Richardivan Startet 24.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Juni.2009 Hei. lurte på om nokken erfarne folk kunne svare på dissa spørsmåla. Har en 17 fots trebåt med 9.9 Honda 1999 modell. og har altid lyst til å lage styrekonsoll på båten. men har liksom aldri turt får veit ikkje kordan man gjer det. så 29 juli skal båten heim å rive ta alle seter å bygging av nytt tak på ca 1 m langt. så tenkte eg like godt kunne lage til en liten vindskjerm å to stoler å styrekonsoll å forsterke rompa så eg kunne ha på 20 hk. så spørsmålet mitt er " Er det vanskeligt å lage styrekonsoll på en 17 fots trebåt som aldri har vert tak på før men har tak nå å den har hatt ratt før men det var av vaiere som gjekk gjennom to rør så til rattet. men er dette vanskeligt og krevandes jobb som tar mange uker ? også. er det nokken som har Ratt og gass å alt sann til styrekonsoll ( Ratt å vaier som festest til motoren å gassen som kan velge mellom å rygge eller fri eller frammover og Gass ) til Honda 9.9 1999 modell ? Ver vennlig å svar så fort som råd. Mvh Richard Søviknes Sitér dette innlegget Link to post
Richardivan Svart 25.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 ingen???? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 De fleste brukere her ligger vel å sover nå så visst du venter litt utpå dagen kommer det sikkert noen svar.. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 25.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2009 Litt tolmodighet må du nok ha.... De fleste som har prøvd å bygge om noe på en båt finner ut at det tar mye lenger tid en det en først hadde regnet med. Det beste utgangspunktet er å legge ut noen bilder av båten, slik den framstår i dag, og kanskje noen skisser/tegninger av hvordan du ønsker at det skal bli. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Richardivan Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Hehe. skal huske dette du :) skal ta bilder seinere idag når eg våkner å tegne litt utover kvelden i mårra så skal eg legge ut bilder. Har skaffet Hydraulisk styring med ratt som står på en snekke som skal brukes som styring men har fremdeles ikkje skjønt korsen eg skal bruke til å Gear å gass. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Først må du sjekke om motoren din er laget for å koble på gir/gass kontrollboks slik den er nå, eller om du må kjøpe noen deler som skal monteres på først. Har en del forskjellige motorer (dog ingne Honda) og de minste har gjerne ikke dette som standard, da de som regel kjøres med styrepinne og girvelger i håndtaket eller på siden av motoren. Sjekk med nærmeste Honda-forhandler, de finner ut dette for deg. Se på Finn eller snos litt rundt hos forhandlere osv og se om du kan få deg en brukt universal-boks for en rimelig penge. Nye original-bokser er dyre! Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Richardivan Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Motoren er laget til å koble gir å gass kontrollboks på. det er som sagt en 99 modell av honda å har kontaktet Honda leverandøren i Ulsteinvik å han sa det passer med styrekonsoll på motoren min uten nokken modifikasjona. men prisen på styrekonsoll er jo fy sørn på 10 000 kr! er jo samme pris som eg kjøpte båten får å det var uten motor! motoren fann eg på en søppel plass, nokken hadde kastet en 9.9 så tok den med heim å ordnet snora så fungerte den like fint igjen. å eg var på utkikk etter en 9.9 til en rimelig penge ( 6000 - 8000 kr ) men så dukket denne snasige 9,9 opp gratis hehe. men har også skaffet meg en 13 fots plastikk båt trur det var Mørebass til 500 kr! :O garantert billigt! einaste som må gjerest er å pusse den å bunnsmøre å maling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.