Jump to content

Billigere båt finner man sjelden: 1000 kroner på kjøpet...


Poseidon

Recommended Posts

Frister? Ja.

Har jeg plass til det? Nei

Har jeg råd til det? Nei

 

For egen regning legger jeg til:

 

Har jeg ork til det? Tvilsomt

Har jeg tid til det? Nei

Har jeg en kone som ville akseptere at jeg går på et slikt prosjekt med smil og glede? (som i henne smilende og glad) Henviser her til USA's grunnlov og 5 tillegget tror jeg......

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Tegn forsikring på båten på 150 000,-, bruk 1000-lappen til å dekke forsikring og en skvett diesel. ...

Bruk forsikringsutbetalingen til å kjøpe deg en bedre båt... :cool:

... og husk avtale en kontrakt for langtidsopplag til den nye båten samtidig.

Det kan være lurt, da strafferammen for denne typen bedrageri så vidt jeg vet er 6 år :cryin:

Link to post

Denne båten har ligget ute på FINN en tid...

Tror det skal mer en EN manns mot, økonomi og pågangsmot til for å få denne i stand.

 

Den eneste muligheten må være hvis det finnes en gjeng med iherdige folk som er lidenskaplig opptatt av å ta fatt på en slik oppgave.

Slike gjenger finnes nok, men de er sansynlig allerede i gang med flere prosjekter.

 

Tror denne til slutt havner på havets bunn. Men det skal bli spennende å følge med.

Noen som vil inngå ett veddemål :lol:

Jeg vedder 100 kroner på at ingen kommer til å ta over dette prosjekter - hvis noen våger å vedde imot :flag:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post

Tja, hva kan gjøres med gamle verneverdige båter? Risikoen er blitt for stor.

 

Det er ikke mulig å senke båten slik noen foreslår. Det er forbudt og det gis aldri tillatelse uansett

til å senke den. Hvis du gjør det likevel, så vil den bli hevet om så fra 100 meters dyp for din regning.

 

Det er ikke lov å brenne skroget, heller ikke som "ved". Ville i såfall vært ved i mange 10 år fremover! Tjære og oljer som er brukt regnes som spesialavfall.

 

Båten kan demonteres, men alt må sorteres før avfallet kan leveres. De tar 2500,- pr tonn i avgift

fordi treverket er spesialavfall. Båtens vekt kan vel anslås til rundt 30 tonn, synker den først er vekten rundt 50 tonn pga vannopptaket

 

Kostnadene løper fort opp i 200-450.000 bare for å bli kvitt den, om restaurering ikke lykkes.

 

Gamle båter representerer håndtverk og tradisjon som det bør tas vare på.

Link to post
Gamle båter representerer håndtverk og tradisjon som det bør tas vare på.

 

Der er du på kollisjonskurs med staten, som ikke ser noen som helst verdi ut over som skatteobjekt når det gjelder kystkultur og båter. Ref X antall støtteforeninger osv rundt om i det ganske land som sliter med midler til daglig drift, kamp om å beholde kaiplasser, slipper som legges ned til fordel for leiligheter osv.

 

Dersom denne hadde hatt en ringmur av granittblokker og lagt i Setesdal, ville værnemyndighetene vært mye mer interresert og sett en verdi av å ta vare på det. Bondekulturen er det eneste saliggjørende i Kongeriket. Intet ondt ord om hverken behovet for å opprettholde kulturlandskap og sikre bosetting, men vår kystkultur har enda ikke funnet sin rettmessige plass på lik linje med innlandskulturen. Dessverre :nonod:

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...