Woody Startet 6.April.2009 Del på Facebook Startet 6.April.2009 Er det noen flere der ute som har båt fra Sandøy båtbyggeri? Jeg synes de har de desidert fineste tresjektene som er bygd/bygges. Ikke noe galt med andre trebåter, det er bare min personlige mening. Alle vet jo at det er vanskelig å bygge en stygg trebåt. Legg gjerne ved foto. Jeg driver og pusser opp min egen Sandøy 28 AC, og jeg skal prøve å få lagt inn fotos etter hvert som arbeidet skrider fram. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
mickekrell Svart 6.April.2009 Del på Facebook Svart 6.April.2009 Hej!ja har ingen Sandøy men det finnes några på denna länk http://www.norskekysten.info/ det ska bli kul att följa ditt projekt!mvh mikael Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Tusen takk for tipset. Skal sjekke denne linken. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
osa Svart 7.April.2009 Del på Facebook Svart 7.April.2009 Hei. -har heller ingen Sandøy-båt, men er helt enig i at de er noen av de fineste trebåtene som lages i landet. Da jeg bygget nytt overbygg på et nesten 30 år gammelt "vrak", var det først og fremst Sandøybåtene som ble inspirasjonskilden for designet, ..med en god del modifikasjoner.. Dessuten har jeg bodd i Leksvik !!!! - eller Vanvikan, da... for 30 år siden.... Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 7.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2009 Det ser ut som litt inspirasjon har hjulpet, ja. Det ble riktig fint. Har du bilder fra oppussingen? Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
nedgård Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 snekka mi er bygd på en annen sandøy, nemling søndre sandøy på hvaler. hos br. adolfsens båtbyggeri Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 (redigert) Har du flere bilder av båten din Nedgård? Redigert 15.April.2009 av Woody (see edit history) Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
nedgård Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 ja, har da det woody har du bilder eller? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Virkelig flotte bilder nedgård!!! Snart skal skuta på sjøen igjen og da blir det nok Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
TommyJ00 Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Jeg kjøpte båten for 3 år siden, og den er bygd på langøya, eller går under navnet sandøy. Det er en 29 fot med aktercabin, og er bygd i 1983/84 Er kjempefornøyd med både linjer og løsninger. mvh Tommy. Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 20.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2009 Jeg har bare noen bilder fra oppussingen enda. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
nedgård Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 ser ut at woody blir blank og fin i år (også?) og kristiane! du har jo til og med vunnet trebåtfestivalen i halden (i 2007?) nydelig! Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 og kristiane, din tidligere gipsy girl ligger på hvalsund marina på vesterøy, hvaler. men det visste du kanskje... Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ00 Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 Nei det viste jeg ikke. Har hørt rykter om at den var solgt på nytt, men er ikke sikker. mvh Tommy J: Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 22.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2009 Man kan si hva man vil, men det er noe eget ved trebåter. Som en eller annen sa i et Amerikansk magasin: " I'ts difficult to build an ugly wooden boat." Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
nedgård Svart 22.April.2009 Del på Facebook Svart 22.April.2009 ja er helt sant det woody:) kristiane, det var i fjor sommer jeg så den der da.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.