Jump to content

Lyst til å seile til kina?


zeyang

Recommended Posts

On 12/31/2018 at 10:41 AM, Euklid said:

Båten ligger i Norge nå, men har plasket seg gjennom en del mil – rett nok i enkle tropefarvann det meste av tiden: https://baatplassen.no/i/topic/111230-origo-pÃ¥-langtur/ 

 

Ved normale temperaturer (ned til 5-10 grader) synes jeg det er helt ok å være utendørs på vakt så lenge en er godt skjermet for vind og kan avveksle med å være inne i en varm kabin, men jeg har lenge hatt lyst på en løsning som gjør at vi kan følge skikkelig med samtidig som vi sitter godt og varmt. Dette samt bedre solskjerming er kanskje de viktigste praktiske punktene jeg har på agendaen før vi sikter oss ut igjen.

 

Har aldri hørt om noen problemer med fjernkontroller av ymse slag til autopiloter. Vi har ingen egentlig fjernkontroll, men kontrollpaneler montert på flere forskjellige steder i båten. Synes det har fungert veldig bra, blant annet fordi Raymarines kontrollpanel også lar oss se vindstyrke og -retning.

takk. leste gjennom reisen din. Mange flotte bilder! må si du var heldig med mannskap :-) Jeg tror det er det viktigste på tur.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
  • 4 år senere...

Naturlig at det stoppet seg opp etter Covid kansje? Er vel ikke helt gratis å drifte en sånn skute heller! begynner vel å komme opp i den alderen at en god del må skiftes ut og oppgraderes også

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 3 minutter siden:

begynner vel å komme opp i den alderen at en god del må skiftes ut og oppgraderes også

 

Den er jo bare 7-8 år da, det er vel begrenset hvor mye som må oppgraderes da. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 19 minutter siden:

Jeg tror den båten er nokså basic utstyrt, slik at den skal fungere. Det er vel slik for noen og enhver at livssituasjonen kan endre seg. 

 

Ja, det er nok så. De var jo ute på en lengre tur også, og fant vel ut at båten var for liten til det de hadde sett for seg. Og at motoren var for liten. Som du sier, livet endrer seg.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

De var da vitterlig på en "eventyrtur", husker jeg fulgte dem i et eller annet forum, med bilder og god stemning. Så en grad av suksess har det vært. Men Kina tror jeg ikke de kom frem til. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...