Jump to content

hvordan tilpasse fenderlist i tre?

dorry gutten

Recommended Posts

....bilder ligger inne på min hjemmeside

www.dorrygutten.webs.com

Hei dorry gutten! :sad:

Jeg fulgte oppfordringen din og så på hjemmesiden din. Stor var min overraskelse over å finne et bilde der som du utgir for å være ditt?!?!!

Photo 9 av 54 = http://dorrygutten.webs.com/photos/til-inn...422260963-1.jpg

Og det ser slik ut:

11_-1422260963-1.jpg

Direkte-linket fra din side. Det bilde virker noe kjent, gutt!

- Hvor har du det i fra og

- Hvem er det som har tatt bildet?

- Hvem er det som har rettigheten til det?

Og dette er MITT bilde:

bp_web_20040611_06.jpg

Tatt fra min båt "FLUKT" - en Grimsøy 26 - og bildet er tatt rett innenfor Teneskjær lykt her på sørsiden av Kråkerøy.

Ut-og-ta-makrellen_800x600.jpg

Forresten, her er ett bilde til av samme situasjon, tatt en par minutter etter det første. Dette ligger forresten ute på MIN hjemmeside.

Nå er jeg spent på om du har en god forklaring på dette, dorry gutten - det bør du ha....... :blush:

...

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Og her er bildet tatt 1 minutt før "DITT" bilde ble tatt:

bp_web_20040611_05.jpg

Er det noe tvil lenger?

bp_web_20040611_06.jpg

Ut-og-ta-makrellen_800x600.jpg

a057cb50-f27c-4ba2-a9e8-8f65ff533a42_9.jpeg

Samme bilde som det øverste, men dette ligger på et annet Forum i Tyskland hvor jeg også er medlem i, og har ligget der de siste 3 årene....

.....

:discuss:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Å bruke andre sine bilder, selv om det ligger "åpent" på internett er ikke akkurat godkjent. Ett vanskelig emne, men det pleier oftest å løse seg hvis man SPØR og avtaler på FORHÅND..

Irriterende for han som har tatt bildene selvsagt. Og ubetenksomt/frekt av de som bruker bildene.

Heldigvis så fremstår det på nettsiden IKKE som at de selv har tatt bildene. Da kunne det vært så enkelt som å kreditere og spørre og skrive hvem som har tatt bildene.

Pinlig? Ja.

Ja, dette med rettigheter er vanskelig, kan anbefale folk og vannmerke bildene de er redde for og skrive på siden at bildekopiering er forbudt. Man må være varsom med hva man legger ut på nett!

Men til tråden! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være noe værre på dorry enn på andre båter, her er noen eksempler på ferdige fenderlister www.bergeneholm.no. En måte å få det tett på er å frese, høvle eller sage et nate spor i overkant av listen inn mot dollbord.

Redigert av thomsped (see edit history)

jeg må bare beklage viss du føler jeg har tatt et bilde fra deg å sakt det var mitt...for det er det ikke og det har jeg heller aldri sakt .....bildene som jeg har under albumet "til innspirasjon" er bilder jeg har funnet på nett og meste parten på finn.no og det er båter jeg synes er fine og har fine løsninger..

noe jeg ser på innspirasjon på hvordan folk kan innrede båtene sine...

så om du føler deg brukt på noen som helst måte skal jeg ta vekk bildet som ligger på min hjemmeside.....men båten er jo fin synes jeg og da er det vell ikke noe som er bedre enn å bli vist frem synes jeg

men jeg må på det sterkeste si at jeg aldri har påstått at båtene som ligger under " til innspirasjon" er mine båter

men jeg vil kansje heller si at albumtittelen sier sitt...eller?

Ja, dette med rettigheter er vanskelig, kan anbefale folk og vannmerke bildene de er redde for og skrive på siden at bildekopiering er forbudt. Man må være varsom med hva man legger ut på nett!

Men til tråden! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være noe værre på dorry enn på andre båter, her er noen eksempler på ferdige fenderlister www.bergeneholm.no. En måte å få det tett på er å frese, høvle eller sage et nate spor i overkant av listen inn mot dollbord.

jo den dær har jeg brukt før faktisk på en båt jeg hadde tidligere..men ikke i eik men i furu....det fungerte bra det....men dilemma nå med den fenderlisten jeg skal ha nå er at jeg har fått tak i galvaniserte gjærn som jeg skal ha på utsiden av fenderlisten men det er sikkert ingen problem å tilpasse det og.....

det andre jeg er en smule bekymret for er svaien som er i skroget....dvs at jeg får ikke lakt fenderlisten helt inntil både under å i overkant om dette er tilfelle med klyvd rundstokk er jeg ikke helt sikker på men var borti noe slikt på min tidligere snekke at jeg ikke fikk tilpasset godt nok

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...