navette565 Startet 30.April.2009 Del på Facebook Startet 30.April.2009 Jaja, etter å ha fikset bensintilførselen på min suzuki dp 90 etter god hjelp her på forumet var det på tide med min første tur. Det ble nesten et mareritt. Etter å ha kommet ut av båthavna sluttet den hydrauliske styringa å virke. Først slutta den helt å virke, så virka den bare en vei. Etter meget forsiktig kjøring tilbake, begynte den å virke litt på sakte fart. Det "surkla" fælt i pumpa. Er helt ukjent med hydraulisk styring og tenger tips - igjen. Må det etterfylles olje? Luftes? Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2009 Er helt amatør på hydraulisk styring - fungerer den uavhengig av tenning/motor? Sitér dette innlegget Link to post
Mektek Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Det høres ut som at du må etterfylle olje på den. Den jobber med luft når det surkler i den. Blander luft i oljen, og det blir bare skum av det. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2009 Er det bare å etterfylle olje, eller må jeg lufte? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Hva slag hydraulisk styring? Hvor mange rattpumper - og hvor? Har du en egen ekspansjonstank? Er det en autopilot tilkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 30.April.2009 Del på Facebook Svart 30.April.2009 Fyll olje kontiniuerlig, sveiv rattet til venstre, løsne den slangen som leverer olje til venstre, snurr rattet til det komer luftfri olje ut, skru til, gjør det samme til andre siden. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
navette565 Svart 30.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2009 (redigert) Har nettopp kjøpt båten så jeg er ikke helt sikker på alt du spør om. Men, det er ikke autopilot. Tror ikke det er noen ekspansjonstank. Det er en navette s565 skjærgårdsjeep m/suzuki df90. Skal sjekke mer i morra. link til produsent Redigert 30.April.2009 av navette565 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Ta å se på rattpumpa og styresylinder etter navn/info som kan være til hjelp for identifikasjon. Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Dersom systemet ditt ikke er selvluftende, må du gjøre det. Ha hele tiden tilstrekkelig olje på rattpumpa. Sveiv roret helt til den ene siden. Vi antar styrbord. Da er sylinderen enten helt inne eller helt ute. Vi antar "helt inne". Løsne den slangen som skyver sylinderen ut. Hold roret/motoren fast. Sveiv rattet mot babord til det bare kommer olje. Skru fast slangen. Slipp roret/motoren. Sveiv roret hardt babord. Hold roret/motoren fast. Løsne den andre slangen og sveiv rattet til styrbord til det bare kommer olje. Ha hele tiden tilstrekkelig olje på rattpumpa. Gud løk. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Det er en bosvik styring - noen som har peiling på hva slags olje jeg skal bruke? Kan jeg bruke atf olje (er vel det eneste jeg får i dag når bare bensinstajonene er åpne) Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 :flag: Etterfylling av hydraulikkolje var alt som skulle til - virker som styringa er selvluftende. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 1.Mai.2009 Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Hei hyggelig at du fikk det til. Vil bare redusere gleden Du bør kanskje sjekke hvor det har blitt av oljen som mangler. Vill tro du har en ørliten lekkasje. Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2009 Etterfylte maks 0,2 l Ser kansje ut som det er en ørliten lekkasje - men det skal nok la seg ordne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.