landkrabbe_ Startet 1.Juli.2009 Del på Facebook Startet 1.Juli.2009 Hei For en uke siden kjørte jeg og familien rundt i skjærgården på lavt turtall (6-700 rpm) i mange timer (5-7 timer). På slutten av dagen skulle jeg gi full gass, men motoren lagde rare lyder og ville ikke over 3500 rpm. Kunn ehøre ut som at den ikke gikk på alle sylindrene. Jeg har hørt at den bare går på 3 av 6 sylindre på lavt turtall for mindre forbruk. Kan det ha en sammenheng med dette? at den bare gikk på 3 sylindre?. Jeg stoppet og tiltet opp motoren for å se på propell og drivstofftilførsel. Jeg startet opp igjen og da oppførte den seg normalt, uten at jeg fant årsaken... Noen som har erfaring??? Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 prøver å løfte denne en gang. (ferien venter og vil ha en motor som funker!) :) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 så feilen kommer å går... Siden du sier Jeg stoppet og tiltet opp motoren for å se på propell og drivstofftilførsel. Jeg startet opp igjen og da oppførte den seg normalt, Høres ut som det er dårlig kontakt noe sted. Sjekk pluggledninger, coiler, osv Mvh Kenneth Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Daffy Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 tror ikke noe på at den er programmert til å gå på 3 for å spare bensin i hvert fall. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
landkrabbe_ Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Den er basert på en 3,4 liter V6 motorblokk. Forbrenning optimalisert av en avansert computer. Autolube Multipoint smøresystem, avansert støy- og vibrasjonsdemping og tomgangshastighet med bruk av fire sylindre, er bare noen av de spesielle tekniske løsningene denne kraftige motoren har. hentet fra http://www.yamaha-motor.no/produkter/marin...dsmotorer/hpdi/ Såvidt jeg oppfatter det vil den gå på 4 sylindre (ikke 3 som jeg skreiv tidligere) ved tomgang Noen som har erfaringer med det? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2009 Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Sitatet gjelder 300HPDI, 150HPDI har en 2.6 liters blokk. (Men godt mulig den også har noe sånt at den kutter sylindre på lave turtall..) For god hjelp på slike motorer, sjekk yamaha forumet på iboats.com Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
landkrabbe_ Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 utrolig hva en finner rundt på nettet:) that motor idles on 4 cylinders in nuetral. above about 1500 in nuetral it shuts off two more and only runs on two. if you spend a lot of time in the 1200to 1700 rpm trolling carry spare plugs, there is no cure. på siden http://forums.iboats.com/showthread.php?t=140555 Ser ut som de ikke liker å gå lavt på turtall over lengre tid... Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 1.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2009 Sitatet gjelder 300HPDI, 150HPDI har en 2.6 liters blokk. (Men godt mulig den også har noe sånt at den kutter sylindre på lave turtall..) For god hjelp på slike motorer, sjekk yamaha forumet på iboats.com så svaret ditt litt sent, men jeg ramlet over den siden til slutt. Virker på meg som at det også gjelder 150 HPDI. Den vil faktisk gå på 2 sylindre i nøytral over 1500 rpm. Ser jeg får en utfordring siden jeg vil ligge mye på lavt turtall. Er det et alternativ å bruke egen trolling motor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.