Jump to content

Bredde på båtplass kontra båt : Konklusjon.


Erik

Recommended Posts

Jeg kjøpte nylig en Bonum 25, 1984 modell og er råfornøyd  :rolleyes:

 

Båtplassen min er en 3-meters plass, men det er målt fra midt på hver uteligger. Reell størrelse er ca 2,5 meter. Det holdt akkurat til min Bonum 25 og normalt store fendere på begge sider.

 

Mvh Johan

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Beklager sen oppfølgning, men det ble hektisk i innspurten før ferien, og så var det jo ferie med ny båt som skulle avvikles (har fortsatt 2 uker igjen :seeya:).

 

Som allerede informert falt tilslutt beslutningen på en Nidelv 24, etter at båtplassens medlemmer hadde overbevist meg om at å sette en 2,65 bred båt i en 2,70m bred bås burde gå bra.

 

Her er resultatet :

 

BildeBilde

 

Som dere ser av bildene ble det plass nok. Nidelven har gode styreegenskaper på sakte fart, og ved å legge den mot den polstrede siden av båsen og så legge ut fendrer på andre siden etter at den er fortøyd går det helt greit, selv om det er trangt. :confused:

 

Etter den første korte turen på 4 overnattinger kom vi på at vi sjelden hadde overnattet lenger i den gamle 18 foteren, det bare føltes sånn :confused:, så båtlivet er blitt betraktelig mer komfortabelt etter båtskiftet.

 

En fortsatt trivelig båtsesong til dere alle. :seeya:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...