Jump to content

Sjøen for Alle - på tilbud...


Buffalo

Recommended Posts

Utmerket med rabatt, kunne ikke tenke meg å gå dit fredag-søndag likevel. Tror det blir et besøk tirsdag eller onsdag formiddag (greit å være pensjonist!). Har jo kun 5 min kjøring hjemmefra, så jeg trenger ikke å planlegge. Og det er kun 5 min andre veien, fra messen og hjem til meg for de som måtte ønske å svippe innom til en kopp kaffe og båtprat.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I "gamle dager" fikk jeg alltid tilsendt gratis adgangskort fra diverse leverandører av båtelektronikk, men det er det slutt på. Er det bare jeg som er blitt "vrang" (og dårlig betalende pensjonist), eller er det generelt slutt på dette?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I "gamle dager" fikk jeg alltid tilsendt gratis adgangskort fra diverse leverandører av båtelektronikk, men det er det slutt på. Er det bare jeg som er blitt "vrang" (og dårlig betalende pensjonist), eller er det generelt slutt på dette?

 

Lars H.

 

 

Neida Lars.

Ingen som har blitt vrang men den nye ideen er nå at utstillerne kun får et begrenset antall billetter og må selv kjøpe til subsidiær pris de overskytende billetter som før ble delt ut i hytt og pine....og til oss. Jeg fikk alltid tidligere men har etterhvert måttet tigge selv.

Link to post
Share on other sites

Tigge gjør jeg ikke, men om to år blir jeg 67 år og "ekte" pensjonist (ikke bare slik AFP "jukse" pensjonist), så da skal jeg stå på for alle "honnørrabatter" som finnes! Kanskje jeg skal ta bussen en vakker dag?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi gutta i bua har lånt oss en minibuss og reiser innover den 16/3 ,hørte foresten et båtfirma i by'n her snakka om billetter .Dem billettene han ga til kundene sine måtte han betale 100 pr stk for ,da du signerer i inngangsdøren på messa eller på billetten . Så det er ikke gratis lenger , som det kansje var en gang .Men at vi må betale 130- for å gå inn å se på reklame , er for meg helt dustete .Men sånn er det bare , men sykt spør du meg. Å betale penger for å få lov å se på nyheter og kansje få lov til å kjøpe en båt til en mill eller to,er da noe mærklig . Men shit au ,sånn er det da.Men er kansje redde for dårlig besøk iår , da det er 50% i rabatt i inngang i uka . Men 75-kroner er for mye det også , men men vi gidder ikke lage debatt om det også .Måtte bare få det ut :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja, det er fryktelig dyrt.......

 

Men jeg har spart i hele vinter, så jeg kommer meg på messe i år også! Heldigvis. For jeg synes det er gøy på messe. Da koser jeg meg med båter jeg ikke har råd til, eller båter som kan bli min engang. Og så blir jeg enda mer fornøyd med den vi har.

Redigert av Østkyst Hustler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

da skal jeg stå på for alle "honnørrabatter" som finnes! Kanskje jeg skal ta bussen en vakker dag?

 

Heller be om honnørrabatt på Opel-bensin!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Ja, det er fryktelig dyrt.......Men jeg har spart i hele vinter, så jeg kommer meg på messe i år også!

 

Ja, en må nok legge tilside litt hver dag, ca. 36 øre dagen mellom hvert messebesøk i Lillestrøm! (jeg bruker 60 kroner dagen på sigaretter!).

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

salt Postet idag 20:20

For meg er Sjøen for Alle "Sjølyst-utstillingen".

 

 

Enig. Har ikke vært på "sjøen for alle" siden de flyttet fra Sjølyst.

 

Gidder ikke reise halvveis til Gardermoen for å se på noe som jeg uansett ikke skal ha.

Sånn kikke for å kikke inne i en hall gidder jeg ikke mer.

 

Men forsøker å få med meg "båter i sjøen" hvis jeg er hjemme.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Mange utstillerer blir ikke i år på grunn av nedgang i salg. Pris på utstilling er den samme uansett at Norboat har tjent bra på oppgangstiden og har 40 millioner på konto. Disse "gratis" billetter dem tilbyr utstillere har annonsering fra Maritim!!! :crazy: Utstiller skal sende dem til sine kunder med reklame fra konkurenten sin. For en tid til bake sluttet jeg med å ta Norboat alvorlig men dem har gått langt over grensen i dag. Tid til båtaktører som står utenfor den guttekluben starter annen gutteklub :nono:

Link to post
Share on other sites

Jeg skal inn i år også... Skal ikke kjøpe båt, utstyr, flytebrygger eller pølse i brød til 80 kroner... men det blir tur for meg og de to eldste ungene.

Det er noe spesielt med styrén-eimen osv.

 

Det å gå rundt og diskutere med guttungen på 14 hva vi liker og ikke liker av løsninger og båter er morsomt, jeg koser meg rett og slett. Merker at evnen til å vurdere hva som er bra/dårlig stiger for hvert år. Som Pappa setter jeg like mye pris på turen som de gir uttrykk for at de liker å dra på messe sammen med meg. Heter vel sikkert "kvalitetstid" eller noe sånt blandt fagpersoner. De kan kalle det hva de vil, men jeg vil ikke være det foruten.

 

Når vi kjører hjemmover etter noen timer ( og stopper for burgere på McDonalds på Furuset, Tradisjon :lol: ) er vi alle enige om at det har vært en fin tur... :wink:

Messen koster meg det samme som en Pizza eller to, så jeg gidder ikke gjøre noe nummer ut av prisen.

Link to post
Share on other sites

Vel om det blir sjøen for alle i år der bankene har utlånsstands på messa eller sjøen for de få der vi som ikke har penger må se men ikke kjøpe gjennstår å se.

Men finanskrisa har vel innhentet kjøperne og banker også skulle en tro ? Eller låner folk villig vekk til båt nå som rentene er på vei ned ? Kanskje medisinen til Kristin virker ?

 

Det er uansett alltid moro å gå på båtmesse (barna er sure siden de ble snytt for både London og Gøteborg), og i år skulle vi få billetter fra Eliasklubben, men de har ikke materialisert seg enda.

Kanskje kommer den en mail med en pdf vi kan skrive ut ?

 

 

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Sjøen for alle er obligatorisk for meg, i år som alltid tidligere. Det er liksom da vinteren defineres som slutt og båtsesongen som startet (er av de uheldige som har islagt havn og derfor ligger på land om vinteren :cryin: ). En helt annen sak er om det blir noe særlig bruk av penger der, men det er vel en del snadder og nyheter å se på og prate om og ønske seg i år også.

Link to post
Share on other sites

(..) så da skal jeg stå på for alle "honnørrabatter" som finnes! Kanskje jeg skal ta bussen en vakker dag? Lars H.

Obs! OT, men likevel: Mange fylker (alle?) har etterhvert kommet med veldig prisgunstige honnørmånedskort. Eksempel: Det for Akerhus og Oslo koster 390 - reis så mye du vil, hvor du vil og så langt du vil. Riktig underholdende! Crete Cement i Grisebukta ble besøkt på slikt kort. Messa på Lillestrøm gir altså ingen ekstra reiseutgift. (OT slutt)

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Kanskje det blir messebesøk i år, for første gang. Er jeg heldig blir det Lillestrøm tur den 18, og når man bor i Namsos er det jo praktisk å reise dagen før :yesnod:

ser de stenger ikke før klokken 20, så det bør gå.....

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...