dorry gutten Startet 12.Juni.2009 Del på Facebook Startet 12.Juni.2009 er det noen som har tips om hvordan jeg skal tilpasse fenderlisten på dorryen min for å få et bra og ikke minst tett resultat? Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 12.Juni.2009 Del på Facebook Svart 12.Juni.2009 Skjønner ikke helt; på robåtene mine har jeg mest brukt ferdighøvlede fenderlister, som bare kan ligge på én måte, øverst på ripbordet (men da jeg skulle bruke et 15x75-bord som "fenderlist", måtte jeg dele den i 3 på hver side, og skjære litt). Har du bilder? Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 13.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 vell dette er en dorry på 33 ft (brødrene kjøpstad)...så vinklene er litt anderledes enn på en mindre båt.....så litt mer "fin tenkning" må til...tror jeg......og ikke minst tilpassning ....bilder ligger inne på min hjemmeside www.dorrygutten.webs.com Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 ....bilder ligger inne på min hjemmesidewww.dorrygutten.webs.com Hei dorry gutten! Jeg fulgte oppfordringen din og så på hjemmesiden din. Stor var min overraskelse over å finne et bilde der som du utgir for å være ditt?!?!! Photo 9 av 54 = http://dorrygutten.webs.com/photos/til-inn...422260963-1.jpg Og det ser slik ut: Direkte-linket fra din side. Det bilde virker noe kjent, gutt! - Hvor har du det i fra og - Hvem er det som har tatt bildet? - Hvem er det som har rettigheten til det? Og dette er MITT bilde: Tatt fra min båt "FLUKT" - en Grimsøy 26 - og bildet er tatt rett innenfor Teneskjær lykt her på sørsiden av Kråkerøy. Forresten, her er ett bilde til av samme situasjon, tatt en par minutter etter det første. Dette ligger forresten ute på MIN hjemmeside. Nå er jeg spent på om du har en god forklaring på dette, dorry gutten - det bør du ha....... ... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 (redigert) Og her er bildet tatt 1 minutt før "DITT" bilde ble tatt: Er det noe tvil lenger? Samme bilde som det øverste, men dette ligger på et annet Forum i Tyskland hvor jeg også er medlem i, og har ligget der de siste 3 årene.... ..... Redigert 14.Juni.2009 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
vivvi Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Ganske vanskelig dette med opphavsrett på bilder da de ligger offentliggjort på åpent nett... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
minibussen Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Å bruke andre sine bilder, selv om det ligger "åpent" på internett er ikke akkurat godkjent. Ett vanskelig emne, men det pleier oftest å løse seg hvis man SPØR og avtaler på FORHÅND.. Irriterende for han som har tatt bildene selvsagt. Og ubetenksomt/frekt av de som bruker bildene. Heldigvis så fremstår det på nettsiden IKKE som at de selv har tatt bildene. Da kunne det vært så enkelt som å kreditere og spørre og skrive hvem som har tatt bildene. Pinlig? Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 (redigert) Ja, dette med rettigheter er vanskelig, kan anbefale folk og vannmerke bildene de er redde for og skrive på siden at bildekopiering er forbudt. Man må være varsom med hva man legger ut på nett! Men til tråden! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være noe værre på dorry enn på andre båter, her er noen eksempler på ferdige fenderlister www.bergeneholm.no. En måte å få det tett på er å frese, høvle eller sage et nate spor i overkant av listen inn mot dollbord. Redigert 15.Juni.2009 av thomsped (see edit history) Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Birchwood 320 Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Vær stolt over et andre liker bildene så godt at dei bruker det i andre samenhenger. Det hadde eg vert. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
dorry gutten Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 jeg må bare beklage viss du føler jeg har tatt et bilde fra deg å sakt det var mitt...for det er det ikke og det har jeg heller aldri sakt .....bildene som jeg har under albumet "til innspirasjon" er bilder jeg har funnet på nett og meste parten på finn.no og det er båter jeg synes er fine og har fine løsninger.. noe jeg ser på innspirasjon på hvordan folk kan innrede båtene sine... så om du føler deg brukt på noen som helst måte skal jeg ta vekk bildet som ligger på min hjemmeside.....men båten er jo fin synes jeg og da er det vell ikke noe som er bedre enn å bli vist frem synes jeg men jeg må på det sterkeste si at jeg aldri har påstått at båtene som ligger under " til innspirasjon" er mine båter men jeg vil kansje heller si at albumtittelen sier sitt...eller? Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Ja, dette med rettigheter er vanskelig, kan anbefale folk og vannmerke bildene de er redde for og skrive på siden at bildekopiering er forbudt. Man må være varsom med hva man legger ut på nett! Men til tråden! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være noe værre på dorry enn på andre båter, her er noen eksempler på ferdige fenderlister www.bergeneholm.no. En måte å få det tett på er å frese, høvle eller sage et nate spor i overkant av listen inn mot dollbord. jo den dær har jeg brukt før faktisk på en båt jeg hadde tidligere..men ikke i eik men i furu....det fungerte bra det....men dilemma nå med den fenderlisten jeg skal ha nå er at jeg har fått tak i galvaniserte gjærn som jeg skal ha på utsiden av fenderlisten men det er sikkert ingen problem å tilpasse det og..... det andre jeg er en smule bekymret for er svaien som er i skroget....dvs at jeg får ikke lakt fenderlisten helt inntil både under å i overkant om dette er tilfelle med klyvd rundstokk er jeg ikke helt sikker på men var borti noe slikt på min tidligere snekke at jeg ikke fikk tilpasset godt nok Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.