onkel_ove Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Skulle skifte tennplugger på denne motoren, men registrerer at de som står i er av typen NGK R BR6FS. De jeg fikk av VP forhandleren er Champion RV15YC4. Hadde ikke stusset noe over det, hvis pluggene hadde sett like ut fysisk, men champion-pluggene går dypere inn i sylinderen, så ble litt skeptisk. NGK pluggene var ganske sotete, men ellers fine. Eneste testen jeg har med båten med NGK pluggene, var under prøvekjøring før kjøp i høst..virker fint da, men ikke det store grunnlaget for å vite hvordan de fungerer. Hos VP forhandleren får jeg ikke annet svar, en at det er Champion pluggene som gjelder. Hva synes dere, er det bare å bytte til champiom pluggene, å la det stå til? Eller kan det være at det er skiftet noe på tenning, som tilsier at han må ha andre plugger? (er ikke helt sterk på dette område..heller ) Er det noen tennpluggingeniører her som har noen vetuge svar :-) Mvh Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
index Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Prøv å måle hvor langt gjengepartiet er i toppen. Er det tilsvarende de nye pluggene, har det stått feil plugger i før. Er det derimot tilsvarende de gamle, ha du fått feil plugger. Dette er viktig, du må ikke bruke plugger med feil lengde i forhold til toppen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
step Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 (redigert) Er denne du har fått hos vp er det den riktige. Dette er den gamle Den nye er varmere en gamle. Pluggene skal ha sjokolade farge ikke sort Redigert 6.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
onkel_ove Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Step: De ser like ut, som du viser på bildene. Skal få tatt ut en NGK-plugg, og legge ved siden av de nye, samt måle de, så forstår deren nok bekymringen min. Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
step Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Jeg har montert 100 vis av RV15YC4 i båt og bil med V8(GM motor) Har selv en VP 350. Bruker RV15YC4 i den Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
step Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Jeg har montert 100 vis av RV15YC4 i båt og bil med V8(GM motor) Har selv en VP 350. Bruker RV15YC4 i den Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
onkel_ove Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Prøv å måle hvor langt gjengepartiet er i toppen. Er det tilsvarende de nye pluggene, har det stått feil plugger i før. Er det derimot tilsvarende de gamle, ha du fått feil plugger. Dette er viktig, du må ikke bruke plugger med feil lengde i forhold til toppen! Er det slik og forstå at gjengene i toppen skal være helt like gjengeavstanden i pluggen, uansett, uten unntak? Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
step Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Storm i vannglass De pluggene treffer aldri toppen av stemlet. Da må dem være 5cm lange Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.