rolk Startet 2.Mai.2009 Del på Facebook Startet 2.Mai.2009 Hei. Er det noen som har noen formeining om gode flotte skøyter som er til salgs. Jeg har sett på denne på finn http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...ll&tot=null Er det noen som har noen formeining om denne. Jeg er interresert i innspill om båt og motor. Sitér dette innlegget Link to post
kipp36 Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Den maskina så jo nyderlig ut,kan ikke hvere mange rpm´a på full spiker der Sitér dette innlegget http://kipp36.123hjemmeside.no/181207437 Link to post
Trulte37 Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Den er nok en fin en den der, om du har tid og litt peiling på å holde den i stand. Mye jobb er det uansett. Treskøyter er flotte, men vit først sånn omtrent hva du begir deg ut på før du kjøper`n. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
vivvi Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Skulle jeg ha kjøpt meg en skøyte i den prisklassen ville jeg i allefall reist og sjekka den ut... Ser jo serdeles bra ut! men det krever tid og lyst Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Diesel248 Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Fin og god båt ut ifrå annonsa. Og litt av ein MOTOR! Den blir aldri slitt. Rimeleg var den og med tanke på alt utstyr. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Gudrun Svart 2.Mai.2009 Del på Facebook Svart 2.Mai.2009 Jeg synes og den var flott! Var faktisk på nippet til å ringe på den, men snakket med en bekjent først som har hatt en tilsvarende type båt..... "Ja hvis du har god tid og tålmodighet" var svaret.....han har gått over til stål og vil ikke tilbake.... Så jeg lot det bli med tanken.....snufs snufs..... Sitér dette innlegget Link to post
rolk Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Takker for svar. Det sorte i skroget er det mulig å få bort. Sikkert en stor jobb, men kan noen beskrive fremgangsmåten til meg. Jeg lurer også på om ishuden vil lage et stygt skrog visst den må fjernes en gang. Er ishud skadelig for skroget. I og med at styrhuset er "nesten vedlikeholdsfritt" ser jeg ikke dekk og rekker som det verste vedlikeholdsprosjektet her på jord. Er jeg for optimistisk nå eller????? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 3.Mai.2009 Del på Facebook Svart 3.Mai.2009 Var faktisk på nippet til å ringe på den, men snakket med en bekjent først som har hatt en tilsvarende type båt....."Ja hvis du har god tid og tålmodighet" var svaret.....han har gått over til stål og vil ikke tilbake.... da dette var en pengemaskin var det ikke bare en mann som sto for vedlikeholdet. Ellers flott motor, "startes ikke fra styrehuset" som det står i annonsen. Dette er et skip. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Mai.2009 Del på Facebook Svart 4.Mai.2009 Ja, dette kan sikkert være et flott fartøy og lyden av motoren er som den reneste symfoni, med innlagte sambarytmer. Men hvis du IKKE er innstilt på å legge alt hva du kan avse av fritid og penger de neste 10 årene inn i båt så vil jeg heller anbefale deg det som står i overskriften "Ønsker meg skøyte" og si: fortsett med det Det er langt rimeligere og mindre slitsomt å ønske seg en skøyte når man blir for "landsjuk" enn det er å sitte med den hver eneste dag, året rundt, både sommer og vinter. Har du f.eks båtplass til noe slikt . . . . ? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
rolk Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Ja da har jeg vert på langtur for å sjekke ut båten jeg syntest var så fin. Tenkte at en skøyte i den prisklassen ikke skulle vere et stort prosjekt. Men du verden så mye her må gjøres for at dette skal bli bra. Kan ikke skjønne at selger mener båten er verdt denne prisen. Slo nå fort av 50 lapper uten noen diskusjon. Jeg føler at det er så mye dårlig arbeid som er gjort på denne båten at alt må tas opp igjen. Regnvann kommer inn på MANGE plaser. All nating er misslykket og dekket lekker. MEN, jeg har lyst på båten jeg, men til en riktig pris. Skjønner ikke denne prisinga, jeg lurer på om det er frekt eller uvitende. Nei får vel gå over til mitt andre valg, colin archer. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Heisann Skjønner at du seriøst ønsker deg ei skøyte ja. Selv har jeg hatt skøyter i rundt 20 år, og er ikke så redd for dette. Som du ser av flere svar her, legger du opp til mye bruk av fritiden ombord for å opprettholde og ikke minst holde vedlike et slikt fartøy, jeg tenker da på den størrelsen du har antydet her. Jeg for min del solgte min siste for ca 2 år siden, og angrer fremdeles bittert på det. Skøyta mi kom for salg igjen nå i vår, og jeg fikk ikke muligheten til å ta henne hjem igjen. (er gift) .. hehe.. Den ble solgt på et øyeblikk, og det var ingen billigskøyte.. 600 lapper. Nok om det, her er gjerne et par ord på vegen mot et skøyteliv. Jeg for min del er ikke så glad i eikeskøyter, bakgrunnen for dette er både med tanke på vanskeligheten å avdekke påbegynte råteskader, og ikke minst reparasjoner av dette. Å bytte bord etc på et furufartøy er både lettere og billigere, samt at det er lettere å avdekke råteskader som regel. Min egen vurdering etter så mange år med skøyter (2 stk i løpet av 20 år) er at skal en kjøpe, så trø til med en del kroner, se på dem som det er noe med, se på dem som virkelig gjerne svir litt i pengepungen, se på hva som er gjort, se på miljøet selger er i. (Skøytemiljøet i området) Min erfaring er at en får hva en betaler for som regel, men vær forsiktig. Skal du kjøpe deg ei skøyte, kan det være lurt å ha med deg noen fra storbåtmiljøet rundt deg, noen som har hatt slike båter noen år. For det skal aldrig være tvil om at nesten uansett hva du kjøper deg, vil ubehagelige ting dukke opp, det er som regel da tid og penger flyr. Håper ikke dette skremmer deg, for en ting kan jeg love deg, klarer du å finne deg ei bra skøyte, og klarer å holde henne både pen og i god stand, har du fort funnet kjærligheten i livet, samt at miljøet rundt er oftest både flott og fantastisk. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.