MagneO Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Je googlet og fant dett: http://planethifi.no/catalog/product_info....74&osCsid=8 Men hva er dette for noe?? Polyester? Mvh Link to post
Grimsøy26 Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Da er jeg i gang igjen. Ser ut til at tidsplanen min har sklidd helt ut, men jeg har aldri vert så nær slutten som jeg er nå Her kommer en drøss med bilder på hva jeg har gjort den siste måneden: Her støper jeg nede i benken, over balasten. Her skjærer jeg større hull til ny eksos stuss. https://baatplassen.no/bildearkiv/25/25762/img_0663.jpg Her har jeg grunnet skroget med 2 komp. hempel grunning. Første strøk med blå pyntestripe. Maskere opp den blå stripen, klar til å lakke. Så må jeg gjøre litt innvendig i båten også, her er jeg i gang med å legge dørken. Jeg skal også bygge ut toalettet, slik at jeg får plass til en vask, speil og en hylle. Da skal jeg igang med å vannslipe skroget, resultatet av grunningen ble ikke så bra som jeg hadde håpet, så da er det bare å sette igang med slipingen Da var første strøk med 2 komp. hempel krem hvit, på plass. Resultatet ble ikke så bra som jeg hadde håpet her heller, så det er bare å slipe det ned igjenn å håpe på et bedre 2 strøk Så var jeg i gang inne igjenn. Her lager jeg inspeksjons luker i dørken. Lage litt reisverk for platen som skal skjule det elektriske. Her skal jeg også selfølelig rydde opp, men det blir senere Da er jeg i gang med reisverket til det nye badet. Jeg må også passe på å få malt før jeg bygger alt inn, da blir det mindre gris. Siste strøket er på plass, jeg må gå over den blå stripe igjenn, pga. teipen satt på litt for lenge.... Båten er fortsatt nuppete, men dette får jeg ta til neste år, da blir det vann sliping og polering (plan C) Fin på avstand, må bli det nye navnet Da var jeg i gang med badet igjenn, det er mye mer gøy å snekre en å lakke Jeg prøver å bygge badet etter profilen og vinkelen til det gamle badet, og få en grei passasje fra lugaren og ut. Det går med noen finerplater, jeg er ikke sikker på hva jeg skal trekke de med etterpå, men jeg har vert innpå tanken med å trekke de med hvit skai og hjørnene med teak lister.... Her kler jeg det inn... Jeg er fornøyd med resultatet Jeg har også laget meg en hylle over vinduene, som jeg har kledd igjen. Her skal jeg ha dvd spiller og litt knapper Jeg har også spandert meg et nytt ratt, snobbete Skal se om jeg kan få gløden i den gamle luka som skal stå over dørene til kabin.... Det er håp Det ble greit, da er det bare å få lakket denne, snart.... Ikke pent.... Borte!! Det begynner å ligne en båt Nå skal jeg bygge skap til mor, da blir hu sikkert glad Klar til å plate, må bare ned å kjøpe en ny plate først... Sparkel jobben på overbygget går ikke fra meg, planen er å få lakket overbygget denne uken Det var D.... Skal prøve og legge ut bilder litt fortløpende nå, har mye arbeidslyst og ferie om dagen. Link to post
Tyggo Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Veldig morro lesestoff. Og supert med mange bilder. Stå på Hjemme bra, på sjøen best! Link to post
Grimsøy26 Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Takk, Det begynner å bli veldig morro nå som jeg ser stadig forandring og fremgang. Nå er middagen ferdig, og jeg er klar med nok en sparkel runde Link to post
Walter_S Svart 20.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Meget bra prosjekt-tråd dette Godt med bilder og beskrivelse. Stå på, Grimsøy26 - dette blir meget bra. Det ble greit, da er det bare å få lakket denne, snart.... Et lite tips. Ikke bruk vanlig lakk, da lager du deg bare mere jobb i tiden fremover. Ta heller og olje disse bordene. F. eks. Owatrol D1 + D2 eller Jotun Clipper 1 + 2 gir like mye glans som lakk, men enklere vedlikehold. ... Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Grimsøy26 Svart 20.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2009 Hei. Takk for tipset Walter. Slipper du da all flassing i fremtiden? Kan de også lakkes over, hvis man skulle ønske det en gang? Link to post
Grimsøy26 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Jeg har også hatt en liten båt jobb til. Jeg har en 23 fot tre snekke jeg har skrapt og lakket i år, så jeg er ikke helt uten båt i sommer Den har en sabb 8-10 hk en sylyndret motor, med sveivstart og sigarett tenning Jeg skrapte ned dolbord og dekk, skroget tok jeg i sist sommer. Her er noen bilder jeg har glemt å ta med. Jeg har montert nye lufte ventiler til lufting av motor rommet, jeg har fjernet de gamle de sto oppe på dolbordene. Det vil se bedre ut og bli mer effektivt Redigert 21.Juli.2009 av Grimsøy26 (see edit history) Link to post
Walter_S Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 A - Slipper du da all flassing i fremtiden? B - Kan de også lakkes over, hvis man skulle ønske det en gang? A - Ja. Under normale omstendigheter så blir det kun eventuellle riper du må ta. Enkel prosedyre. Vannslip med D1 og gå over igjen med D2 etterpå. Enkelt. B - Akkurat dét blir det værre med. Oljefilmen som ligge oppå veden er mykere enn lakk. Det er jo derfor den ikke flasser av. Skal du ha lakk oppå, anbefales nok å skrape oljelaget av først. Owatrol D1 + D2-behandlet. Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Grimsøy26 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Det ser veldig bra ut Walter, Takk for tipset, jeg skal gå for rådet ditt Nå får jeg komme meg ut å sparkle resten på overbygget, skal forhåpentligvis få lakket resten av båten denne uken Link to post
