Kodvaag Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 ute på dekk må de gjerne både ... , pule Du glemte HESTEN !!! Geir Sikker på at han glemte hesten? Spørs hvem som gjør hva? I min båt er det forbudt å la halvplanere passere. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Seilersnobben Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Hos meg er det forbud mot måse, de bare driter på kalesjen. Men de hører ikke på meg. Har satt opp skilt med måser forbudt, men det hjelper ikke (forsøkte også å være litt snillere og byttet skiltet til driting forbudt, hjalp heller ikke). Noen regelrett driter i forbudet! :lol: Heldigvis er jeg av dem som bare kan legge ned sprayhooden når båten er i havn og kamuflere den som plastpose. Da gidder de ikke ! Verre er det med bil. Glemte meg en helg og parkerte bilen i feil vindretning. Da jeg kom tilbake hadde en hel bataljon måker bukt den til bombemål. (I følge de innfødte hadde det noe med plasseringen og fargen på bilen å gjøre.) Jeg kom f... ikke inn førerdøra. Og dette er fakta! Første og eneste gang den bilen har vært i vaskemaskin. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2009 Derfor har jeg 22 kaliber luftbørse ombord Den liker dem ikke noe særlig Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Her er det mye som er forbudt hos mange. Ønsker bare å trekke ut en ting som har blitt nevnt og det er at det er forbudt med damer med klær! Dette må fungere dårlig??? Har enda ikke sett noen damer i båt uten klær hverken med eller på Så til min båt. Reiser rundt i en jålete tresnekke som skinner og glinser, men med kone og barn. Har en bruksbåt, så det eneste som er forbudt hos meg er dårlig humør, høye hæler og konas håndveske! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Kommer i farta ikke på noe som har vært forbudt ombord hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 hos meg er det forbudt å pisse over rekka når en står på brygga. Forøvrig setter jeg pris på godt humør, folk som sitter på dassen og de som ikke bruker hele dorullen på en gang... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TB2855 Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Halltomme ketchup flasker, tomme ølflasker og fulle damer. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
strawberry Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Hola! I min båt er det forbudt å røyke! Du må børste sand av føttene før du labber ombord! Matroser og andre hjelpere bør legge vekk headsettet, slik at de får med seg kapteinens instrukser! Kapteinen skal aldri kjefte, men klart og tydelig forklare hva han ønsker utført! Skjærer det seg, er det kapteinens ansvar! Da han i tilfelle har valgt feil person til å utføre oppdraget! Mvh. Strawberry Redigert 12.April.2009 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
o.b.lix Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Kommer i farta ikke på noe som har vært forbudt ombord hos meg. Ikke her heller. Faktisk veldig "negativ" stemning om alt som skal være forbudt synes jeg... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Halltomme ketchup flasker, tomme ølflasker og fulle damer. hos meg er det forbudt med fulle øl flasker.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seilersnobben Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Faktisk veldig "negativ" stemning om alt som skal være forbudt synes jeg... Beklager om jeg har fornærmet noen trillebårer, paraplyer, kofferter eller fallskjermer. Marineoffiserer er det ikke så farlig med. Sitér dette innlegget Link to post
Komlo Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Forbud mot sjømannskap og godt vett Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Sitat Seilersnobben: "Beklager om jeg har fornærmet noen trillebårer, paraplyer, kofferter eller fallskjermer. Marineoffiserer er det ikke så farlig med." Redigert 12.April.2009 av Capt'n (see edit history) Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
nives Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Har opplevd at de fleste for og på bud, har en tildens til å endres over tid. Det einaste absulutte er at manskap og båt skal returnere uskadet til hamn. Så får buda ellers vere litt situasjonsbetinget. Redigert 12.April.2009 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Komlo Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Og spiker. Spesielt når det ikkje er for mykje vet ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 På min båt er det plassert tøffler i baug-luka. Obligatorisk å ta av seg medbrakt fottøy og bruke disse med sklisikre såler i samme farge som gelcoat. Deretter må hender vaskes, all bagasje som har skarpe kanter eller hardt innhold må legges igjen før ombordstigning. Alle får hver sin klut som de kan pusse etter hvor de har berørt med hendene sine. Det verste jeg vet er fingermerker på de blankpolerte flatene. Unger med salami på fingrene har mao ingen adgang. Toalettet mitt er avsperret, er det noen som absolutt MÅ gjøre noe, skal dette foregå i land, med minst 300m avstand til båten. Vask med klor av hendene er self. obligatorisk. Mat og annet som søler hører ikke med. Desverre er det ingen av mine venner/familie som ønsker å være med meg, men har to trofaste matroser som jeg aldri seiler uten og som er mine nærmeste venner blitt....støvsugeren og polerfilla. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) Herre Gud! Redigert: Oops! Der var jeg litt for raskt ute. Sorry Larspo Redigert 12.April.2009 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Å sitte på fordekket. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Masserarti Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Dårlig humør, er ikke lov. Bortsett fra det så kan folk røyke, spise leverpostei og drikke alkohol så lenge jeg slepper. Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 I seilbåten gjelder forbud mot å være på dekk uten flyteplagg. Man tar det på før båten entres og tas ikke av før man enten er under dekk og har god grunn til å ta det av (klesbytte, søvn), eller man igjen står på land. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Har hatt lyst til å forby mobiltelefoner under seilas. Kan være fryktelig forstyrrende. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 (redigert) I båten gjelder forbud mot å være på dekk uten flyteplagg. Man tar det på før båten entres og tas ikke av før man enten er under dekk og har god grunn til å ta det av (klesbytte, søvn), eller man igjen står på land. Samme her! Redigert 12.April.2009 av Bützfleth 44 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Ingenting er forbudt... båten er en bruksgjenstand!!! Påbudt er .... å høre på, og hjelpe skipperen når forespurt... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Pelle Parafin Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 Kvinfolk i truser er ikke til å foretrekke... Kansje bedre uten? Sitér dette innlegget Link to post
halvorsen Svart 12.April.2009 Del på Facebook Svart 12.April.2009 båten vær er til for og brukes er en bruks ting , alt er lov hos oss , mye moro gitt he he Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.