Jump to content

Hvordan forhindrer jeg algevekst på propellen?

Wasco

Recommended Posts

Etter et tips i Båtmagasinet tok jeg av propellen og polerte den blank. Jeg begynte med en lamellskive på vinkelsliperen til de dypeste ripene, deretter gikk jeg over med eksentersliperen. Fant samtidig noen hakk og ugjenvnheter som jeg fikk glattet ut. Til slutt tok jeg den på en gulvstående poleringsmaskin. I år blir jo den jobben lett (neida, den er ikke ute ennå!). Fikk mange kommentarer på at propellen var pen når vi tok opp båten, så jeg må si meg fornøyd med resultatet.

Men propellene til trusteren var ille. Noen tips? Vanlig bunnstoff?

Synes det høres litt dramatisk ut med vinkelsliper!!

He-he...

Vinkelsliperen bruker du bare første gangen du fikser propellen ordentlig.

Bruker lamellskive med sånn stivt belegg som ser ut som skrubbesiden på en svamp, den fineste typen.

Fjerne hakk og riper, så ikke groen får fotfeste i ujevnhetene.

For småkrypa blir en ripe en fin "dal" å sette seg fast i . :wink:

Det allerbedste råd, SEJLE noget mere i båden og brug mindre tid på og pusse og nusse den.. Sejle sejle sejle.. ¨

Er det ikke derfor man har båd? :flag_da::giggle:

Helt enig! :yesnod: :yesnod:

Skal fremlegge det for min arbeidsgiver. Slik at jeg får reise hjem hver helg. Er ikke sikker på om han godtar det.

Jobber for tiden i Mexico gulfen. :headbang:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Det allerbedste råd, SEJLE noget mere i båden og brug mindre tid på og pusse og nusse den.. Sejle sejle sejle.. ¨

Er det ikke derfor man har båd? :flag_da::giggle:

Pussingen og nussingen er også en del av det å ha båt....

For meg utgjør det 50% av båtgleden.

Å ha en båt som er fin i lakken, nymalt og vellstelt gir en gooooooooooood følelse langt inn i sjela :yesnod::yesnod::flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...