Kodvaag Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Jeg har også spandert meg et nytt ratt, snobbete Allright, du har samme ratt som meg! Jeg syntes jeg gjorde mye med snekka mi i våres, men du har gjort en del mer ja... Ser bra ut, stå på videre. Ps: fortell kona at det bare er tull å male huset, jeg kunne jo enda skimte gamlefargen jo! Redigert 21.Juli.2009 av Kodvaag (see edit history) Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
10ta9c Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Ps: fortell kona at det bare er tull å male huset, jeg kunne jo enda skimte gamlefargen jo!Riktig. Og plenklipping er vold mot naturen, bare brutale bøller bedriver den slags. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
p-kaill Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Og ikke minst det er de beste vær-dagene som går med til maling, klipping av plen og diverse annet fjas. Men det er vel "the price we have to pay"......... Link to post
osa Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Et lite tips. Ikke bruk vanlig lakk, da lager du deg bare mere jobb i tiden fremover. Ta heller og olje disse bordene. F. eks. Owatrol D1 + D2 eller Jotun Clipper 1 + 2 gir like mye glans som lakk, men enklere vedlikehold. Dette forstår jeg ingenting av. Clipper 2 er da lakk så god som noen. (Mette med Clipper 1 og dekke med C2) Ovatrol D2 er vel noe mykere men fungerer vel som en "lakk" over D1 den også. -eller er det jeg som misforstår ett eller annet her..??? Link to post
Snekker'n Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Kjempeflott dokumentasjon av et prosjekt det står stor respekt av! Gleder meg til å se fortsettelsen. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Grimsøy26 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har malt så mye mer hus, det er masse igjenn, men nå er det båten som er viktigst Fikk besøk av en hjelpsom onkel i dag, vi fikk bygd reisverket til benkene. Ikke lett med vinklene i en båt, men jeg syntes resultatet ble bra Link to post
Brizo Svart 21.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har malt så mye mer hus, det er masse igjenn, men nå er det båten som er viktigst Fikk besøk av en hjelpsom onkel i dag, vi fikk bygd reisverket til benkene. Ikke lett med vinklene i en båt, men jeg syntes resultatet ble bra Og så var det bilder på løpende bånd da? Hvor er bildene? Dette blir kjempe bra. Link to post
Grimsøy26 Svart 21.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2009 (redigert) Dewalten er klar... Første steg... Konsentrasjon Det begynner å ta form... Ca sånn blir det, fikk kjøpt komplett putesett til båten utvendig for 500,- på finn.no så bygger jeg benkene etter disse. de et med ryggstøe og solseng. Da er det bare å få på platene, men først må jeg bli ferdig med å lakke båten God natt Redigert 21.Juli.2009 av Grimsøy26 (see edit history) Link to post
Grimsøy26 Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Da har jeg fått gjort en del igjen. Veldig mye pussing av sparkel, trodde det ikke skulle ta slutt, men nå er motivasjonen på topp igjen Motoren begynner å ta form igjen, mare småting som skal monteres og så må den få et par strøk med lakk. Jeg har også begynt å trekke om førerstolen, med litt hjelp av min mor på symaskin Det gamle trekket var ikke veldig pent og så luktet det ikke godt Bare å sette i gang med å stifte fast trekket. Resultatet ble bra, da er det bare å vente på at trekket til ryggen skal bli ferdig Da sier jeg meg ferdig med slipingen Nå er jeg klar til å lakke første strøk på overbygget . Det ble sent, men det ble bra. Godt å se en hel farge Da har neste dag kommet og jeg er klar til å matte ned 1 strøk, for så å ta på siste strøk med lakk. Og jeg ble fornøyd Nå skal jeg i gang med kose arbeid, i forhold til sliping Jeg skal trekke båten innvendig med skai. Det var ikke helt enkelt, men det er mye man kan skjule med lister Litt hjelp av onkel igjen Det tar form Da var det kvelden, klokka ble 0230, litt trøtt nå. God natt Link to post
Sovd Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Imponerende stykke arbeid du har lagt ned her, likte spesielt spottene i taket Link to post
Grimsøy26 Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Takk skal du ha Ja det er viktig med detaljer, har kjøpt dimmer også, gleder meg til å koble de til Link to post
Polarn Svart 6.August.2009 Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Ja, nå fikk jeg lyst på enda et nytt prosjekt. Bra jobba Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Grimsøy26 Svart 6.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2009 Ja det er god terapi for hjernen og holde på med et slikt prosjekt, og så er det gøy å ha gjort det selv Link to post
Hasla 26 Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Dette var kjempeflott og godt forklart til andre som tenker og gjøre det samme.Det er dette som gjør forumet til en god lærebok.Blir en flott dame ,dette prosjekte er godt planlagt. lykke til videre.MvhBjørn Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Grimsøy26 Svart 7.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Takk, jeg gleder meg som en unge til å få båten på vannet. Jeg har aldrig prøvd denne type båt før, så det skal bli spennende Link to post
Frehau Svart 7.August.2009 Link til dette innlegget Svart 7.August.2009 Apropos detaljer, hva bruker du av festematriell? Alt, inkl. stifter til stoff bør jo være rustfritt... www.leahnis.net Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn