Jump to content

Tregt på finn.no enda gitt..


Ulv I

Recommended Posts

hmm. har 6 seriøse kjøpere på denne Galeon 330 med 2 volvo D4 260 DPH til høystbydene over 1,3 mill ,så kan ikke klage på interessen
Regner med den havner på 1,4 mill . markedverdi ca. 1,6

 

Du får ha lykke til med budrundene :yesnod:

At folk overbyr hverandre for å få kjøpt en båt i Februar 2009 tror jeg du i så fall er veldig alene om å oppleve :rolleyes:

 

 

En annen ting: Om disse 2 D4'ene fra 2005 ville få D-problemer.... Ville vel antagelig Volvo nektet ansvar da de ikke er kjøpt i Norge med 5 års reklamasjonsrett ref. Norsk kjøpslov, slik som den saken omtalt i BM med han med importert Bavaria og 2 havarerte D'er?

 

Er du en mellomann som "hjelper" kjøper med å importere båt, eller selger du båten i Norge fra Norsk firma slik at ny kjøper evt kunne hatt 5 års reklamnasjonsrett mot deg??

Kan jo ha litt og si om kjøper skulle være maks uheldig å havarere begge motorene. 2 stk. D4 260 DPH kommer vel på ca. 800k (norsk pris)??

 

Ellers stusset jeg litt på bildene fra motorrommet...

Oljefilterne er grønnlakkerte, og det er de bare fra fabrikk når ny motor blir lakkert med filterene påmontert.

Olje og filtere skal byttes etter senest 50 timer/ 1 år, og filtre sogt over disk er hvite medt tekst og div. påtrykt.

Har denne båten da gått i 4 år med samme olje og filtre??

 

Bildene er også nye i følge annonsen..

MERK . kun orginale bilder av den båten vi har for salg nå tatt Tirsdag 10.02 . 2009

 

 

99_234679049.jpg

 

99_1904800418.jpg

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

En kjøper som trakk seg, 2 som ikke har gitt lyd fra seg etter at jeg nevnte at en hadde sagt ja, men at de måtte høre igjen litt senere for å høre om salget gikk greit.
Du må jo aldri la det ansvaret hvile på kjøper...

Neste gang noterer du navn og tlf nummer og så avtaler du at du ringer hvis ikke den potensielle kjøper dukker opp :wink:

 

 

noen legger ut båten for salg med for høy pris uten at de egentlig er interressert i selge.
Hva er riktig pris da?

Hvis jeg legger ut båten min til markedspris og en som har 15 kreditorer i nakken legger ut lik båt som min men med pris flere hundre tusen mindre. Er da min pris plutselig ikke riktig fordi det finnes billigere på finn som sannsynligvis ble solgt samme dagen?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Du får ha lykke til med budrundene :yesnod:

At folk overbyr hverandre for å få kjøpt en båt i Februar 2009 tror jeg du i så fall er veldig alene om å oppleve :rolleyes:

 

 

En annen ting: Om disse 2 D4'ene fra 2005 ville få D-problemer.... Ville vel antagelig Volvo nektet ansvar da de ikke er kjøpt i Norge med 5 års reklamasjonsrett ref. Norsk kjøpslov, slik som den saken omtalt i BM med han med importert Bavaria og 2 havarerte D'er?

 

Er du en mellomann som "hjelper" kjøper med å importere båt, eller selger du båten i Norge fra Norsk firma slik at ny kjøper evt kunne hatt 5 års reklamnasjonsrett mot deg??

Kan jo ha litt og si om kjøper skulle være maks uheldig å havarere begge motorene. 2 stk. D4 260 DPH kommer vel på ca. 800k (norsk pris)??

 

Ellers stusset jeg litt på bildene fra motorrommet...

Oljefilterne er grønnlakkerte, og det er de bare fra fabrikk når ny motor blir lakkert med filterene påmontert.

Olje og filtere skal byttes etter senest 50 timer/ 1 år, og filtre sogt over disk er hvite medt tekst og div. påtrykt.

Har denne båten da gått i 4 år med samme olje og filtre??

Nei, denne Import-mannen fornekter seg ikke, og her stilles flere relevante spørsmål.

 

Grønnmalte filtre=aldri skriftet filtre. Og kjøper en en båt fra 2005 der det ikke er skiftet filtre, må en bare ha det så godt i etterkant. Har sett det på andre båter også - helt utrolig, men tydeligvis noen som gir f.. i vedlikehold og tror at folk er blinde når de skal selge.

 

Det er også relevant for kjøper om dette er viderformidling eller salg gjennom norsk firma. Med det denne Import-mannen har vist her inne, hadde jeg ikke følt meg trygg uansett.

