puma420r Startet 2.Juli.2009 Del på Facebook Startet 2.Juli.2009 Heisann folkens! =) Har litt problemer med en Suzuki 50 hester, 4 takter, 2006 modell. Første gang jeg prøvde motoren så begynte det å pipe fra den etter 4-5 minutter. først 3 pip, 2, 3, 2 osv. var nødt til å kjøre båten til båtplassen, som var ca 5 minutter unna. i løpet av dette ga det seg. da jeg skulle starte motoren i dag, så var det ikke liv i den. jeg vrir om nøkkelen, og det vanlige pipet kommer i 2 sekunder, men etter det er det dødt.. starteren vil ikke starte.. Tilten virker som den skal, både manuelt og fra gearboxen. Kan det være noe service som må til? i og med at den pipte i går.. liksom at den har satt seg i en "nød-modus" så den ikke kan startes.. har sjekket sikringen i motoren Takker masse for svar! =) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
KenBjork Svart 2.Juli.2009 Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 (redigert) Forskjellige måter å pipeing, indikere forskjellige problemer. Sjekk manualen. Er nå en del sukifolk her, som kanskje vet hva pipe-signalene betyr og eller finne manual på nett evt om du ikke har den. Jeg orker ikke lete nå, for vil ta natta nå. Redigert 2.Juli.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post Share on other sites More sharing options...
puma420r Svart 2.Juli.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2009 hehe okei =) ja, tenkte det måtte være en form for feilkode eller noe, men vet ikke hvilken.. har ikke manualen heller dessverre.. :( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ok67 Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 (redigert) Det er ikke indikasjon på oljeskift da? Det er en serie dobbel pipelyd tre ganger iflg. manualen. Den nullstiller du i såfall med å slå på tenninga mens dødmansbryteren ikke er på, trekk så i den tre ganger og slå av tenninga. Redigert 3.Juli.2009 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ultra1 Svart 3.Juli.2009 Del på Facebook Svart 3.Juli.2009 Piper den først tre ganger så to ganger osv, er det signalet for Map-sensor 2. Signalet fra Map-sensoren din er da det samme, uansett hvilket turtall du har. Så sjekk den. "This condition will be caused by disconnected, kinked or clogged MAP sensor hose or clogged inlet manifold gas filter". Håper du ble litt klokere nå. Men skulle uansett ha gått an å startet motoren selv om denne feilkoden ligger inne. Prøv å koble fra batteriet et par min, og sjekk at motoren virkelig står i fri. Samt den obligatoriske dødmannsknappen............. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vikane Inlander Svart 22.Juli.2009 Del på Facebook Svart 22.Juli.2009 (redigert) Har en kompis med identisk motor, husker ikke forklaringa hans detaljert, men mener han sa ei motorlampe som lyst, er det noe som piper også ? Mulig å finne ut hva slags feil det er ved hjelp av dette, eller må den kobles opp mot diagnoseutstyr ? Motoren gikk i hvertfall dårlig, men det kan jo være et resultat av at motorstyringa går i nødmodus eller noe. Værste er at problemet har eksistert nesten siden motoren var ny, og den er knapt brukt. Noen som har noe tips ? Redigert 22.Juli.2009 av Selva D 6.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andk Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 reklamasjon? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vikane Inlander Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 Joda, hadde vel kanskje vært det. Men firma som solgte motorn er konk, og importøren sier kontakt forhandlern. Da prøver man andre alternativer først kan du si. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
andk Svart 23.Juli.2009 Del på Facebook Svart 23.Juli.2009 gå til imp.skal ikke være noe problem. Du skal i teorien kunne selge denne motoren til et annet sted i landet, og vedkommende som kjøper den skal kunne gå til nærmeste suzukiforhandler og ha like mange rettigheter som det hadde vært den forhandleren som gikk konkurs! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.