Jump to content

Suzuki 50hk 4 takter starter ikke!


puma420r

Recommended Posts

Heisann folkens! =)

 

Har litt problemer med en Suzuki 50 hester, 4 takter, 2006 modell.

 

Første gang jeg prøvde motoren så begynte det å pipe fra den etter 4-5 minutter. først 3 pip, 2, 3, 2 osv. var nødt til å kjøre båten til båtplassen, som var ca 5 minutter unna. i løpet av dette ga det seg. da jeg skulle starte motoren i dag, så var det ikke liv i den. jeg vrir om nøkkelen, og det vanlige pipet kommer i 2 sekunder, men etter det er det dødt.. starteren vil ikke starte..

 

Tilten virker som den skal, både manuelt og fra gearboxen.

 

Kan det være noe service som må til? i og med at den pipte i går.. liksom at den har satt seg i en "nød-modus" så den ikke kan startes.. har sjekket sikringen i motoren

 

Takker masse for svar! =)

Link to post
Share on other sites

Forskjellige måter å pipeing, indikere forskjellige problemer. Sjekk manualen.

 

Er nå en del sukifolk her, som kanskje vet hva pipe-signalene betyr og eller finne manual på nett evt om du ikke har den.

 

Jeg orker ikke lete nå, for vil ta natta nå. :sleep:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Piper den først tre ganger så to ganger osv, er det signalet for Map-sensor 2. Signalet fra Map-sensoren din er da det samme, uansett hvilket turtall du har.

Så sjekk den.

"This condition will be caused by disconnected, kinked or clogged MAP sensor hose or clogged inlet manifold gas filter".

Håper du ble litt klokere nå.

Men skulle uansett ha gått an å startet motoren selv om denne feilkoden ligger inne. Prøv å koble fra batteriet et par min, og sjekk at motoren virkelig står i fri. Samt den obligatoriske dødmannsknappen.............

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har en kompis med identisk motor, husker ikke forklaringa hans detaljert, men mener han sa ei motorlampe som lyst, er det noe som piper også ? Mulig å finne ut hva slags feil det er ved hjelp av dette, eller må den kobles opp mot diagnoseutstyr ?

Motoren gikk i hvertfall dårlig, men det kan jo være et resultat av at motorstyringa går i nødmodus eller noe. Værste er at problemet har eksistert nesten siden motoren var ny, og den er knapt brukt. Noen som har noe tips ?

Redigert av Selva D 6.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

gå til imp.skal ikke være noe problem. Du skal i teorien kunne selge denne motoren til et annet sted i landet, og vedkommende som kjøper den skal kunne gå til nærmeste suzukiforhandler og ha like mange rettigheter som det hadde vært den forhandleren som gikk konkurs!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...