beauty of aqua Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 (redigert) Båten er verdt ca 10 ganger mer enn bilen, både i kronasjer og sentimental verdi. hvilken bil er det du har da?(ref. bilde på profilen) Redigert 19.Februar.2009 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Brynjar Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Har 2 biler. 2 motorsykler og en snøfreser. Båten er nyest og mere verd enn alle kjøretøyene til sammen :lol: Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
alfb Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Hmm, båten min er nok nesten dobbelt så mye verd som bilene Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Har to biler (pluss min kjære har sin bil...). Erkjenner at jeg pusser litt ... og skrur av og til på V12 maskinen som er under panseret til den bilen som jeg unner meg som litt luksus... ....men alle bilene våre sett sammen har langt fra samme verdi som båten... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
S/Y Emma Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 hvilken bil er det du har da?(ref. bilde på profilen) Mobber du båten min? Bilen er en gammel VW Golf, verdi ca 30.000. Har aldri forstått poenget med å kjøpe dyre biler. Jeg kommer like fort til og fra jobben i en bil til 30.000 som i en til 300.000. I tillegg er jo biler rene tapsprosjekt økonomisk sett. Dog er nok mange ganske uenige i at en båt er en bedre investering Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Honduras Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Er kjøretøyet i tllegg laget i York, Pennyslvania så det perfekt. åja... tenker du kan si "satt sammen" jeg... HD har vel tradisjonelt hold til i Milwaukee, men det kan jo være en samlefabrikk i York også for alt jeg vet. Det som er litt artig er at svært mange deler på HD er japanske, både bremser, forgassere osv. Honda Goldwing (som bygges i USA) skal etter sigende ha flere amerikansk-produserte deler enn HD etterhvert har. Og de liker å påpeke det Var på ett MC-treff for mange år siden og veddet med en "biker" om at jeg skulle finne flere steder det sto "made in japan" på hans HD enn han skulle klare å finne på min yamaha FJ som jeg kjørte på den tiden. Han tok utfordringen på strak arm. Det han ikke tenkte på var selvsagt at min var relativt godt dekket av kåper, mens hans motor, girkasse osv lå åpent til. Jeg vant selvsagt veddemålet, og jeg tror resultatet endte på 15 steder jeg fant "made inn japan" på hans sykkel. Du kan bare begynne med bremsehendlene, og så jobbe deg nedover/bakover Men dette er vel i utgangspunktet en avsporing av tråden, samt at Sydvesten nok vil stemple meg som "usaklig" eller noe sånt.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
avmønstret5 Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Kjører gammel fransk bil, har gammel fransk båt og drikker gjerne gammel fransk cognac også Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Det som er litt artig er at svært mange deler på HD er japanske, både bremser, forgassere osv. Choppern min har ramme bygd i Sverige, motor bygd i USA, nedre gaffelbein bygd i Japan, skjerm bygd i Norge og lyktehus bygd i Kina... for å nevne noe.. Siden den faktisk er bygd i garasjen min, dog av deler fra rundtomkring, er det da en norsk eller amerikansk sykkel? Hvor mange U.S. deler er det i en Chevrolet Nubira? Velvel.. nok avsporing Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Gullfisk Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) 2 "konebiler" Oyyy! Masse bilutgifter, og dobble "koneutgifter", hvis det sitter en i hver av dem. Her forsvinner det mye båtpenger! Min gamle båt er også flere ganger mere verdt en bilen. Den får også mange ganger så mye stell som bilen. 500 kr til bilen føles bortkastet, mens 10 båtpenger til båten er gøy. Redigert 20.Februar.2009 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) Bil er morro nok det (kan være) men det er for dyrt å farte i og for farlig til den bruk.. (tolk det som dere vil, men er ingen griskjører som setter andre og meg selv i fare! hverken til lands eller til vanns) Så bryr meg ikke så mye om bil egentlig da. Jeg svarte Båten er mere verdt. For bilen er ikke verdt stort, må ha den og passer oss greit. Plager meg "litt" med rust eneste. Nissan primera (såkalt touring...) 1.6L stasjonsvogn 1998mod (stv pga kjøre båtstasj/hund/barnevogn-er og anna rot) km 188xxx verdi, tja rundt 15k ++ Bruksverdi = uvurderlig rett og slett Redigert 20.Februar.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bonus Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Båt desidert mest verd ja. Etter at vi flyttet i sentrumsnær leilighet har vi redusert til en bil (Volvo S40 T5 AWD). Hadde to biler før, tot. ca. 50.000km pr. år. Nå kjører vi vel ikke 6.000km engang. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 (redigert) Har 4 Bmw'er(2x97', en 85' og en 77') og 3 mopeder. Verdien av bilene og mopedene er under en fjerdedel av verdien på båten sånn ca. Bilene brukes til kjøring fra A til B, båten som det er verdt å investere i og bruke penger på :) Redigert 20.Februar.2009 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
