Jump to content

parsun påhengsmotor noen med erfaringer


leone69

Recommended Posts

Honduras: Klart, det ER 2 forskjellige feil.. :yesnod: Nå jobber jeg på andre siden av disken, men i annen bransje (urmaker), og vi har fått klare meldinger om hva forbrukerkjøpsloven innebærer(forbehold om at det ikke gjelder spesielle regler for ur), og hvis kunden har opplevd at den nye klokken har stoppet 3 ganger i løpet av reklamasjonstiden, så har kunden rett på ny klokke. Hjelper ikke om det er 3 helt forskjellige feil, for det oppleves som det samme for kunden. holder faktisk at det var reklamert på feilen første gang i reklamasjonstiden. Kommer feilen tilbake,(klokken stopper,) er det fortsatt reklamasjon.

 

Nå er det kanskje lettere å forklare feil på andre ting, folk får vanligvis et litt glassaktig blikk når jeg forsøker å forklare hva som skjedde med Seiko Kinetic'en. :lol:

Er interessant at noen tør å prøve disse nye billigmotorene, håper trådstarter fortsetter å holde oss oppdatert...

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

kamaksel ble byttet åp garanti av importør. fikk den tilbake og der var en annen låt i den og dauere var den blitt.så jeg sendte den tilbake og skal ringe på tirsdag for å høre om den er ferdig..

 

Så status er at motoren kjøpt før August i fjor fortsatt ikke er sjødyktig?

 

Vurderer en slik motor selv, men er sterkt i tvil nå.. :confused:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Håper det ordner seg med motoren din hifo. Synes forhandleren burde ha prøvekjørt motoren før han leverte den tilbake etter reperasjonen, slik at ah var sikker på at den fungerte som den skulle.

 

Selv har vi to Parsun 4t fra våren 2007, en 9,9 og en 15.

De eneste problemene vi har hatt er at det kom falsk luft inn via pumpen på bensinslangen som er mellom tank og motor, og at begge motore går like fort (dvs samme båt gjør 22 knop med begge motorene) , så jeg tror vi enten har to 9,9 hk eller to 15 hk. Motorene er ikke kjøpt gjennom vanlig forhandler, men kjøpt nye på nettauksjon for hhv. 8000 og 12000 kr.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da er den testet i noen timer.. Den går FORT.. har kappkjørt med to stk 2 taktere som skal være oppjusterte til 15 hk. en johnson og en eldre yamaha.. min er tregere i starten men glir ifra dem på toppfarten.. ca en knop.

MEN , i toppfart og i nærheten av det , begynner motoren å wobble.. dvs den begynner å jobbe fra side til side.. forsvinner når jeg senker farten igjen , men er veldig plagsomt , da motoren prøver å jobbe seg av motorfestet.. Ser ut som vibrasjonsgummiene er for løse??

Og den har en irriterende tenningskutt på lavt turtall og tomgang periodevis..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hei

sitter og ser på parsun påhengsmotor 5 hk er det en grunn til at de er så billige? ligger jo 2-3 tusen under andre motorer

i pris! noen med erfaringer?gode og dårlige!

 

 

Guttungen kjøpte seg en slik, og den har gått uten feilslag. Den bruker fantastisk lite bensin og det er virkelig et pluss når det er far som må betale gildet :)

 

Det eneste problemet var det jeg som besørget da jeg i ubetenksomhetens navn la denne ned på feil side under transport. Oljen i motor feitet da godt til inntak etc. og vi måtte ut med pluggen noen ganger før den var friskmeldt. Skal ligge på kulten.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Da er den testet i noen timer.. Den går FORT.. har kappkjørt med to stk 2 taktere som skal være oppjusterte til 15 hk. en johnson og en eldre yamaha.. min er tregere i starten men glir ifra dem på toppfarten.. ca en knop.

MEN , i toppfart og i nærheten av det , begynner motoren å wobble.. dvs den begynner å jobbe fra side til side.. forsvinner når jeg senker farten igjen , men er veldig plagsomt , da motoren prøver å jobbe seg av motorfestet.. Ser ut som vibrasjonsgummiene er for løse??

Og den har en irriterende tenningskutt på lavt turtall og tomgang periodevis..

 

 

Noen med erfaring?

 

Har bestillt ny forgasser nå , da den andre var irret istykker..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...