kbi Startet 20.April.2009 Del på Facebook Startet 20.April.2009 Hei . Som oveskriften viser har jeg noen planer om ett motorbytte i nidelven min. Planen er å hive ut aq140a´en og 280 drevet, og erstatte dette med en chevy 350 på rundt 380hk og bravo 1. Noen her på forumet som har erfaringer med dette? Vet at det er gjort tidligere, så det hadde vært morro å fått noen innspill om dette. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Kotnes Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Vet at en som jobber på LA-SA båt og motor for noen år siden(vet ikke navn og om han er der lenger)hadde en nidelv 18 med V8. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
kbi Svart 20.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2009 Ok. Vet du noe om hvordan detee fungerer, både positivt og negativt? Er ikke satt igang med selve motorbytte enda, da jeg har litt andre ting jeg tenkte jeg skulle ta først. Så da hadde det vært greit å vite om dette har noe for seg i det hele tatt. Kunne kansje kontaktet La-Sa og etter litt info. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
evenR4u Svart 20.April.2009 Del på Facebook Svart 20.April.2009 Så masse hestær takler ikke Nidelven. Ikke uten James Bond bak rattet vaffal. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Javel? Kan du utdype dette litt mer? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) Har kjørt Nidelv med V8 200HK volvo singel prop. Det var en perfek kombinasjon båt motor. Skal selv ha ca300hk i en 20 Draco. Så det er å begynne å jobbe... Redigert 21.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Det høres jo lovende ut . Hvordan oppførte den seg med den ekstra vekten bak? V8 kombinasjonen veier jo noen kg mer enn en R4. Tanken min med dette prosjektet var og få den noe kjappere i plan, høyere marsj og toppfart. Forventer i grunnen også noe roligere gange, da jeg ser for meg att jeg kan ligge på lavere turtall med denne motoren, enn aq140´en. Også blir det jo mye tøffere lyd Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 300hk du er i plan før du har telt til 2 . Mindre forbruk planer på lavere turtal. Vekten er ikke noe problem. Vannlinja blir litt høyere. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Polarn Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 380 hk på en 18 foter Gærn du Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Høres bra ut. Da er det vel i grunnen bare til å brette opp ermene å gå i gang . Hehe.. De gærne har det godt Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) Har du kjøpt motor? Hvilken type Redigert 21.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Ja, den står i garasjen å venter på litt flere deler. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 380 var mange hester på en sånn. det er altså en bilmotor du har ? Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Noen lar fornuften råde til sjøs, andre tenker mest på hestekreftene! Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Blir kansje litt mye, men det får nesten tiden vise. Har sjekket litt rundt om idag, og etter det jeg har forstått skal det gå bra. Men regner nesten med att jeg må forsterke noe her å der. Bilmotor? Nei, denne er bygd opp som marinemotor. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Noen lar fornuften råde til sjøs, andre tenker mest på hestekreftene! Javel? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
Bearded Beast Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 bygd opp som marinemotor du.. la meg omformulere. denne er altså ikkje original men en trimmet sak skjøna eg. brukt alle pengane på motor så de rakk ikkje til båt eller? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Har selv 350 diesel hester i en 24 fot scand .. funker som bare det. :) litt baktung men ikke så mye at badeplatformen går under .. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) En slik båt vil kanskje gjøre 50+ knop med den motoren du har tenkt å installere. Båten er neppe bygd for for å takle motoren/farten. Jeg håper derfor du vet hva du gjør slik at du ikke utsetter både deg og andre for fare. Redigert 21.April.2009 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Nei, jeg har ikke brukt alle pengene mine på motor. Og båten har jeg allerede hatt i noen år nå. Men for å si det som sant er, er jeg ikke helt fornøyd med den motoren som står i pr dags dato da jeg syns den blir for liten. Eller må jeg si att jeg trives meget godt med båten, og ser derfor ikke noen hensikt i kjøpe meg ny. Att det kansje er vel mye med i effekt i den motoren jeg har stående kan så være, men trenger jeg å bruke alt det da? Å ha effekt i overflod ser jeg heller som litt positivt, da jeg vil få mindre slitasje på den enn om jeg skulle måtte ligge med høy omdreining hele tiden for å oppnå det samme. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 Noen er litt misunlig på at andre har båt som går fort. Her er noen bilder på forsterking som jeg har gjort med tanke på støre motor. begynelsen demontering montering montering montering lakkert Det har gått med noen timer og liter epoksy.. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Bearded Beast Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 vel vel. einaste betenkelige i mine øyne er vekta. men om du slenger med et par voksne karer baki så får ca vekta og nye vannlinja og kordan hekksjøen vil bli med kun skipperen ombord Sitér dette innlegget Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 No er eg ikkje heilt med på kva du meiner? Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
kbi Svart 21.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2009 Step. Skar du ut meir eller mindre heile akterspeilet og støpte opp på nytt igjen? Eg har tenkt å gjere det samme i motorrommet mitt. Men skal bruke divinycell i stedet for finer var planen. Hadde da også ein liten plan om å lage meg til med noken forsterkninger opp i bakkant, og gjere det samme heile veien fram for å vera sikker på at det holder mål. Sitér dette innlegget Med båtførerbevis. Link to post
step Svart 21.April.2009 Del på Facebook Svart 21.April.2009 (redigert) Skar bort all kryssfineren. Støpte inn 50mm divinycell i hele båtens bredde. Redigert 21.April.2009 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.