 hestekrefter, og et anker.

 

På snekka er dette riktig, har aldri savnet noe annet de 20 årene jeg har hatt henne.

 

De 3 årene jeg manglet baugpropell på min 38 fots seilbåt, var det flere ganger pulsen lå litt over hvilepuls fordi jeg savnet en backup løsning i tilfelle noe skulle skje i forbindelse med havnemanøver. Man kan selvfølgelig droppe den trange innerste plassen i gjestehavna når det blåser, og være lykkelig uten denne propellen, men for oss betyr baugpropell at man har en retrett om strøm,vind,eller andre båter brått skulle dukke opp ved havnemanøver.

 

Man kan kalle det luksus....om man vil. Å kalle det status symbol er i hvertfall helt feil, for man får ikke mange anerkjennende blikk om man varmkjører en baugpropell i en gjestehavn.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...