Luco Startet 28.Mars.2009 Del på Facebook Startet 28.Mars.2009 Da er det tid for ny båt... Lurer på en Norkapp 600 Avant med 150 e-tec HO.... Noen som har erfaring med den? Fart? kjøre egenskaper? Det som lokker meg er stepp skrog, påståtte gode sjøegenskaper og 50 knop+ Det må bli Avant, hele familien bak vindskjermen..(da i 25 knop) . . . 600 Enduro erfaring er også bra, da de har samme skrog. Hva er eventuellt alternativet? Mvh. Terje Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 28.Mars.2009 Del på Facebook Svart 28.Mars.2009 Vi har en Avant 600 2004. mod. Det står på en Evinrude 115 DFI. Det går mer enn fort nok, det er kjempefint med stuveplass og båten går fint i vannet også i litt bølger. Masse sitteplass foran og bak vindskjerm. Den vi har har lite plass til plotter og sånt, men på messa så vi hadde utbedret dette. Kjempefin båt som er fin til allslags bruk. Din kommer nok til å gå kjempe fint. Vi var 8 stk ombord(4 voksne og 4 barn) og den plante fint og alt selv om den bare er registrert for 7, men barn er jo barn. Kort sagt kjempebåt! Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Valianto Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Her er litt mer info: Nordkapp 600 avant Jeg syns at 620 egentlig virker som en mye større båt men den har jeg ingen erfaringer med så. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Luco Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Hei! Takk for svar.. Du skriver: båten går fint i vannet også i litt bølger. Dette høres ikke ut som "meget gode sjø egenskaper..."? (i følge selger) Kommer det en 30-40 foter forbi, sakker du ned da eller kan du holde 30 knop uten at den slår? Kjøpte en Askeladden 475 som skulle ha så gode sjøegenskaper, der måtte jeg sakke ned for alt, da det hørtes ut som båten ble knust i hver bølge... Har og kjørt Hydrolift S24 i over en meter bølger i 55 knop, det var helt rått!!! Terje Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Den har absolutt ikke dårlige sjøegenskaper! Når det bare er jeg og pappa så blir det ikke mye sakke ned, men mutter'n skal alltid kjører saktere(skjønner ikke hvorfor) Vi prøvde i Lys-line sine bølger engang det var gøy det ! Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
CSL Svart 29.Mars.2009 Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Nordkapp generelt er meget gode båter. 600 er etter min mening den beste skjærgårdsjeepen i denne klassen. Solid bygget, godt skrog både for fart og røff sjø + at disse båtene detter ikke fra hverandre :) Løp og kjøp! Nei jeg jobber ikke for Nordkapp, men har en forkjærlighet for disse i denne klassen. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Luco Svart 29.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2009 Dette høres jo bra ut. Noen som vet hva den går med 150 Evenrude e-tec HO Hva er farts forsjellen med 150 e-tec og 150 e-tec HO? hørt at HO'en har 175 hk men dette tilbakeviser Evenrude(da hadde det blitt mer hk avgift...) Vet om de fysiske forsjellene med undervannshus osv. Pris forsjellen er ca 6.000 Terje Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 30.Mars.2009 Del på Facebook Svart 30.Mars.2009 Den går nok unna med en H.O.(High output) selv om det ikke blir så stor forskjell på en vanlig og HO tror jeg. Vår går 36-40 knop med Evinrude Ficht Ram 115. Det går mer enn bra nok for oss det. Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Teerex Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 hørt at HO'en har 175 hk men dette tilbakeviser Evenrude(da hadde det blitt mer hk avgift...)Vet om de fysiske forsjellene med undervannshus osv. Pris forsjellen er ca 6.000 Terje 150 HO har nok ca 165 hk, siden de utnytter industristandarden som "tillater" max. 10% differanse fra oppgitt ytelse. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.