 

Min råd til eventuelle interesserte er: styr langt unna!

Link to post
Share on other sites

Annonsen er vist 3143 ganger

FINN har sendt annonsen til 97 e-postmottakere

21 FINN-brukere har lagret denne annonsen i sine lister

Din ekstraprofilering i annonsegalleriet på resultatside er vist 168607 ganger

 

Kjøpte ekstraprofilering på torsdag siden jeg syntes visningene var sterkt nedadgående. Ca 450 nye visninger på 2 dager. FINN brukere som har lagret båten i sine lister og sendt til epostmottakere er samme som på torsdag. Visninger i annonsegalleriet er utrolig høy :rolleyes: Det er andre gangen jeg kjøper ekstra profilering. Synes dette avspeiler en ganske høy "aktivitet" på FINN

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Ok, og her har jeg lagt i ca 50.000,- i utstyr og stæsj, og arbeidstimer osv.. så 200k er altså ikke så ille gærn pris da nei.

Godt det ikke er yamaha motor, puh.. slipper disse hærsens tyverier osv.. og spesielt siden Evinrude er minst like gode som Yamaha. ;)

 

Denne motoren (Evinrude v4) benytter så vidt jeg vet samme motorblokka som Yamaha 115hk som ble produsert

fra midten av 80 tallet og fram til for et par år siden (da under navnet Yamaha 115 origin) Så vidt meg bekjent (nå har jeg jo hatt en Yamaha 115 87modell i 5 år) en solid motor som er meget frisk i frasparket. Tror imidlertid oljesystemet til Evinrud ikke er av helt samme kvalitet som Yamaha sitt autolube system. Og når det gjelder bruktpris tror jeg desverre at en Evinrude 120v4 93 modell ikke er verdt mere enn en Yamaha 115 87 modell.........

 

Ser jo at du blant annet konkurrerer med denne på finn:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16406123

 

I så måte tror jeg 200 000 er rimelig optimistisk i dagens marked.

Redigert av ynroenn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Finn er merkelige greier. På 2 måneder har det vært 1 seriøs oppringning (som kokte bort i kålen), men nå plutselig det siste døgnet har det ringt 3 stykker hvor 1 har avtalt visning og 2 vurderer visning. Har en teori om at det er fordi jeg ligger en del under konkurrentene på pris, og de har nylig lagt ut sine båter. Det har altså inntil nylig vært et dårlig referansegrunnlag. Så er det store spørsmålet: Er de for optimistisk eller er jeg for pesimistisk? :crazy:

Link to post
Share on other sites

Båten ligger på vannet.. første visning i morgen..

Har fått skrubbet den litt så det værste er borte.. og motoren starter fint og går som ei klokke.. Temp osv er alt i orden og helt som det skal.

Har ikke fått noen test tur med den enda, for dårlig vær.

 

I tillegg er det en som har lyst til å ta en tur på lørdag å titte på den.

 

Også fikk jeg i dag mail fra en som ville sende en bekjent ned for å ta en titt på den til uka om den ikke er solgt.

 

Så vi får se :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Og neste båt blir??

Ikke helt sikker, men ser vel litt etter en P-415 eller 45, men på den annen side så ligger det en fin GB 42 i Sverige

 

Gratulerer med salget.Blir det ny båt hos Per da ?

Hilsen rørleggeren

Hei er det deg ja :smiley: - ja håper da det


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Sikkert mange som sikler på ny båt, men som ikke orker tanken på å starte en potensielt skuffende salgsprosess i det stagnerte markedet.

 

Men noen sitter jo å venter på den rette båten også. Så slipp dere løs! I hvertfall dere som vil bytte ut en flott Marex Friendship 32. Jeg sitter her og venter på at min venn "agent" skal bringe det glade budskap... :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg la ut annonsen på min summer family 1 mars, 8 mars fikk jeg første seriøse bud. Idag er kontrakten skrevet og båten er hans :)

 

Hva fikk du for'n, og hva slags båt skal du ha nå?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

hmm. har 6 seriøse kjøpere på denne Galeon 330 med 2 volvo D4 260 DPH til høystbydene over 1,3 mill ,så kan ikke klage på interessen

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16315699

 

Ser båten ligger til salgs ennå... Pågår budrundene mellom disse 6 intenst fortsatt??

 

Til kommentar på Galeon 330 , så er den ikke solgt fordi vi venter på nytt nøkkelsett til motorene og blir budrunde med de som er interesert etter rapport på motorene er ok. Regner med den havner på 1,4 mill . markedverdi ca. 1,6

 

Hva sa survey-mannen om oljefilterene fra 2005? Ble han imponert?

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...