Jump to content

Forskjell på Evinrude E-tec og E-tec high output?

bluemarlin

Recommended Posts

I brosjyren til Evinrude som er her så står det på likt på 115 hesteren både på utveksling og hk, men har annet tenningssystem. Dette gjør visstnok at HO motoren er 7 kg tyngre ettersom jeg kan se...

150 hesteren er helt identisk bortsett fra at det står "fabrikkinnstillt for høy ytelse" hva nå det menes med det.. Er den ikke 150 hester da??

Noen her som kan fortelle meg forskjellen på en vanlig E-tec og en E-tec HO (high output) ?

Skulle jo tro at 150 hester er 150 hester, eller?? :confused:

Jeg har en 150 hk high output, forskjellen er hovedsaklig gearhuset,som har en slankere profil(bedre hydrodynamiske egenskaper),og en

annen dekor på motordekselet.

Når det gjelder effekt er det delte meninger, importøren sier(av forståelige grunner)at motoren ikke yter mere en den vanlige utgaven.

På min motor står det merket med 111 KW motoreffekt (151 hk). 150 hk er en smallblock 2,6 l v6 både i standard og HO.

Den eneste muligheten i å avsløre om high output yter mere er å kjøre dei respektive motorene i bremsebenk,jeg vet ikke om noen

har gjort dette.

Ellers er motoren en perle,lettstartet, rå lyd(behagelig lydbilde) kraftig aksellerasjon,og rimelig i drift.

Joda jeg er godt fornøyd med motoren. :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...