Frøken Fryd Startet 5.Juli.2009 Del på Facebook Startet 5.Juli.2009 Alle har sin musikk som man forbinder med sjølivet, noen setter på "Ut mot havet" og andre setter på "Sjørøverene kommer"... Hvilken melodi synes dere passer ombord? (sangene må ha forbindelse til sjø og båt) Det hadde jo vert tøft å laget en samling med disse sangene... Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 I am sailing (I`m sailing) Rod Steward Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Dan Siste Båten e Børsen (Johannes Kleppevik) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Jean Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Rime Of The Ancient Mariner Sitér dette innlegget Klasse 1, sjøkaptein Med ivrig kone på slep Link to post
killmeister Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 CCR-proud mary eller hva den heter må nesten være med............ Sitér dette innlegget Link to post
mettekl Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Albatross. Fleetwood mac Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Peiling på seiling av Øystein Sunde. kjenner meg litt igjenn i den sangen der nå. Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Vassendgutane - båtfolk Sitér dette innlegget Link to post
Terningen Svart 5.Juli.2009 Del på Facebook Svart 5.Juli.2009 Vassendgutane med båtfolk Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Enig med 'Jean'; Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner ! Sitér dette innlegget Link to post
Jean Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Enig med 'Jean'; Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner ! Hør hør For ikke å glemme - Ghost Of The Navigator Sitér dette innlegget Klasse 1, sjøkaptein Med ivrig kone på slep Link to post
hibs Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Vreeswijk - Deirdres Samba Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Valkyrienes ritt på full guffe når man seiler regatta Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Lakecaptain Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Spartacus av Khachaturian. Har egentlig ingenting med båter å gjøre, men for de fleste (på min alder) henger den sammen med seiling fordi det var åpningsmusikken til TV-serien "Onedin-linjen", med en flott seilskute. Sitér dette innlegget Link to post
sundancer31 Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 (redigert) Chris Rea; Down on the beach Redigert 6.Juli.2009 av sundancer31 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pilt Pompel Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Single handed sailor - Mark Knopfler Hortensia - Boknakaran Filmmusikken fra "The big blue" Alt av Ennio Morricone Operasvisker, særlig slavekoret Hurtigruta - Kari Bremnes/næs/nææææs Sang til byen - Kari Bremnes AC/DC - høyt, når man ikke forstyrrer andre Sommernatt ved fjorden Leonard Cohen Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Sink to the bottom (husker ikke hvem som har originalen på den...) Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Jeg pleier og synge "Solen glimar" av Bellman når jeg setter seil. Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Jeg pleier å synge "Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd.....hvor fartøy flyte kan...du møter en nordmann Det er sikkert politisk ukorekt å synge denne sangen i våre dager....men skitt au' Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Balder ll Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Salty Dog med Procol Harum Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Musikk har ikke noe på sjøen å gjøre. Måkeskrik og bølgeskulp foretrekkes her i gården i hvert fall! Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 (redigert) Musikk har ikke noe på sjøen å gjøre. Måkeskrik og bølgeskulp foretrekkes her i gården i hvert fall! Enig i det. Det er et paradoks at en kommer på sjøen for å få fred og stillhet, bort fra støy som hverdagen ellers fylles med. Også når det gjelder motorstøy er det jo et kriterie at motor skal gi minst mulig støy. Samtidig er det altså enkelte som monterer svære stereoanlegg med sub etc. og durer i vei med det de muligens kaller musikk men som jeg heller kaller støy. Mulig de synes det er flott, eventuelt imponerer dama eller kameratene, men i mine ører er det støy og forurensing. Om noen må høre på dette så ta heller med ipoden i båten. Mitt poeng er at en går glipp av masse gode opplevelser om en unngår musikk akkurat de timene en er på sjøen. Kanskje en også kan oppleve en viktig ressurs som det er mangevare på idag; STILLHET. Redigert 6.Juli.2009 av roesok (see edit history) Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
VO`n Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Smaken er som baken... selv har jeg ikke stereo i båten.. Men P4 på mobilen fungerer greit for meg Sitér dette innlegget Link to post
Bakstørn Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Halvdan Sivertsen - Bare hurtigruta går Erik Bye - Hildringstimen Begge er ett must..Ett annet must for min egen del rent personlig er å få meg en spiller og ett par høyttalere i båten snart :P Sitér dette innlegget Link to post
Fru LALUNA II Svart 6.Juli.2009 Del på Facebook Svart 6.Juli.2009 Skomværsvalsen med Erik Bye Det fins også allrighte måker med Odd Børretzen Sitér dette innlegget Ha en god dag Berit Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.