Jump to content

Tregt på finn.no enda gitt..


Ulv I

Recommended Posts

Her er det en som vil selge båt...

 

Norges billigste Windy 35 Khamsin

 

Lite hyggelig å tenke på at det er betalt rundt 3 mill i 2006 som nå annonseres til 1,890' :eek:

2 nye D6 350 fra 2008 med 80 timer har den også...

Mener også det kom en litt desperat annonse på maken båt rundt juletider til 1,790'

 

Det må være utrolig lite hyggelig om man er nødt til å selge dyr båt om dagen...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg synes og det gikk overraskende lett. Satte inn annonse om en eldre daycruiser sent på onsdag kveld. Torsdag ettermiddag var den solgt, fredag formiddag var båten hentet og noen timer senere var pengene inne på konto. Greit nok at jeg tapte noen tusen på den, men jeg fikk 10 lapper mert enn jeg ble forespeilet i fjor høst. Samtidig fikk jeg min nye båt til en god pris, så når regnskapet skal gjøres opp er jeg meget fornøyd.

 

Det som er problemet på finn er at folk har urealistiske forventninger om hva de får igjen for båten sin. Etter å ha saumfart finn et par ganger daglig i et par år, så er det ofte lett å se hvilke båter som blir liggende leeenge. Et fellestrekk for mange salgsobjekter er en gammel haug av en båt med nyere motor. Det blir som å sette opp et nytt hus i tjukkeste østerdalen og tro du skal få 3 millioner for det. Greit nok at regningen for huset ble som den ble, men pga beliggenheten er det ikke verdt halvparten.

Link to post
Share on other sites

Syns ikke det er så overraskende at mange fremdeles vil kjøpe seg en båt. Tross alt har de aller fleste her i landet aldri hatt bedre råd, og aldri i moderne tid hatt lavere rente.

 

At arbeidsledighetsspøkelset truer mange er helt klart en brems, men likevel...

 

Det som bremser salget av dyrere båter og biler, er vel nesten utlukkende bankene? Bankene stiller nå mye større krav til egenkapital enn tidligere, uansett hvilken kapitalvare man skal kjøpe. Først når bankene letter på kravene vil salget løsne og prisene øke. Svært mange ville mer enn gjerne kjøpt seg både dyr båt og dyr bolig, men får ikke lån, ei heller god nok mellomfinansiering.

 

Så noen budrunde på dyrere biler og båter tror jeg ikke noe på, dertil vil det pga ovenstående være for få potensielle kjøpere i markedet.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har en båt på finn hvor jeg har hatt mye oppmerksomhet og båten er vel i prinsippet å regne for solgt. Det som forundrer meg var at det var mange interesserte som ville ha båten, men ingen ville overby høyeste bud. Gang på gang måtte jeg avvise folk som la inn bud likt det som allerede var høyeste, fikk faktisk flere bud som lå under høyeste bud også. Folk har tydeligvis fullstendig misforstått hva det vil si med budrunder... :lol:

Link to post
Share on other sites

Man skal heller ikke se bort fra at folk forventer at markedet er dårlig, og derfor underbyr det du oppgir som høyeste bud, bare fordi de tror du prøver deg på en spansk en... Altså at du oppgir et bud som ikke er reelt, og derfor at du kunne være interessert i å selge til dem fordi de kommer med et reelt bud...

 

Vurderer hva vi skal gjøre: Har en nyoppusset 1978 Nidelv 24 med org. VP M2D sjøvannskjølt motor. Riktignok alltid ligget i brakkvann, og dermed kanskje ikke så tæret som andre. Lurer fælt på hva vi kan få for den...

 

Ja, skal ikke se bort fra at været bestemmer etterspørselen etter båtene. Har inntrykk av at det er slik...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Man skal heller ikke se bort fra at folk forventer at markedet er dårlig, og derfor underbyr det du oppgir som høyeste bud, bare fordi de tror du prøver deg på en spansk en... Altså at du oppgir et bud som ikke er reelt, og derfor at du kunne være interessert i å selge til dem fordi de kommer med et reelt bud...

Skjønner jo dette med tillit til selger om bud som opplyses er riktige, vil tro dette hadde gått smidigere hvis det f.eks hadde gått via en megler. Men men, som sakt så ordnet det seg til slutt på en grei måte.

 

Det jeg også opplevet var at folk faktisk diktet opp problemer med båten som ikke eksisterte og utgav seg for å inneha kunnskap som de ikke hadde.

Link to post
Share on other sites

Har en kompis som nå har solgt sin Oceanis 323 , var vist 3 interessenter på den og den er nå solgt , det fortvilte er at det er så få båter ute på finn.no for tiden , var vel over 1000 på denne tiden i fjor , nå er det nesten ingen aktuelle for de som vil ha litt fart i størrelsen 33-37fot og ikke vil betale mer enn max 1,2m. Hvor blir elan 37ene av , sitter folk å gnir på de :smiley:

Link to post
Share on other sites

avvise folk som la inn bud likt det som allerede var høyeste, fikk faktisk flere bud som lå under høyeste bud også.

 

Opplevde faktisk det samme, med kommentaren, jeg har penger og kan hente båten i morgen. Antar budgiver spekulerte i at andre budgivere ikke hadde finansiering.

 

MEN, etter 3 dager på finn, nesten 3000 visninger av annonsen, ca 15-20 telefoner og 5 budgivere (to av dem usett) ble båten solgt på tirsdag litt over prisantydning. Kontrakt er signert og overtakelse skjer til helga.

 

Begynner nesten å lure på om jeg har solgt for billig :lol:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Takk for tipset, Enzo, skal rettes opp. Ellers er det klaff i forkant. Hadde ingen innebilder uten masse mennesker eller rot og var nødt til å bruke forrige eiers bilder innendørs, han hadde fjernet klaffen og jeg har montert den igjen. Satt og kjedet meg i gråvært og fant ut at jeg like godt kunne forsøke meg. Skal få tatt noen innebilder som erstatning.

 

Tar gjerne i mot flere forslag til forbedringer!

Redigert av BårdK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Husk på at en annonse på finn den har man mest treff på de første dagene etter at den er lagt ut , bildene var fine de så det er ikke noe problem med din annonse.

Ser enkelte legger ut en annonse med lite eller elendige bilder og så kommer det skikkelige bilder etter et par uker , da har de avskrevet mange som ikke kommer til å se disse bildene da veldig mange ikke ser på en båt mer enn en gang.

Personlig så tar jeg altid bort sengetøy fra alle senger og rydder båten før jeg tar bilder , stedet man skal sove på ser altid mye større ut om man totalrydder det.

 

Som et eksempel:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...7_247984016.jpg

Her er det et bilde av en dame som dusjer naken :smiley: men interiørbilder det klarer de ikke å legge ut , jeg har sendt 3 mailer og bedt om interiørbilder , den første for snart 2mnd siden men de har tydeligvis noe så skjule , kanskje båten ser ut som et helv........ under dekk :confused:

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...