Jump to content

Til deg som skal selge båt på finn.no eller tilsv.


Juliansen

Recommended Posts

Hei,

 

Vil gjerne få ut litt frustrasjon ifb. med leting etter båt på nettet. Det er sikkert mange flere enn de båtene vi har sett oss ut som kunne vært aktuelle, men eierne/selgerne gjør en ELENDIG jobb i forbindelse med markedsføringen av disse.

 

Det vi kjøper vil ha er: Fine og klare bilder av RYDDIGE båter. Dess mer uorden, dess mindre tiltalende virker båten, og den faller veldig fort ut av gruppen "interessante objekter". Bilder av PRAKTISKE LØSNINGER, både innvendig og utvendig. Gjerne bilder med og uten "sengeklare" løsninger, med forklaring på hva vi ser. Teknisk beskrivelse er en selvfølge, sammen med utstyrsliste, og beskrivelse av båten generelt.

 

Til dere som ikke GIDDER noe av dette: Ikke klag på at ingen vil kjøpe båten deres. Det er mange kjøpere, men også så mye å velge mellom at vi kan koste på oss å IKKE velge de båtene som ikke er skikkelig presentert.

 

MVH Juliansen m/fam :-)

Redigert av Juliansen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ingen tvil om at det er mange dårlige annonser. Men jeg har ikke hørt noen av dem ``klage på at ingen kjøper båten deres``?? Folk må da selge båten slik de vil uten at du eller andre begynner å sutre. Benytt heller anledningen til å skaffe deg et godt kjøp istedet for å arrogant hoppe over annonser som ikke du synes er fine nok. Men det er min mening da......

Turen begynner når man legger fra brygga....

Link to post
Share on other sites

Til dere som ikke GIDDER noe av dette: Ikke klag på at ingen vil kjøpe båten deres. Det er mange kjøpere, men også så mye å velge mellom at vi kan koste på oss å IKKE velge de båtene som ikke er skikkelig presentert.

 

MVH Juliansen m/fam :-)

 

Takket være slike som deg som ikke gidder å kikke på interresante objekter, fikk jeg kjøpt en strøken (men støvete uryddig) Marex 32 for kun kr 180.000,- :eek:

Link to post
Share on other sites

Hadd en tråd om dette emnet for et år siden. Der spurte jeg om båtfolk er rotekopper!!!

Fikk mange kommentarer på det.

 

For å følge opp denne tråden. Jeg er mildest talt forskrekket over hva slags bilder som legges ut i båtanonser. Selvsagt er det viktig at bildene er ærlige og ikke lyver om båtens tilstand.

Men ærlig talt.....!!!!

Når noen legger ut bilde av ei bysse hvor oppvaskkummen er full av skitten oppvaskt, og benker og bord er fulle av tomme ølbokser og overfylte askebeger!!!

Pluss skittne klær, redningsvester og tauverk som ligger i et herlig kaos...

 

På en måte er det greit....for det forteller meg at denne personen hverken bryr seg eller har brydd seg om båten sin, og da er et eventuelt kjøp utenkelig.

At en båt er gammel, nedstøvet og avslører at den trenger en god overhaling er helt greit. For da kan jo en eventuell kjøper vurdere om det er akkurat et slikt prosjekt han er ute etter.

 

Men rot og skitt :sad::smash::headbang:

Redigert av Wasco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det dere ikke må glemme er følgende scanrio: Fruen har bestemt at hun vil realisere seg selv, alt. drive med litt shopping og champagne i London osv.. Gubben synes dette er fullstendig uinterresant. Han lager da en ræv** annonse hvor båten er lite tiltalende, dårlige bilder og liten utstyrsliste. Gjerne litt høy pris i tilleg :-)

 

Og han er saktens enig med fruen at det nok er finanskrisen som gjør at de ikke får solgt :-)

 

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Det blir kanskje slik som i "husbransjen". Betale en stylist for å gjøre salgsobjektet mer tiltrekkende.

Heller ærlige bilder!

Ærlige bilder - helt enig.

Men det merkelige er jo at du ALDRI ser en anonse for et hus med bilder der oppvaksen flyter og huset er fult av skittne klær og tomme ølbokser!!!

