Jump to content

Dette er forbudt ombord i min båt

enter4u

Recommended Posts

ute på dekk må de gjerne både ... , pule

Du glemte HESTEN !!! :eek:

Geir :seeya:

Sikker på at han glemte hesten?

Spørs hvem som gjør hva? :lol:

I min båt er det forbudt å la halvplanere passere.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Hos meg er det forbud mot måse, de bare driter på kalesjen. Men de hører ikke på meg. Har satt opp skilt med måser forbudt, men det hjelper ikke (forsøkte også å være litt snillere og byttet skiltet til driting forbudt, hjalp heller ikke).

Noen regelrett driter i forbudet!

:lol: :lol: :lol:

Heldigvis er jeg av dem som bare kan legge ned sprayhooden når båten er i havn og kamuflere den som plastpose. Da gidder de ikke !

Verre er det med bil. Glemte meg en helg og parkerte bilen i feil vindretning. Da jeg kom tilbake hadde en hel bataljon måker bukt den til bombemål. (I følge de innfødte hadde det noe med plasseringen og fargen på bilen å gjøre.) Jeg kom f... ikke inn førerdøra. Og dette er fakta! Første og eneste gang den bilen har vært i vaskemaskin.

Her er det mye som er forbudt hos mange. Ønsker bare å trekke ut en ting som har blitt nevnt og det er at det er forbudt med damer med klær! Dette må fungere dårlig??? :confused: Har enda ikke sett noen damer i båt uten klær hverken med eller på :wink:

Så til min båt. Reiser rundt i en jålete tresnekke som skinner og glinser, men med kone og barn. Har en bruksbåt, så det eneste som er forbudt hos meg er dårlig humør, høye hæler og konas håndveske!

Hola!

I min båt er det forbudt å røyke!

Du må børste sand av føttene før du labber ombord!

Matroser og andre hjelpere bør legge vekk headsettet, slik at de får med seg kapteinens instrukser!

Kapteinen skal aldri kjefte, men klart og tydelig forklare hva han ønsker utført! Skjærer det seg, er det kapteinens ansvar!

Da han i tilfelle har valgt feil person til å utføre oppdraget!

Mvh. Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Har opplevd at de fleste for og på bud, har en tildens til å endres over tid. Det einaste absulutte er at manskap og båt skal returnere uskadet til hamn. Så får buda ellers vere litt situasjonsbetinget.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

På min båt er det plassert tøffler i baug-luka. Obligatorisk å ta av seg medbrakt fottøy og bruke disse med sklisikre såler i samme farge som gelcoat. Deretter må hender vaskes, all bagasje som har skarpe kanter eller hardt innhold må legges igjen før ombordstigning. Alle får hver sin klut som de kan pusse etter hvor de har berørt med hendene sine. Det verste jeg vet er fingermerker på de blankpolerte flatene. Unger med salami på fingrene har mao ingen adgang. Toalettet mitt er avsperret, er det noen som absolutt MÅ gjøre noe, skal dette foregå i land, med minst 300m avstand til båten. Vask med klor av hendene er self. obligatorisk. Mat og annet som søler hører ikke med. Desverre er det ingen av mine venner/familie som ønsker å være med meg, men har to trofaste matroser som jeg aldri seiler uten og som er mine nærmeste venner blitt....støvsugeren og polerfilla.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...