bluemarlin Startet 8.Mars.2009 Del på Facebook Startet 8.Mars.2009 Noen her som kan fortelle meg forskjellen på en vanlig E-tec og en E-tec HO (high output) ? Skulle jo tro at 150 hester er 150 hester, eller?? Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
båtn2 Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Forskjellen var i følge min selger at HO hadde et annet gear og annen utforming av undervannshuset. Jeg synes 150 HO var en helt rå motor, men da har jeg ikke prøvd en vanlig E-tec Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Valianto Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Vmax vs. H.O. vs. Verado Dragrace gå inn på e-tec challenges og dragrace Redigert 8.Mars.2009 av Valianto (see edit history) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Valianto Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Har også hørt at hvertfall 250 hester'n skal yte 275. Er ikke sikker men. Har vært med en kompis i en nordkapp noblesse 760 med en 250 HO, de motor'ne er råe! Redigert 8.Mars.2009 av Valianto (see edit history) Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
bluemarlin Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 I brosjyren til Evinrude som er her så står det på likt på 115 hesteren både på utveksling og hk, men har annet tenningssystem. Dette gjør visstnok at HO motoren er 7 kg tyngre ettersom jeg kan se... 150 hesteren er helt identisk bortsett fra at det står "fabrikkinnstillt for høy ytelse" hva nå det menes med det.. Er den ikke 150 hester da?? Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Jorg-1 Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 (redigert) Jeg hadde en Evinrude 225 hk fra 2003 og skulle ha deler til denne. Da viste det seg at 175 og 225 hk var 3,0 ltr syl volum men at også 225 ble levert som 3,3 ltr og var samme som 250 hk. Altså en 3,0 og en 3,3 som var High Output i 225 versjon. Da ville jeg sjekket syl volum på de to 150 hk. Redigert 8.Mars.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
KenBjork Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Stod noe om Evinrude HO i siste vi menn Båt. Ligger på jobben, så skal se hva det omhandlet i mårrå når jeg er på jobb. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Kiekhaefer Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Noen her som kan fortelle meg forskjellen på en vanlig E-tec og en E-tec HO (high output) ?Skulle jo tro at 150 hester er 150 hester, eller?? Jeg har en 150 hk high output, forskjellen er hovedsaklig gearhuset,som har en slankere profil(bedre hydrodynamiske egenskaper),og en annen dekor på motordekselet. Når det gjelder effekt er det delte meninger, importøren sier(av forståelige grunner)at motoren ikke yter mere en den vanlige utgaven. På min motor står det merket med 111 KW motoreffekt (151 hk). 150 hk er en smallblock 2,6 l v6 både i standard og HO. Den eneste muligheten i å avsløre om high output yter mere er å kjøre dei respektive motorene i bremsebenk,jeg vet ikke om noen har gjort dette. Ellers er motoren en perle,lettstartet, rå lyd(behagelig lydbilde) kraftig aksellerasjon,og rimelig i drift. Joda jeg er godt fornøyd med motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.