Brodern Startet 6.Juni.2009 Del på Facebook Startet 6.Juni.2009 Nå er det ikke lenge før vi setter den på vannet. Blir egentlig litt spennende. Ikke minst for poden, men også for meg som har betalt for dette. Det som begynte med en billig båt ble fort til 20.000 kr :) Men det var den nye motoren som dro opp prisen til de grader. Men nytt er nytt, og ikke dyrt og gammalt Kaller den for skjærgårdsWith pga vindskjermen :) Den er hjemmelaget i 10mm et-eller-annet-hardt-og-sterk-plææstikk og kantet med kantlist fra en Chevy suburban, samma farge som skroget, så det passa jo bra "søpla" som ligger foran i båten er maler til tofte og rommet foran fremre tofte :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brynjar Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Ble tøfft detta Brodern. Han guttungen din er heldig Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Brodern Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Ja det er han Synes det er greit at han har sin egen båt. Da slipper han å låne min (noe han ikke får på egenhånd) eller kjerringa sin 14ft hver gang han skal ut å fiske eller treffe kompiser, som alle har egen balje (de fleste har jo det) Båt har han sikla på lenge, og jeg har lovt han det. Nå har han både båt og splætt ny motor, og båten ble jo fin og litt tøff. Så jo, han er jo litt heldig kanske Til helga blir det på egenhånd for sønnen, i eget "fartøy" Med redningsvest Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lakecaptain Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Så snill pappa du er som lager så fin båt til guttungen Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Spør du mora til guttungen er hun nok ikke like enig. Hun synes jeg ikke er mye til pappa............ Sikkert derfor han vil bo hos meg, og ikke hos henne Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Wasco Svart 6.Juni.2009 Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Er det bare jeg som er gammal og konservativ.... Men den motoren ser da veeeeeeeeeeeldig svær ut i forhold til den lille båten...blir nesten redd jeg Men det er ing tvil om at "guttungen" liker det... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Brodern Svart 6.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2009 Den er ikke det. Den ser jo litt diger ut kanskje. Det er en 9.9 firetakter, båten er godkjent for 25hk og skal etter hva jeg har fått med meg gjøre 35 knop med en slik motor. Men firetaktere er jo litt større på grunn av "all dritten" inni motoren :) Er jo vippearmer og ventiler, registerreim og masse annelt kult :) Så da veier den plutselig 38 kg, uten 800ml olje :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Spør du mora til guttungen er hun nok ikke like enig. Hun synes jeg ikke er mye til pappa............ Sikkert derfor han vil bo hos meg, og ikke hos henne Helt konge, sånn er fantastisk å gjøre for sønnen sin, kjempeflott...Hun er misunnelig for det flotte du og sønnen har sammen... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Plutselig hørte jeg en låt av The Beatles for mitt indre øre . "Can't buy me love" Bare pass på hvis kiden er under 16 at balja ikke går over de 10... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brodern Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Han blir 18 om noen mnd Skal opp til balja hans og gjøre litt mer nå etterpå. Til helga blir det vel prøvetur og innkjøring av motor, hvis været er greit. Begynner ferien om 14 dager så det blir sikkert fint med egen båt for han da :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lars K Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Fin båt du har ordnet Har akkurat fått ferdig Withjolla mi selv,bare litt småtteri igjen. Jeg synes forresten ikke den motoren så for stor jeg,her er bilde av min.... Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/34018/84644.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 89 modell du har bak der ? 30hk ? Ser ut som en 50hk Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lars K Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Trykk på fullversonen så ser du det... 86modell 3sylindra 60hk Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Er ikke det litt i overkant ? Spørs jo hvordan den takler det. Motoren veier vel fort 80-90 kg ? Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Kill me!!!! Det der vil jeg se i LIVE!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.Juni.2009 Del på Facebook Svart 7.Juni.2009 Er nok litt overkill ja,men motoren er jo ganske liten i størrelse og vekt ihvertfall... Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Her er et par snutter fra helga. http://www.youtube.com/watch?v=HqJvOfS0O6o...re=channel_page http://www.youtube.com/watch?v=zCDrXoVaqi8...re=channel_page Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lakecaptain Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Linkene dine virker ikke Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Eh, funka i sted. Legger ut på nytt/nye Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 (redigert) Nå da ?? Redigert 15.Juni.2009 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Lakecaptain Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Yepp, men begge linkene gikk til samme film. Var det meningen? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Men den motoren ser da veeeeeeeeeeeldig svær ut i forhold til den lille båten...blir nesten redd jeg Jeg hadde akkurat samme båten, men da med en 3-sylindret 30hk yamaha en gang i tiden når jeg var ung. DET gikk bra det.. dvs.. at det gikk _bra_ var vel ikke min skyld kanskje.. men båten gikk GODT! (nesten litt for godt) 86modell 3sylindra 60hk Steike dæven dytte.. DET skulle jeg likt å sett.. bare MÅ være galskap og hysterisk morsomt tenker jeg.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brodern Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Yepp, men begge linkene gikk til samme film. Var det meningen? Næh, bare jeg som surra litt. Men er to forskjellige nå :) Det fine er at motoren går så stille. Jeg sto på brygga og måtte spørre guttungen om den hadde stoppa. Neida sa han, og fliste avgårde Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.