Jump to content

eber d5 som stopper etter kort tid.

Frikar

Recommended Posts

Hei

Jeg har en eber d5 som er snart ett år gammel, den har alldri helt vært 100.

Det vil si at når jeg starter den virker det ut som om alt er helt i orden, den varmer som bare det. Etter en stund stopper den bare, noen ganger går den 10 min andre ganger en time???

Den stopper ikke pga av at temp er slik den skal være, for den starter ikke igjen selv om døren står oppe å det blir kaldt i hele båten. (jeg vet hvor føleren er å der er det også kaldt......

Hvorfor skjer dette, noen som har erfaringer?

Hva kan jeg gjøre?

Espen

Mulig det er dette med monteringen av pumpa, skal sjekke dette i kveld........

Skal sjekke filter også, men strøm er det nok av. Hvis tenneren ikke virker tenner den vell ikke? Brenner som bare det men stopper som sagt etter en stund

Takk for supre svar

Ps: jeg skal sove i båten i natt.......

Har netopp hatt samme problem med samme varmer... Det viste seg at filteret var tett slik at den ikke fikk tilstrekklig med diesel. Filteret sitter ved inngangen til pumpa inne i selve røret som leder inn i pumpa. Vær forsiktig og vipp det ut. det er meget finmasket og det skal nesten ikkeno til før det er tett. ikke stikk noe inn i filteret da kan det gå istykker. forsøk å vippe det ut. Rengjør og sett det inn igjen. hele pumpeuniten skal vris i ca 30-40 grders vinkel med sugesiden ned og trykksiden opp. Etter oppstart må du nok prøve etpar ganger før den har fått pumpet igjennom all luft.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...