EIRINA Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Ja båten er relativt mye mere verd enn bilen sånn er det bare Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Båten min er 34 år mens bilen er fra 2003. Båten er flere ganger verdt enn min MB. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 åja... tenker du kan si "satt sammen" jeg... HD har vel tradisjonelt hold til i Milwaukee, men det kan jo være en samlefabrikk i York også for alt jeg vet. Delene til HD kommer nok fra hele verden, men fabrikken i York åpnet i 1973, Softail og Touring modellene lages der... HD fabrikken ble startet i 1903 i Milwaukee og fremdeles så bygges det sykler der... Så jeg mener fortsatt at sykelen bygges der, selv om ikke alle delene lages på denne fabrikken... Fra HD sin hjemmeside Employees assemble the Touring and Softail® models, as well as limited production, factory-custom motorcycles. They perform a variety of manufacturing operations—from machining, polishing and chrome plating, to forming, welding and painting. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Jeg har fransk bil (renault clio) og Fransk båt samt en bil til (bilenes svar på bavaria) Avensis. Båten har høyere verdi enn begge bilene Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Nyere båt (2006) og nyere bil (2008) og båten er verd ca 4 ganger så mye som Passaten og det er den verdt! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Har en MB og en Colt.. Begge to er vel ikke i nærheten av verdien på min gamle Fjord 38 !! Selv i disse tider.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Laholm Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Familien har fire biler, jeg er den eneste som ikke har bil. Til sammen er bilene verd vesentlig mindre enn båten. (Rettelse, nå har jr sjekket KIA'en sin, det ser ut til at vi i praksis bare har tre biler, det er noe med gearboksen!) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Fanafjord Svart 21.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 (redigert) Kanskje båt er ikke så dyr hobby likevel? Resultatet av spørreundersøkelser og mangen kommentarer viser at mange av oss kjøper billigere bil enn de kanskje ville gjort. La oss anta at en "vanlig" person med grei inntekt kjøper en ny bil til kr 600 000. (Volvo XC 60 eller Audi A6 eller noe slikt) La oss nå tenke oss en som prioriterer båt og som er i samme finansiell situasjon. Han kjøper seg en rimelig 4 år gammel bruktbil. La oss si en Opel Zafira, VW Golf, eller noe slikt til bil til 150000. Veldig grei bil. Så kjøper vi oss en Skiplast 660 eller en til 350000 eller kanskje en 33 fots seilbåt fra slutten av 80 tallet. Da han investert 500 000. Så bruker han 100 000 kroner i løpet av de neste 4 år til å bruke båten. Hvordan ser det ut etter at 4 år med båt og bilbruk er gått? Den som kjøpte bil få med litt flaks 300000 for sin bil. Vi som kjøpte båt fåri allefall 50000 for bilen vår og omtrent det samme (350000) for båten som vi betalte. Den som kjøper bil har also tapt 300' av 600', mens båteieren tapte 100' av samme beløp uten å måtte gi avkall til å eie en helt grei bil. Selv med en del driftskostnader er also en Skipsplast 660 eller en eldre Bavaria 31 Cruiser en mye billigere Hobby en å kjøpe seg en ny Audi, Volvo eller slikt! Redigert 21.Februar.2009 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
ADNOH Svart 21.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2009 Har en godt utstyrt Honda CR-V 2008 mod og en std Opel Zafira 2006 mod! - gidder ikke å bruke mer penger på båt da vår båt er helt perfekt til vårt behov! - drømmer aldri om større båt, men drømmer oftere om å bytte ut Zafiraen i en litt mer sporty bil, f.eks en Honda S2000! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Al-Tec Svart 22.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2009 (redigert) Dette er bilen og dette er båten Båten er mest verd uansett. Både i bruksverdi, penger og glede! Jeg sitter ofte i bilen og gleder meg til å komme ombord i båten, men det er sjelden eller aldri omvendt! Redigert 22.Februar.2009 av Jon_P (see edit history) Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 (redigert) Artig tråd fra 2009. På tide med en oppdatering ? Enzo... Clio ?? Detta må vi snakke om ! Redigert 12.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Båten ligger vel på fire-femgangeren av bilens verdi, tipper jeg. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Raymond Romsdal Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Bil Volvo xc70 2010modell Båt 1988 sea ray 230 Blir omgjort litt 1997 Audi a6 2000 cranchi 33 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.