rhummels Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 Hei! Beklager, men var feil bilde du fikk. Har lagt til korrekt bilde nå. Det første med kun 2 skruer er til en nyere årsmodell :D Uansett er det fremdeles samme del du mangler.. ECM'en blir nok litt lettere forvirret når den ikke får noe signal på hvor mye åpning det er på luftspjeldet :D Vil ikke anbefale at du kjører mer med motoren før throttle sensoren er på plass. R Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 3.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 (redigert) Hmmm Det er selvsagt ikke etter boka, men jeg tror nok jeg får ta sjansen på noen turer til. Motoren har jo vist seg å duge så langt, den får tydligvis smøring etc. Uansett, det blir kun å dra i plan for deretter maksimalt tilbake. Kjøring fra A til B. Kan ikke sitte på land i 30 grader pluss. Jeg må selvsagt få ut fingeren og bestille sensoren ASAP. Er det noen som har erfaring med å kjøpe direkte fra US-adressen?? De norske apekattene har jeg delt erfaring med, spesielt nå i ferietiden. De lover og lover, ...ingenting skjer. Ravns garage har jeg hørt mye bra om, tenkte jeg skulle prøve der, men de tar ikke engang telefonen. Også var det dagens siste spørsmål igjen: Er det noen som kan fortelle hvordan ledning/plugg ser ut til denne?? Er det "USB" greiene som skal kobles inn? Jeg finner ikke noe annen fri ledningstump på styrbodsiden av motoren, og det ser ikke ut på tegning som om sensoren kommer med ledning integrert. Redigert 3.Juli.2009 av fs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 3.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2009 (redigert) Ravns garage har jeg hørt mye bra om, tenkte jeg skulle prøve der, men de tar ikke engang telefonen. Anbefaler å sende en e- mail til :erling@ravns-garage.com Forklar problemet og jeg er sikker på at du får hjelp. p.s. Det er et lite firma med stor ekspertise, så derfor er nok trafikken høy. Redigert 3.Juli.2009 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fs Svart 16.Juli.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Hei igjen Da var min motor 100% i orden. Trottle sensor ble montert i dag, og samtlige alarmer forsvant. I tillegg får jeg også gitt "fri-gass" Stor takk til Ravns Garage, samt selvsagt alle bidragsytere her på båtplassen Optimax forøvrig: Kjempefornøyd! Motoren er sprek, ralativt støysvak samt har et moderat forbruk. Eneste skår i gleden er at jeg mangler noen hundre omdr. på toppfart. Men dette er underordnet, og har selvsagt ikke noe med motoren å gjøre isolert sett. Jeg får se om jeg tar meg råd til en stålpropell til neste sesong. Liker imidlertid ikke dette blanke "visittkortet": Kom og stjel meg... Men det går jo selvsagt an å lakkere den sort selv om det er hærverk.... Forøvrig god sommer til menigheten! Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 16.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2009 Så flott at det fikset seg da. God sommer ja til deg og alle godtfolk her inne. Men det går jo selvsagt an å lakkere den sort selv om det er hærverk.... Ja dem prøver seg på sorte alufelger også... Ref signatur | | v Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.