zeyang Startet 8.April.2009 Del på Facebook Startet 8.April.2009 hei, noen som har lyst til å være med å seile til kina? Jeg trenger mannskap på en etappe fra Norge-Kina. Du kan godt være med deler av strekningen... Vil gjelde sent neste år (2010) og 2011. Ta kontakt! om du er interessert. Du trenger ikke å beherske kinesisk kun like å seile.! :-) zeyang. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Kanskje du kunne fortelle litt mer? JRO Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hadde vært gøy å vite mer ja, interessant...Kina er jo en lang vei å reise!! Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 8.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2009 hei. Det gjelder i utgangspunkt å seile en colin archer som vil hjem til kina. Flere av strekningene blir brukt til å lære endel kinesiske jenter og gutter å seile skikkelig skute! ta kontakt med zeyang(krollalfa)laowai.no om du er interressert. regards, 林择洋 Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Er ikke tradisjonelle djunker skikkelige skuter? Må man helt til Norge og hente en Colin Archer for å lære dem å seile? Hvilken rute har du tenkt å velge? Via Panamakanalen over stillehavet, eller "kjerringa mot strømmen" Fortell litt mer om prosjektet.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Briste å bære metoden?? Sitér dette innlegget Link to post
Champagne Svart 8.April.2009 Del på Facebook Svart 8.April.2009 Hallaron, kjærringa mot strømmen er fremdeles kortere enn medstrøms dersom du i beregner reell distanse selv om du må krysse brorparten av veien... PAC Ocean er kjeeeempe lang... Mvh Champagne som av og til leker tørrlast megler... Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Er ikke tradisjonelle djunker skikkelige skuter? Må man helt til Norge og hente en Colin Archer for å lære dem å seile? Hvilken rute har du tenkt å velge? Via Panamakanalen over stillehavet, eller "kjerringa mot strømmen" Fortell litt mer om prosjektet.. Hei, Litt sent svar men jeg leser ikke dette forumet så ofte. Det er ikke snakk om å hente en colin archer. Det er snakk om å bygge i Norge og seile den til Midtens rike i første omgang. Planen er å gå østover. eksakt rute er ikke helt planlagt ennå, men trolig syd om Afrika. For de som er interessert i å hjelpe med å få dette prosjektet i havn enten ved å hjelpe til med å bygge (som er utrolig interessant) eller kun å seile så ta gjerne kontakt. på zeyang(at)laowai.no. Du trenger hverken seiler erfaring eller båtbygger erfaring fra før. Det er mange oppgaver så det skulle passe for de fleste. et par bilder av noen hjelper til! Ta kontakt!!! Sitér dette innlegget Link to post
Herr Felle Svart 30.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2009 Artig påfunn. Minner meg om en sang jeg er glad i: " Jeg har tenkt å bygge en seilebåt så skal jeg dra til Kina Jeg blir nok borte i fem-seks år så skal jeg skrive boka" Lars Lillo Stenberg Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 2.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2009 Hei, Den sangen var ny for meg :-) Hadde et par jenter som hjalp til i helgen, nå er planke 13 på plass og kun 3 gjenstår. Om du har lyst til å være med å hjelpe til på dette seilkollektivet så ta gjerne kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Jeg kunne tenkt meg å seile til Kina og det er faktisk store muligehter for at jeg gjør det men jeg vil nok ta den andre veien , orker ikke tanken på å seile mot været i ett år og en skøyte er vel heller ikke mye egnet til å krysse mot vind med Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Er det jeg som er helt på jorde her, eller bygger dere båten i alu???? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 støvet som legger seg på treet som igjen gjør at det ser ut som alu tenker jeg. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
zeyang Svart 2.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2009 (redigert) korrekt. den bygges i alu. og.... de gamle tea-clipperne gikk faktisk østover til kina. :-) zeyang Redigert 2.November.2009 av zeyang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Javisst gjorde de det! Og leia gikk den veien leenge før clipperne ble oppfunnet. Også her fra Skandinavia, noe som göteborgerne har evnet å markere ganske tydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Lbjordal Svart 2.November.2009 Del på Facebook Svart 2.November.2009 Du som har tråd på SailingAnarchy også? Flott prosjekt ! mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 Å det kunne vært moro. Jeg seilte endel med Sandefjord på 80 tallet og en altfor kort, men hyggelig tur sommeren 2006. Kanskje Cape Town - India etappen ? Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
norflyer Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 HVa med å seile nordøst passasjen?? Er vel raskeste vei til kina.... Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 3.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2009 hei, for å ha nevnt det, de som bidrar i forkant av prosjektet får prioritert av sine ønsker ved valg av distanse og periode ombord Båter befinner seg en en drøy time fra oslo, normalt jobber folk i ukedagene, ikke så mye helger. (studenter/tar ferie osv) Sålangt er det flest svenske tjejer/pojker som synes dette er spennende prosjekt. Langseiling er langt større i sverige enn norge ser det ut til. Nordøstpassasjen er min drøm...... Men det krever litt planlegging pga litt suspekt byråkrati der oppe. zeyang Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 Kina er ikke det landet som står øverst på ønskelisten, men jøssenavn, blir sikkert en kjempetur full av opplevelser og mange overraskelser. Sitér dette innlegget Link to post
etape90 Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 Flott prosjekt du har der! Du har vel ikke en prosjekttråd slik at vi kan følge prosjektet? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 tea-clipperne gikk faktisk østover til kina. Det gjør også forsåvidt VOR flåten. Kommer du langt nok sør så får du medvind nok. Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 3.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2009 Flott prosjekt du har der!Du har vel ikke en prosjekttråd slik at vi kan følge prosjektet? selvsagt :-) http://blog.sina.com.cn/gosailingba :-) Sitér dette innlegget Link to post
_Kaia_ Svart 3.November.2009 Del på Facebook Svart 3.November.2009 http://translate.google.com/translate?prev...history_state0= Sitér dette innlegget Link to post
zeyang Svart 4.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2009 (redigert) planke 13 ferdig. 3 igjen :-) Redigert 4.November.2009 av zeyang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.