Jump to content

Motorbytte i Nidelv 18. Montere inn V8. Noen erfaringer?

kbi

Recommended Posts

Det høres jo lovende ut :yesnod:. Hvordan oppførte den seg med den ekstra vekten bak? V8 kombinasjonen veier jo noen kg mer enn en R4. Tanken min med dette prosjektet var og få den noe kjappere i plan, høyere marsj og toppfart. Forventer i grunnen også noe roligere gange, da jeg ser for meg att jeg kan ligge på lavere turtall med denne motoren, enn aq140´en. Også blir det jo mye tøffere lyd :cool:

Med båtførerbevis.

Nei, jeg har ikke brukt alle pengene mine på motor. Og båten har jeg allerede hatt i noen år nå. Men for å si det som sant er, er jeg ikke helt fornøyd med den motoren som står i pr dags dato da jeg syns den blir for liten. Eller må jeg si att jeg trives meget godt med båten, og ser derfor ikke noen hensikt i kjøpe meg ny. Att det kansje er vel mye med i effekt i den motoren jeg har stående kan så være, men trenger jeg å bruke alt det da? Å ha effekt i overflod ser jeg heller som litt positivt, da jeg vil få mindre slitasje på den enn om jeg skulle måtte ligge med høy omdreining hele tiden for å oppnå det samme.

Med båtførerbevis.

Step.

Skar du ut meir eller mindre heile akterspeilet og støpte opp på nytt igjen? Eg har tenkt å gjere det samme i motorrommet mitt. Men skal bruke divinycell i stedet for finer var planen. Hadde da også ein liten plan om å lage meg til med noken forsterkninger opp i bakkant, og gjere det samme heile veien fram for å vera sikker på at det holder mål.

Med båtførerbevis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...