Jump to content

Luksus? Må vi ha det?


FM 8-12

Recommended Posts

Jeg koser meg på sjøen både med og uten luksus. :cheers:

 

Ellers er vel en tidligere båtredaktør sine ord ikke mindre sanne i dag; "Båtglede er omvendt proporsjonalt med båtens størrelse".

 

Folk har penger i dag og godt er det. Om noen prioriterer anderledes enn andre er det noe som bryr meg lite......... :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor fryse når du kan sette på varmen.

-Har ikke varme ombord.

 

Hvorfor .......... i ei bøtte istedenfor å gå på dass.

-Det er så kaldt på lårene å sitte på rekke av metall og kjenne bølgene opp i akterenden.

 

Hvorfor spise svett gul ost og drikke lunken pils

-Har ikke kjøleskap, svett gul ost er godt når man er sulten og pils hører ikke hjemme ombord.

 

Hvorfor ikke ta en dusj istedenfor kattevask.

-Har ikke vann ombord, kun på flaske. Vaske seg får man gjøre når man kommer hjem.

 

Savner jeg noe ombord? Ja en ny motor hadde jeg satt pris på.

 

Båter og damer er etter min mening ganske sammenlignbare.

Vil du ha noe å stole på da må de være av stål. Varer ut hele livet hvis de får ordentlig behandling fra starten.

Går bra med aluminium også hvis de ikke er for tunge.

Plast er jo mye brukt og båter av plast kan ha fine linjer og være blanke. Vakre kan de aldri bli. Damer av plast finnes også og har hørt at de er både vedlikeholdsvennlige og rimelige i både innkjøp og drift.

 

Nei skal man ha noe som er pent og som man blir glad i så må de være av et materiale som ikke er bearbeidet og som har fått vokse seg vakre på naturlig vis.

Liker trebåter jeg og kone av kjøtt og blod. At de slites og må repareres etter som årene går er slik det skal være.

 

Vet at noen liker mora, noen dattera og at noen vil ha de av plast. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg mener at økt luksus på ingen måte er proporsjonalt med økt båtglede. Båtgleden må ligge i bunn fra starten av. Hos meg er den i høyeste grad det, og da skal jeg gjerne innrømme at jeg synes det er deilig at vi gradvis har økt komforten på sjøen en del. :yesnod:

 

Men fantastiske turer på sjøen har jeg hatt i alle år, også i vår første båt, en Flåtsund 15, og vår andre båt, en Fram 21.

 

Personlig slår jeg et slag for snekkefarten. Rolig gange i rundt 8 knop med kaffe i koppen, vakkert sommervær og familien eller gode venner om bord; da er livet på sitt beste! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Enig med at det ikke finnes noe så pent som en skikkelig strøken trebåt. Alt annet forsvinner i glansen. Synd det er så veldig få trebåter som er så velholdt. Tar også av meg hatten for de som orker og holde på med de for den jobben orker ikke jeg. Har prøvd og syns det ble mer puss og stell enn selve turer osv

Link to post
Share on other sites

Folk må få bestemme selv hva slags båt man skal ha. Det er først når andre begynner å mene hva man skulle hatt det hele begynner å bli idiotisk. Det må da vel være andre folk revnende likegyldig hva slags båt naboen har, men neida; "Har du kjøpt deg TREBÅT", etc. Har ikke folk noe positivt å si, kan de holde kjeft.

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...