 

Men kanskje det er som Bavaria skriver....i så fall er det jo en effektiv metode :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro at de fleste boligannonser er annonser laget av en megler, med andre ord en profesjonell aktør, mens de fleste bilder av båter til salgs på Finn nok er tatt av eier som ikke nødvendigvis er en profesjonell aktør!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det jeg synes er rart, er hvor mange som ikke evner å ta bilder av sin egen båt og legge ved i annonsen. Istedet finner de katalogbilder på nett, som du allerede har sett på båtprodusentens hjemmeside. Og i tillegg får de til å legge inn bildene slik at de et større i oversikten enn når du klikker frem ett og ett.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg ikke lagt så mye merke til det som er nevnt i innledningen. Kanskje jeg er like rotete selv? Men siden jeg er ute etter en seilbåt så er det særlig noen bilder jeg vil se. Det er båten på land sånn at ror, kjøl, propell osv er synlige. Det er litt irriterende å skulle søke på nettet etter tilsvarende båter for å finne slike opplysninger. I og med at jeg ikke er helbredet for forestillingen om at det kanskje skulle vise seg mulig å få en eller annen dame med på en kortere eller lengre tur, så vil jeg gjerne se noen bilder som viser toalett, vannforsyning osv. Jeg tror ikke jeg vil kunne overtale en dame ( i passende alder) til sette seg over rekka eller på en skjelvende pøs. Av en eller annen ufattelig grunn så bruker damer ca. 4 ganger så mye vann som jeg gjør, enda jeg drikker mer kaffe. Forøvrig er "ærlige" bilder helt fint.

Link to post
Share on other sites

Holder selv på å selge båt på finn.no og fikk råd herfra å ta flere bilder med alle detaljer og løsninger.

Jeg gjorde dette fordi jeg er interessert i å selge , men jeg hadde faktisk ikke tenkt at det var så viktig.

Når jeg kjøpte båten min og den jeg er på jakt etter nå så var jeg på forhånd forberedt på hvilke løsninger som finnes i de forskjellige båttypene.

Når jeg skal legge ut så mye penger så vil jeg gjerne være forberedt og ikke kjøpe utifra bilder jeg ser i annonsen.

Men er det det som skal til for å få selge så skal jeg selvfølgelig ta fler bilder , tar ikke så lang tid.

På den annen side skal kjøpere være obs på at mange annonser faktisk inneholder bilder fra da båten var nyere og ikke alltid gjenspeiler hvordan båten virkelig er , "fotografier lyver".

Mine bilder er nye og gjenspeiler båten slik den akkurat er.

Er min anonnse godkjent?? :fishing:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16904221

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Er min anonnse godkjent?? :fishing:

 

På en båt i denne prisklassen er det selvfølgelig viktig å ha bilder av de tingene kjøpere i dette segmentet etterspør.

Det er heller ikke båter i denne prisklassen som er "verstinger" hva anngår rotebilder.

 

Klikk deg inn på snekker og trebåter i prisklassen opp til 100.00 - der finner du mye rart :smash:

Link to post
Share on other sites

Er min anonnse godkjent?? :fishing:

Yepp, fin med bildene som viser instrumentene om natten.. Bilde 3 og 4 var mye annet enn båt, men bra annonse og fine bilder. Håper du får solgt :-)

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Yepp, fin med bildene som viser instrumentene om natten.. Bilde 3 og 4 var mye annet enn båt, men bra annonse og fine bilder. Håper du får solgt :-)

 

mvh

Bavaria32sport

 

Takk for det :smiley:

Jeg er enig angående bilde 3 og 4 , tanken med disse bildene var å vise båtplassen som kan overdras om ønskelig siden den nye båten skal ligge ved vårt landsted.

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Ingenting å irritere seg over, se heller muligheten til å gjøre et kupp.

Det har jeg gjort, hver gang... Både med båt og bil.

 

Det som virkelig er irriterende, er nydelige bilder og lovord om verdens mest velholte pram. Man reiser Norge på kryss og tvers for å gjøre handel, men så er objektet ett småpyntet vrak. De er det mange av skjønner du..!

Link to post
Share on other sites

Enig til deg som skrøt av annonsen til OPAS. Hadde flere fulgt denne standarden så hadde det vært lettere å skille klinten fra hveten :-)

 

Til alle de som ikke skjønner hvorfor jeg lar meg irritere over dårlige annonser: Jeg får snart whiplash av å legge nakken 90 grader over på venstre siden på grunn av alle de idiotene som ikke engang klarer å rotere bildene sine....

Og til dere som snakker om KUPP... Disse rotete båtene er jo ikke noe billigere enn de andre. Så kuppene deres er vel at dere får rotet med på kjøpet ;-)

Redigert av Juliansen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå er det forskjell på rot også..

Noen bilder viser at det ligger en del verktøy, malingspann og lignende og flyter i båten. Det synes jeg er et godt tegn. (Bortsett fra at det også KAN bety at selgeren har malt et strøk med maling for å skjule elendigheten)

 

Men skitten oppvaks, overfylte aksebeger, tomme ølbokser, skittne klær, tauverk, fiskeutstyr - og gudene vet hva "hultert i bultert" det er ikke akseptabelt. :discuss::discuss:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...