Frikar Startet 2.Mars.2009 Del på Facebook Startet 2.Mars.2009 Hei Jeg har en eber d5 som er snart ett år gammel, den har alldri helt vært 100. Det vil si at når jeg starter den virker det ut som om alt er helt i orden, den varmer som bare det. Etter en stund stopper den bare, noen ganger går den 10 min andre ganger en time??? Den stopper ikke pga av at temp er slik den skal være, for den starter ikke igjen selv om døren står oppe å det blir kaldt i hele båten. (jeg vet hvor føleren er å der er det også kaldt...... Hvorfor skjer dette, noen som har erfaringer? Hva kan jeg gjøre? Espen Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Er ikke noe elektrikker da, men har vært borti tilsvarende problem på en Wallas varmer der var det for lite strøm/for tynne ledninger som var årsaken. Men, som sagt - ingen elektrikker!! Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Tviler på det da jeg har fulle batterier å kun brukt ledningene som fulgte med varmeren........... Men for all del dette forslaget er like godt som alle andre å ja , kanskje det stemmer?????? Takk Espen Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 I den forrige båten vår hadde vi en Eberspächer D4 som oppførte seg akkurat slik du beskriver. Feilen var at dieselpumpa var montert feil; den skal stå i ca. 45º vinkel med flow siden oppover. Vår sto originalt montert den andre veien. Ved å snu den riktig fungerte den perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Har samme varmer. Hvis spenningen er lavere enn 10,6V(tror jeg det var) funker det ikke. Det skal finnes et filter på diesel tilførselen. Dette kan være tett. Det er jo også mulig at tenneren er defekt Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 2.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Mulig det er dette med monteringen av pumpa, skal sjekke dette i kveld........ Skal sjekke filter også, men strøm er det nok av. Hvis tenneren ikke virker tenner den vell ikke? Brenner som bare det men stopper som sagt etter en stund Takk for supre svar Ps: jeg skal sove i båten i natt....... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Fikk et hint for å resette varmeren (D4)koble fra den store koblingen den ved varmeren for å gjøre den strømløs vent et par minutter koble kablene igjen og hjernen er resatt Det kan virke på din og Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
MSF Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Hva med vann i dieselen. Vil ikke det gi slike symptomer? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Har du lest feil kodene? Det er det første og gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Hadde samme problem med Webastoen min, tok vekk filteret og har siden ikke hatt driftstans. Min hadde 2 blink på feilkode og det indikerte at den ikke fikk starte etter at den hadde slukket. Xbox Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Har netopp hatt samme problem med samme varmer... Det viste seg at filteret var tett slik at den ikke fikk tilstrekklig med diesel. Filteret sitter ved inngangen til pumpa inne i selve røret som leder inn i pumpa. Vær forsiktig og vipp det ut. det er meget finmasket og det skal nesten ikkeno til før det er tett. ikke stikk noe inn i filteret da kan det gå istykker. forsøk å vippe det ut. Rengjør og sett det inn igjen. hele pumpeuniten skal vris i ca 30-40 grders vinkel med sugesiden ned og trykksiden opp. Etter oppstart må du nok prøve etpar ganger før den har fått pumpet igjennom all luft. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 2.Mars.2009 Del på Facebook Svart 2.Mars.2009 Da jeg hadde eber satte jeg et slikt filter på slangen istedet. Byttet det annet hvert år. Billig og bra. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Hvor leser jeg feilkode hen da? Jeg satte på varmeren kl 19.00 i går å da virket den helt perfekt frem til jeg slo den av kl 00.000. Da regulerte den seg selv opp og ned . Merkelig varmer............... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.