Jump to content

VHF Håndholdt på eBay ?


affe171

Recommended Posts

...har själv gjort det !

 

Den billigste Icomen koster vel det doble av den aktuelle vhfen, og jeg sier ikke at kanalene ikke kan programmeres.

 

Jeg tror en kjøper vil ha problemer med å finne noen som kan og vil gjøre det. Og det kan fort koste mer enn radioen.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror en kjøper vil ha problemer med å finne noen som kan og vil gjøre det. Og det kan fort koste mer enn radioen.

Kjøper du en IC-M34 eller M33 skal jeg gjøre det GRATIS for deg. Du betaler porto.

 

Ett raskt søk på ebay.co.uk IC-M33 til 120 GBP + porto

Så slipper du Engelsk VAT (dvs. minus 17,5 %)

Med moms og omk. ca. 1500.-NOK.

 

Geir :seeya:

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

hvordan programmerer man L1-L3 kanalene på en ICOM...?. Har en M72.

Du trenger programmeringskabel som heter OPC-478 (seriell) eller OPC-478U (USB) og en overgangskabel som heter OPC-922.

Så trenger du programmerings software som heter CS-M72/71.

Kablene finner du billig på Ebay, se linkene under kabel nummeret ovenfor.

Programvare kan du lete etter på nettet. Finner du det ikke, send meg en IM.

 

Når du har kabler og programvare, kopler du PC mot radio, starter programmet. Leser radioen først og gjør så de endringene

du ønsker og skriver det hele tilbake til radioen. Det er egentlig såre enkelt.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

GeirT: Nyskjerrig spurt, fungerer kabel fra COM port til jack på nyere Icom radioene som ble brukt på de litt eldre modellene?

De er ikke alle like. Den du kanskje tenker på er den som kalles CI-V ? Det er ikke den samme som OPC-478.

Den siste her brukes på en bråte ICOM radioer for programmering.

Den første er hovedsaklig brukt for fjern betjening.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Kjøper du en IC-M34 eller M33 skal jeg gjøre det GRATIS for deg. Du betaler porto.

 

Geir :seeya:

 

Hei Geir,

Har en IC-M34 og kunne godt tenke meg å få programmert L1,L2 og L3. Sender du meg en IM om hvor jeg sender (betaler selvsagt porto t/r)? :cheers:

 

Mvh. Jan

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Husker dessverre ikke hva kabelen heter, noe jeg kjøpte til en Icom jeg kjøpte i 98 så den er jo noen år gammel....

 

Blir vel ny Icom i sommer, så er det greit å vite om ikke L kanalene følger med så er det mulig å løse dette selv. Ikke akkurat kostbart lengre ser jeg...

 

Jeg ga en del 100 kroner den gangen for kabelen...

Link to post
Share on other sites

Blir vel ny Icom i sommer, så er det greit å vite om ikke L kanalene følger med så er det mulig å løse dette selv. Ikke akkurat kostbart lengre ser jeg...

Ja, det er gode radioer med veldig fin og klar lyd.

Ser at prisene i England - kombinert med lav kurs på GBP gir tålig akseptable priser.

Og radioer du kjøper der er jo EU godkjente også. Se link til IC-M33litt lengre oppe.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

CE godkjenning er i utgangspunktet godt nok. Men Post og Tele tilsynet har sine egne Markedskontroller,

der de tar noen spot-sjekker for å se om utstyret virkelig holder det som er beskrevet i samsvarserklæringen (CE).

Da har de flere ganger funnet avvik og påtalt dette. Da har avvikene enten blitt ordnet opp eller utstyret trukket fra det norske markedet.

Du kan finne liste over at utstyret de har sjekker her.

 

Geir

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Icom M35 Handheld VHF Radio selges for £159.95 Incl. VAT her http://www.gaelforcemarine.co.uk/ProductDe...roduct_id=21222

 

Dette er vel ca halv pris i forhold til her hjemme.

 

Er det så enkelt at bare VHF en er godkjent i EU så er det bare og bestille fra utlandet?

 

Mener jeg har hørt at det skal være en spesiell merking på embalasjen for og få den inn i Norge?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...