Jump to content

Motorbytte i Nidelv 18. Montere inn V8. Noen erfaringer?

kbi

Recommended Posts

Hei :smiley: .

Som oveskriften viser har jeg noen planer om ett motorbytte i nidelven min. Planen er å hive ut aq140a´en og 280 drevet, og erstatte dette med en chevy 350 på rundt 380hk og bravo 1. Noen her på forumet som har erfaringer med dette? Vet at det er gjort tidligere, så det hadde vært morro å fått noen innspill om dette.

Med båtførerbevis.

Ok.

Vet du noe om hvordan detee fungerer, både positivt og negativt? Er ikke satt igang med selve motorbytte enda, da jeg har litt andre ting jeg tenkte jeg skulle ta først. Så da hadde det vært greit å vite om dette har noe for seg i det hele tatt. Kunne kansje kontaktet La-Sa og :fishing: etter litt info.

Med båtførerbevis.

Det høres jo lovende ut :yesnod:. Hvordan oppførte den seg med den ekstra vekten bak? V8 kombinasjonen veier jo noen kg mer enn en R4. Tanken min med dette prosjektet var og få den noe kjappere i plan, høyere marsj og toppfart. Forventer i grunnen også noe roligere gange, da jeg ser for meg att jeg kan ligge på lavere turtall med denne motoren, enn aq140´en. Også blir det jo mye tøffere lyd :cool:

Med båtførerbevis.

Nei, jeg har ikke brukt alle pengene mine på motor. Og båten har jeg allerede hatt i noen år nå. Men for å si det som sant er, er jeg ikke helt fornøyd med den motoren som står i pr dags dato da jeg syns den blir for liten. Eller må jeg si att jeg trives meget godt med båten, og ser derfor ikke noen hensikt i kjøpe meg ny. Att det kansje er vel mye med i effekt i den motoren jeg har stående kan så være, men trenger jeg å bruke alt det da? Å ha effekt i overflod ser jeg heller som litt positivt, da jeg vil få mindre slitasje på den enn om jeg skulle måtte ligge med høy omdreining hele tiden for å oppnå det samme.

Med båtførerbevis.

Step.

Skar du ut meir eller mindre heile akterspeilet og støpte opp på nytt igjen? Eg har tenkt å gjere det samme i motorrommet mitt. Men skal bruke divinycell i stedet for finer var planen. Hadde da også ein liten plan om å lage meg til med noken forsterkninger opp i bakkant, og gjere det samme heile veien fram for å vera sikker på at det holder mål.

Med båtførerbevis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...