Jump to content

Merkeverksted-arbeid - alltid det beste?


Victora III

Recommended Posts

Min erfaring er at jeg konsekvent har fått den dårligste og dyreste servicen på merkeverksteder. Det er med mekanikere som med leger og advokater: du er avhengig av en god en. Jeg gjør etter hvert det meste selv, men anbefaler alle som ikke kan/gidder å finne seg en mekaniker som kan sine ting. Spør etter referanser.

gon

Link to post
Share on other sites

Den skitne mannen i kjeldress har ansvar for meir en vanlige mannen tenker over.Enten det er bil, båt eller fly.

 

Det skal være sikkert og vist. I siste utgave av båtmagasinet var det ett skrekkeksempel på hva en "skitten mann i kjeledress" hadde gjort med et impellerhus. Skruene knakk og det ble limt fast med Sika.

Dette har jo da vært gjort med viten og vilje og er et grelt eksempel på hva som kan skje når det ikke finnes omløp i hue på denne mekanikeren. Siden dette var båten til Båtmagasinet skulle man også tro det ville blitt utvist litt mer "tankegang".

 

Til syvende og sist har ikke kvaliteten noe å gjøre med om verkstedet er autorisert av en motorleverandør å gjøre, men rett og slett om "Den skittne mannen i kjeledress" har yrkesstolthet og moral til å utføre en samvittighetsfull jobb !

Jeg stoler på mekanikere, ikke autorisasjoner....jeg håper de viser seg tilliten verdig for min del.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

For en gjeng gnitne dri***ekker !! :headbang::smash:

 

Det finnes motorer som er meir verdt en nokon her i tråden klare forstå.

Det finnes motorer som flytter fly i lufta!!! med masse folk i....yess

Det finnes folk som er ansvarlig for å holde dette i gang.... ..skal de lønnes som eit avisbud?

 

NEI.

Den skitne mannen i kjeldress har ansvar for meir en vanlige mannen tenker over.Enten det er bil, båt eller fly.

 

Og dersom noen her inne føler seg så lite verdt at de ikkje kan godta at en jobb utføres skikkelig(opps), slik at du kan sove trygt feks med webasto på.....Dersom dette er for stor kostnad for å få trygge gode varme sommernetter med familien. Så greit, fiks ting sjøl og ta ansvar sjøl.

Og så er det fint å ha en tråd her som dere kan slenge ut kor lite verdt arbeidet til en mekaniker er.

Eg skjønner nå at mange bør være anonyme her på BP, i tilfelle de ein gang trenger hjelp som de skal måtte betale for :smiley: hehe

 

Og dersom flere har noe å klage på over "løse ting" eller "feil og mangler" etter servicejobber.

 

Så husk :! :smash: mekanikeren blei avbrutt av en kunde som ønsket gratis hjelp :smash:

 

PS- ikkje alt er like dyrt. Traff ei dame som hadde fått skifta blinklysvæske for under 500kr.... :flag:

 

Nå er det vel ingen her inne som har skrevet noen plass at de mener en God mekaniker tjener for mye.

Det er timeprisen kunden blir faktuert, jeg syns er for høy.

Og mangel på kvalitetssikring på utført arbeid.

 

Ps. PåToyota Sandefjord bytter de pærer gratis. De kaller det service.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel ingen her inne som har skrevet noen plass at de mener en God mekaniker tjener for mye.

Det er timeprisen kunden blir faktuert, jeg syns er for høy.

 

 

...der har du jo eit poeng....Om verkstedet fakturerer 590 eller 970 pr time, så har vel mekanikeren neppe over 200....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Det skal være sikkert og vist. I siste utgave av båtmagasinet var det ett skrekkeksempel på hva en "skitten mann i kjeledress" hadde gjort med et impellerhus. Skruene knakk og det ble limt fast med Sika.

Dette har jo da vært gjort med viten og vilje og er et grelt eksempel på hva som kan skje når det ikke finnes omløp i hue på denne mekanikeren. Siden dette var båten til Båtmagasinet skulle man også tro det ville blitt utvist litt mer "tankegang".

 

Er det mulig.....! :headbang:

Ikkje hørt om denne eg.

Så godt som alle impellere er under vannlinja ! !

Her må det ligge en eller annen avtale bak vel? Alle verksted ville blitt "glade" for å solgt en ny pumpe og vel?

Dersom ikkje så burde verkstedet offentliggjøre oppsigelse med navn og foto av mekanikeren.

Eg hadde godt over hele båten min i kveld og sjekka alt før familien fikk sove der igjenn om eg hadde brukt verkstedet.

 

Vel .....

summerer tråden slik eg:

Stol ikkje på Det Fine Merkeverkstedet, meir en verksted i bakgården. Mannen med verktøyet betyr alt. Ikkje navnet.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Kunne brettet ut skrekkhistorier om flere merkeverksteder...men det tørrrrr jeg ikke.

 

Ønske til moderator :smiley:

Er det mulig å få en egen side der folk kan legge ut historier?

Alle "svertinger" av verksted må dokumenteres med bilder. Uten dokumentasjon burde en holde navnet på verksted unna offentlig sider kanskje?

Slik er viktig for trygghet på sjøen for alle. Og ville kanskje gitt endel verksted ein oppstiver?

 

ps....eg trudde ikkje det var så gæli som det kanskje er....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...